موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

یادداشت حسین شریعتمداری درباره توهم ؛سبزها؛

آدم کاسه لیسی را حکایت کرده اند که به هوای ریزه خواری از ته مانده سفره یکی از خوانین با او همسفر شده بود. خان در میانه راه رو به کاسه لیس کرد و پرسید؛ آن مورچه ای را که بالای قله کوه روبرو در حال حرکت است می بینی؟ و کاسه لیس با تعجب گفت؛ قربانت گردم! از فاصله چند کیلومتری چگونه می توانم حرکت یک مورچه را ببینم؟! مگر حضرت والا می بیند! خان بدون آن که خود را از تک و تا بیندازد پرسید؛ چطور نمی بینی! همان مورچه را می گویم که شلوار جین آبی رنگ پوشیده است! و کاسه لیس که می دانست اگر چون و چرا کند از ته مانده سفره خان خبری نیست، چشمانش را ریز کرد و در حالی که به قله کوه خیره شده بود گفت؛ آهان! حق با حضرت والاست، حالا دارم می بینم، همان مورچه ای را می فرمائید که یک چشمش هم کور است؟!... و خان با خرسندی گفت؛ آفرین بر تو که می دانی، ته مانده سفره ما نصیب کسانی است که آنچه ما اراده می فرمائیم را می بینند!!
این روزها در حالی که توده های میلیونی مردم با حضور گسترده و خروش مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خود در روز جهانی قدس، حماسه ای کم نظیر آفریده و به قول حضرت امام(ره) تحلیل های آمریکا و اسرائیل را زیرگام های استوار خویش لگدمال کرده اند و این رخداد به اندازه ای آشکار است که بسیاری از رسانه های بیگانه نیز برای حفظ حیثیت خبری و رسانه ای خود چاره ای جز اعتراف به آن نداشته اند، سایت های وابسته به گروههای سلطنت طلب، منافقین، بهائیان، مدعیان اصلاحات و چند سایت وابسته به رژیم صهیونیستی، از جمله سایت وزارت خارجه اسرائیل از «موج سبز»! در راهپیمایی عظیم روزقدس خبر می سازند و با حالتی ناشیانه و آمیخته به سرخوردگی ترحم برانگیز می کوشند حضور توده های میلیونی مردم در راهپیمایی حماسی این روز را به حساب حمایت از کودتاچیان مخملی بنویسند! خنده دارترین نمونه از این دست، گزارش سایت وزارت خارجه اسرائیل است که با افتخار! می نویسد؛ مردم ایران در تظاهرات روز قدس امسال، شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را کنار گذاشته و شعار «نه لبنان، نه غزه، جانم فدای ایران» را سر دادند! سایت وزارت خارجه اسرائیل اشاره نمی کند که این شعار توصیه صهیونیست ها به هواداران موسوی و خاتمی بود که دو روز قبل از برپایی تظاهرات روزقدس از سوی این سایت به آنها پیشنهاد شده بود و بلافاصله پس از آن که توسط جماعتی اندک سر داده شد با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم در گلوی مزدوران-رسمی یا فریب خورده و غیررسمی- رژیم صهیونیستی و اوباش اجاره ای خفه شد، در این میان رخداد در خور توجه دیگری اتفاق افتاد که از درک و شعور مثال زدنی مردم مومن و خداجوی ایران اسلامی حکایت دارد و آن، این که وقتی جماعت اندک مورد اشاره، شعار اسرائیلی «نه لبنان، نه غزه، جانم فدای ایران»! را سر دادند، جمعیت انبوه حاضر در آن نقطه با شعار «هم لبنان، هم غزه، جانم فدای اسلام» به آنان پاسخ دادند.
«جیمز مگوی» روزنامه نگار معروف آمریکایی- دهه 60 تا 80 میلادی- در سرزنش برخی از همکاران رسانه ای خود که تلاش می کردند مردم ویتنام را خسته از جنگ و حامی آمریکا جلوه دهند، می نویسد؛
رسانه های آمریکایی به جای آن که از واقعیات جنگ ویتنام گزارش تهیه کنند، آرزوهای بر باد رفته ژنرال ها و سیاستمداران آمریکایی را به «خبر» تبدیل کرده و به افکارعمومی تزریق می کنند.
در همان سال ها هربرت مارکوزه از اصحاب مکتب فرانکفورت ضمن تائید نظر انتقادی جیمز مگوی می گفت؛ با پیشرفت تکنولوژی رسانه ای، جاده خبری آمریکا از حالت یکطرفه خارج شده و به جاده ای دو طرفه تبدیل می شود که در آن فریب افکارعمومی با بهره گیری از پمپاژ یک سویه اخبار و اطلاعات تحریف شده امکان پذیر نخواهد بود. این اتفاق امروزه رخ داده است و تلاش مشترک گروههایی نظیر منافقین، سلطنت طلب ها و برخی از سایت های وابسته به مدعیان اصلاحات در کتمان این واقعیت و نمایش خیالی «موج سبز»! به ادعای آن کاسه لیسی شبیه است که برای ادامه ریزه خواری از سفره «خان» مجبور بود نه فقط دیدن حرکت مورچه بر روی قله بلندکوه از فاصله چند کیلومتری را تائید کند بلکه به منظور اثبات وفاداری خود به خان! و این که خیلی دقیق دیده است! یک چشم بودن آن مورچه را هم به مشاهدات خویش بیفزاید!
«اطلاع رسانی به روش اسرائیل- ISRAELITE MEDIA METHOD» واژه ای است که طی دو دهه اخیر به فرهنگ رسانه ای جهان وارد شده است. این واژه مخصوصاً بعد از جنگ 33روزه در میان اهالی رسانه و مجامع آکادمیک خبری رواج گسترده تری یافته است.
در این روش که ترجمان دیگری از «انگاره سازی IMAGE MAKING» است، حیثیت حرفه ای رسانه از مدیریت اطلاع رسانی حذف می شود و مدیران اینگونه رسانه ها با وجود آن که از بی اعتباری آنچه مخابره می کنند و بی اعتمادی مخاطبان به آنچه مخابره می شود آگاهی کامل دارند، به خبرسازی و جعل واقعیات روی می آورند. به عنوان مثال اسرائیل در جنگ های 33 روزه لبنان و 22روزه غزه، دهها هزار تن بمب بر سر مردم بی پناه می ریزد، خانه و مدرسه و کودکستان را به خاک و خون می کشد و در همان حال رسانه های رژیم صهیونیستی از مظلومیت اسرائیل! سخن می گویند و نماینده این رژیم کودک کش در سازمان ملل متحد در کمیته جهانی حمایت از کودکان بی سرپرست شرکت کرده و رادیو تلویزیون اسرائیل اظهارات وی درباره ضرورت رسیدگی به کودکان بی سرپرست را با آب و تاب پوشش می دهند! و این همه در حالی است که در سراسر دنیا- از جمله آمریکا و اروپا- مردم در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات پی درپی زده اند. گفتنی است که در فرهنگ اسلامی از دیرباز واژه «اسرائیلیات» رایج بوده و به احادیثی اطلاق می شده و می شود که یهودیان معاند در صدر اسلام و یا بعدها و در طول تاریخ جعل کرده و با لطایف الحیل در میان احادیث و روایات جای داده اند.
و اما، فقط نیم نگاهی به اخبار و گزارش هایی که رسانه های صهیونیستی و سایت های وابسته به گروههای سلطنت طلب، منافقین، بهائیان و سایت های طرفدار موسوی و خاتمی درباره رخدادهای اخیر و مخصوصاً تظاهرات عظیم روز قدس منتشر کرده اند به وضوح نشان می دهد که تقریباً در تمامی این موارد از «اطلاع رسانی به روش اسرائیل» استفاده شده است. آقایان مدعی اصلاحات عصبانی نشوند و به جای پاسخگویی منطقی و مستدل، زبان به فحاشی و قلم به ناسزاگویی-مانند همیشه-نچرخانند. ادعای «جنبش سبز»! در حالی از سوی این سایت ها مطرح شده است که از یکسو حضور توده های میلیونی مردم در حمایت از مردم فلسطین و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل آنها در روز قدس سراسر فضای کشور و مخصوصاً تهران را آکنده بود و از سوی دیگر، شمار اندک هواداران موسوی و خاتمی که بعد از اثبات دروغگویی های سران فتنه و اعترافات مستند بازداشت شدگان به شدت کاهش یافته بود، فقط برای مدتی کوتاه در حاشیه تظاهرات حضور یافته و پس از آن که شعار آنان در حمایت از اسرائیل با خشم مردم روبرو شد، با برنامه قبلی و با سوءاستفاده از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، خود را به خیابان های خلوت اطراف رسانیده و به آتش زدن چند موتورسیکلت روی آوردند.
گفتنی است که موسوی و خاتمی و کروبی نیز که پیشاپیش از خشم مردم مومن و متعهد و پیروان راستین امام راحل(ره) نسبت به خود باخبر بودند، تنها برای مدتی کوتاه و در حلقه حفاظتی پلیس-که از قبل درخواست کرده بودند- به میان جمعیت آمدند و پس از مشاهده شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل توده های میلیونی مردم که به طورطبیعی و منطقی با مواضع اعلام شده آنها ناهمخوان بود، صحنه را ترک کردند. نکته درخور توجه این که، ظاهراً محل حضور آقایان موسوی و خاتمی و کروبی از قبل با خبرنگاران خارجی هماهنگ شده بود، چرا که خبرنگاران رسانه های خارجی پیشاپیش در محل های یاد شده حاضر بودند و فیلم چند دقیقه ای حاکی از حضور آنها را به عنوان شرکت پیوسته آقایان در رسانه های خود منعکس کردند. این نکته نیز گفتنی است که سایت های وابسته به موسوی و خاتمی، بازگشت سریع و از قبل طراحی شده آنها از صحنه تظاهرات را به حساب حمله «گروه فشار»! نوشتند! و توضیح ندادند که اولا؛ اگر ادعای آنان قابل قبول باشد که توده های عظیم مردم در روز قدس«جنبش سبز» به راه انداخته بودند! چگونه یک گروه چند نفره و به قول آقایان گروه فشار می تواند متعرض آنها شود، جز آن که جنبش سبز مورد ادعا را «مجازی»! و «ساخته خیالات» آنان تلقی کنیم و ثانیاً؛ مگر آنان از حلقه حفاظتی پلیس که به درخواست خود آقایان حفاظت آنها را برعهده داشتند، برای لحظه ای خارج شده بودند که به آنها حمله شود؟! و صدالبته، از کسانی که طی چندماه اخیر در سایت ها و روزنامه های زنجیره ای و در مصاحبه های خود با رسانه های بیگانه، دهها نفر را کشته قلمداد کرده و سپس با رسوایی مجبور به تکذیب شده اند، اینگونه دروغ بافی ها برای توجیه علت اصلی ترک محل تظاهرات روزقدس یعنی همان ناهمخوانی با توده های میلیونی مردم، دور از انتظار نبوده و نیست.
«شاه» کار! دیگر آقایان که آن نیز با توصیه های بیگانگان همخوانی کامل داشت، شعار «مرگ بر روسیه» به جای شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بود. این شعار که آشکارا برای رضایت! آمریکا و اسرائیل انتخاب شده بود در حالی است که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر حفظ استقلال و تعامل با کشورهای دیگر به تناسب برخورد آنها با ایران اسلامی است و دقیقاً به همین علت، آمریکا و اسرائیل را دشمنان اصلی می داند و در برخورد با سایر کشورها از جمله «روسیه»، میزان احترام آنها به خط قرمز های ایران اسلامی را ملاک تلقی می کند. اما درباره شعار مرگ بر روسیه جماعت اندک یاد شده، اشاره به کلام حکیمانه حضرت امام(ره) و نکته سنجی آن بزرگوار که انگار برای امروز بیان شده است، گویای ماهیت واقعی فتنه انگیزان است. امام راحل(ره) می فرمایند:
«ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم... هر یک از اینها را شناسایی کنید و به دادگاه معرفی کنید، ننشینید که باز جایی را آتش بزنند... خط این بود که اصلاً آمریکا منسی-فراموش- شود، یک دسته مرگ بر شوروی را مطرح کردند تا آمریکا منسی بشود.» - صحیفه امام(ره) ، ج15، صفحه29

نامه احمد توکلی به میرحسین موسوی و خاتمی

نامه احمد توکلی به میرحسین موسوی و خاتمی  
 / جریان موسوم به سبز با مبانی انقلاب اسلامی ناسازگار است  
احمد توکلی رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه ای به میرحسین موسوی و خاتمی با اشاره به رفتار حامیان جنبش موسوم به سبز در روز قدس نکاتی را گوشزد کرد.

در این نامه که عصر یکشنبه یک نسخه از آن به ایرنا نمابر شد، آمده است: در دو سه ماه گذشته، حوادثی گزنده و تلخ بر کشور، انقلاب و مردم رفت که حرف‌های شنیدنی و لابد گفتنی بسیاری پیرامون آن‌ها وجود دارد که بحث از آن‌ها در حوصله این مقال نیست. قصد نامه نوشتن به شما را نداشتم؛ چرا که از مکاتبه با جناب آقای کروبی اثر چندانی حاصل نشده است.
در ادامه این نامه آمده است: در روز قدس حوادثی رخ داد و به نام طرفداری از شما شعارهای داده شد که خود را ناچار از این کار دیدم تا وجدان‌تان را در معرض سؤالاتی قرار دهم که نه به من، بلکه به مردم توضیح دهید. شما که همواره به‌درستی گفته‌اید پرسشگری از صاحبان و طالبان قدرت امر مقدسی است، طبعا نباید رنجشی پیدا کنید؛ بلکه" فان الذکری تنفع المؤمنین".
در ادامه نامه، احمد توکلی نکاتی را در خصوص رفتار حامیان میر حسین و خاتمی در روز قدس گوشزد کرده و گفته است: در روز قدس کسانی‌ که به حمایت شما اجتماع و راهپیمایی داشتند، شعار می‌دادند:
"استقلال، آزادی ، جمهوری ایرانی" ، "نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران"، " مرگ بر... " و "ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیم".
وی ادامه می دهد: این شعارها حاکی از استراتژی به ظاهر تازه‌ای است که در سال‌های اول انقلاب هم به میدان آمد و با مقاومت امام راحل و مردم میدان را خالی کرد. این استراتژی به وضوح با سه محور اعتقادی و استراتژیک امام در تضاد است. آن بزرگوار حتی در وصیت‌نامه‌شان نیز بر این محورها تاکید دارند. آیا امام نفرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد؟ و این را اساس سیاست داخلی نمی شمرد؟ آیا امام نفرمود روز قدس روز اسلام است و حمایت از فلسطین را یکی از ارکان سیاست خارجی قرار نداد؟ آیا امام مکررا نفرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد؟ آیا پردازنده نظریه ولایت فقیه و پایه‌گذار آن نبود؟ پاسخ این پرسش‌ها آن‌قدر روشن است که کسی را یارای انکار نیست. حالا شما باید جواب دهید که وقتی با ادعای احیای ارزش‌های فراموش‌شده خط امام، معترضان را علمداری می‌فرمایید، آیا از این شعارها و سردهندگانشان برائت می‌جویید یا با ادامه سکوتتان آن‌ها را تایید می‌کنید؟ در این صورت جواب امام را چه می‌دهید؟
وی تاکید می کند: تا این‌جا، حوادث نشان داد که جریان موسوم به سبز لااقل چها ویژگی زیر را دارد: با مبانی انقلاب اسلامی ناسازگار است، از پشتیبانی بیگانگان مخالف اسلام، استقلال ایران و مسلمانان جهان برخوردار است، رفتار و ظاهر کثیری از افراد آن حاکی از عدم تقید به شرع و ارزش‌های انقلابی است و چهارم قصد معارضه با نظام قانونی و مردمی حاکم را دارد و به اعتراض در شکل قانونی راضی نمی‌شود. آیا اگر امام زنده بود چنین جریانی را خیانت‌بار نمی‌خواند؟ در میان معترضان، طرفداران نظام و دینداران ناراضی از اوضاع کم نیستند. بعضی از اعتراضات اینان و حتی معارضان بی‌اعتقاد به دین و نظام نیز درست است و باید زمینه‌های اعتراض برانگیز را رفع کرد؛ ولی آیا شما فکر می‌کنید اکثریت معترضانی که راه معارضه را برگزیده‌اند و شعار جانم فدای ایران سرداده‌اند، وقتی خطری متوجه ایران شود روی حرفشان می‌ایستند؟ جان که هیچ، یک گام هم اکثرشان برای استقلال و آزادی ایران عزیز بر نخواهند داشت. می‌نشینند و منتظر می‌مانند تا همان اکثریت مستضعفی که به پیروی از امام و مراجع و روحانیت انقلابی، ایران را حفظ کردند بازهم جانفشانی کنند و بعد هم غرولند و ملامت تحمل کنند. شما پشتیبانی چه کسانی را به‌دست آورده‌اید و حمایت چه اقشاری را از دست داده‌اید؟ مؤکدا می‌گویم که این نگاه به‌هیچ‌وجه نافی حقوقی که بر عهده حکومت حتی در قبال معارضان قرار دارد نیست و نباید باشد، چه رسد به مخالفان و معترضان. حق هرکس محترم است و باید اداء شود.
توکلی در ادامه خطاب به میرحسین موسوی می گوید: جناب آقای موسوی! یادتان هست که یکبار امام در پاسخ اعتراض برخی روحانیان صاحب‌نام نسبت به دولت جنابعالی، خطاب به آنان فرمود نه شما از امیر مؤمنان برترید و نه نخست‌ وزیر از خلفا بدتر؛ همان‌طور که علی علیه‌السلام با خلفا در برابر خطر خارجی همکاری کرد، شما هم با دولت مدارا کنید(نقل به مضمون). درحالی‌که به شهادت صحیفه نور امام همانند آن معترضان، با سیاست‌های اقتصادی دولت‌سالارانه جنابعالی مخالف بود ولی به‌خاطر وجود خطر دشمن خارجی از شما به شدت حمایت می‌کرد و مخالفانتان را به همکاری فرا‌می‌خواند. حالا چه شده است که آن استدلال امام را فراموش کرده‌اید؟ خطر بیگانه کم شده یا معارضه مجاز گشته است؟ حتی اگر حق کاملا با شما می‌بود- که حتما چنین نیست- باز اجازه معارضه نداشتید.
در ادامه نامه احمد توکلی به میرحسین و خاتمی آمده است: برادران محترم! شما در ایام مسؤلیت‌تان موضوع فلسطین را به‌‌درستی، موضوع همه ما می‌دانستید حالا چرا در برابر شعار انحرافی نه غزه نه لبنان سکوت کرده‌اید؟ نظرتان عوض شده یا صهیونیست‌ها تغییر ماهیت داده‌اند؟ آیا قدرت آن‌قدر شیرین است که برای رسیدن به آن باید پا روی اعتقادات امام گذاشت؟ شما که می‌گویید خط امامی هستید. وی همچنین خطاب به خاتمی می نویسید: جناب آقای خاتمی! شما و یا اطرافیان‌تان، زمانی نفرینِ "مرگ بر آمریکا" را که شعار برحق ملت ستمدیده ایران بوده است، خشونت‌بار خواندید. حالا نظرتان در باره شعار
"مرگ بر ..." چیست؟ آیا امام بر اصالت امر ولایت فقیه در اسلام تاکید نمی‌کرد و نفرمود: "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" ؟ فکر نمی‌کنید که شما هرچه دارید از حکومت ولایت فقیه است؟ فکر می‌کنید اگر کسانی که امروز شعار جمهوری ایرانی می‌دهند، سرکار بیایند، شما را خلع لباس و منزوی نخواهند کرد؟ البته اگر زنده‌تان بگذارند. توکلی در نامه خود ادامه می دهد: روش شما در این ایام چنان است که گویا می‌خواهید حاکمیت را به برخورد با خود بکشانید. دارید سلاح کسانی را تیز می‌کنید که اعتقاد چندانی به مدارا با مردم و مردم‌سالاری دینی و لوازمش ندارند. تردیدی نیست که معارضه به ظاهر جدید، با شعارها و استراتژی‌های شمرده شده، چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست. اگرچه خیانت فاعلی بر همه افراد این جریان صدق نمی‌کند، ولی قطعا خیانت فعلی هست. فکر می‌کنید حکومت تا کجا مدارا خواهد کرد؟ اگر تصور شود اجازه داده می‌شود نظامی که با خون‌دادن‌ها و خون دل خوردن‌های بسیار برپا شده و تنها حکومت دینی جهان، ولو پر عیب و نقص، به این راحتی عوض می‌شود؛ یا تصور کنید همه آنانی که امروز زیر علم شما سینه می‌زنند، به شما وفادار خواهند ماند، هردو تصور اشتباه است.
وی در ادامه نتیجه گیری می کند: دولت فعلی برخاسته از رای مردم و قانونی است. ولی در کنار خدماتش، خودرایی‌ها، ندانم‌کاری‌ها و جهت‌گیری‌های نادرستی نیز دارد که رفتار و روش شما، کار برخورد با این کژی‌ها را (که در دولت‌های پیشین هم بی‌سابقه نیست)‌ دشوار می‌کند و میدان نقادی حاکمیت تنگ می‌گردد.
وی می نویسد: علاوه بر این، طبیعی است که وقتی حضور جریان حامی شما، با اغتشاش و خسارت‌های اجتماعی همراه می‌گردد، حضور نیروهای انتظامی و اطلاعاتی به ضرورت بیشتر می‌شود، از این حیث نیز آزادی‌ها محدود می‌گردد. در این محدودیتی که برای نقادی و آزادی‌خواهی به‌وجود می‌آید شما چقدر مسؤلیت دارید؟
وی تاکید می کند: نکات فوق، به اضافه فضای نامطمئن سیاسی ناشی از معارضه جریان به اصطلاح سبز با نظام، نااطمینانی را به دنبال دارد، نتیجه‌اش کاهش سرمایه‌گذاری است که تولید و اشتغال را کاهش و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. یعنی فشار بر مردم بیشتر می‌شود. در واقع بازنده اصلی مردم‌اند. آیا می‌ارزد؟
توکلی ادامه می دهد: برادران محترم! همه ما کم‌ و بیش، و امروز شما آقایان به ویژه، مخاطب این آیه قران هستیم: "یا ایهاالذین امنوا لم تقولون ما لا تفعلون کبر مقتا عندالله ان تقولوا مالا تفعلون"، ای مؤمنان! چرا سخنی می‌گویید که بدان عمل نمی‌کنید؛‌ این‌که چیزی را که بدان عمل نمی‌کنید مدعی باشید، در نزد خداوند بسیار خشم‌برانگیز است. شما با ادعای احیاء ارزش‌های فراموش‌شده حضرت امام رضوان الله علیه به میدان آمده‌اید، باید با صراحت تکلیف خود را مشخص بفرمایید تا گرفتار خشم خدا نشوید.
وی در پایان نامه خود به میرحسین موسوی و محمد خاتمی گوشزد می کند: این نصیحت مرا با ذکر عیوب مخالفان خود پاسخ ندهید. سعی نفرمایید با فهرست کردن اقوال بی‌عمل آنان یا تعارضات قول و فعلشان خود را مبرا بنمایید. و لا تزر وازرة وزر اخری، کسی بار دیگری را به‌دوش نمی‌کشد. تعدادی از نیروهای وفادار به انقلاب و ولی فقیه مظلوم و مردم شریف، از جمله بنده، در این ایام همواره خواسته‌ایم که شما در عرصه سیاست با احترام، و البته با رعایت تکالیف قانونی خودتان، فعال بمانید تا در فرایندی مردم‌سالارانه به رقابت بپردازید و ضمن آن‌که به تصحیح مسیر و کارکرد حکومت مدد می‌رسانید، خطر تحجر را کاهش دهید، امید و مشارکت مردم در سرنوشت خویش را بالا ببرید و فرصت جولان در عرصه آزمایش عملی برای‌تان باقی بماند. آیا شما نمی‌خواهید امکان دهید تا این خیرخواهی مؤثر شود؟ مقصود من این نیست که همه تقصیرها، صددرصد بر عهده شماست و ما و دیگران بی‌قصور و تقصیریم؛ اما آن‌که باید اول تصمیم به بازگشت بگیرد، شمایید نه مخالفان شما.
من آن‌چه شرط بلاغ است با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال

غلبه موج خروشان ملت بر پیوند آشوب و پروپاگاندای رسانه ای غرب

در حالی که راهپیمایی روز جهانی قدس امسال نیز با حضور مردم در تمام شهرهای ایران برگزار شد که رسانه‌های غرب به روال همیشگی خود ضمن بی اهمیت جلوه دادن این حضور گسترده، به برجسته کردن حاشیه های اشوبگران نیز پرداختند.

به گزارش ایرنا، از هفته‌ها پیش سخن از دور جدید ساماندهی و برنامه‌ریزی گروه‌هایی از هواداران نامزدهای شکست خورده در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده بود تا برای حضور میان راهپیمایان روز قدس و طرح شعارهای مد نظر خود آماده شوند.
بنا بر روال معمول روزهای اغتشاش در تهران پس از برگزاری انتخابات، باز هم شبکه‌های اینترنتی و وبلاگ‌ها و سایت‌های فردی و گروهی عرصه جولان این عده شد. بر همین اساس نیز رسانه‌های بیگانه از جمله رادیو آمریکا و بی. بی.سی موج سخن‌پراکنی خود را آغاز کردند و سعی در مخدوش نشان دادن فضای راه‌پیمایی روز جهانی قدس در ایران داشتند.
رادیو بی. بی. سی در حالی که یک هفته قبل با محمد سلامتیان صحبت می‌کرد، موضوع نماز جمعه روز قدس و حضور اکبر هاشمی رفسنجانی را به عنوان یکی از محورهای مصاحبه خود قرار داد. تلویزیون بی. بی. سی نیز با چهره‌های مختلفی از مخالفان نظام و ایرانیان مقیم اروپا به گفت و گو پرداخت. عطاء الله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی با بیان اینکه "روزهای سخت‌تری در راه است"، پیش‌بینی کرد راهپیمایی روز قدس، "تجلی سرکوب‌های حاکمیت" خواهد بود. این تلویزیون در فاصله 24 ساعت مانده به روز قدس، اقدامات برخی اغتشاشگران برای به انحراف کشاندن موضوع اصلی روز قدس را با تلفیق نمادهای آنان با نمادهای فلسطینی برای حضور اعتراضی در راهپیمایی روز قدس نشان داد.
رادیو رژیم صهیونیستی نیز پس از انعکاس خبر نماز جمعه مقام معظم رهبری، گفت که آگاهان از تهران گزارش می‌دهند که حکومت نگرانی بسیار دارد که راهپیمایی جمعه آینده به تظاهرات گسترده مردمی تبدیل شود. رادیو فردا نیز دعوت رهبر انقلاب به شرکت در مراسم روز جهانی قدس را که همیشه صورت می‌گرفت، واکنشی به برخی شخصیت‌های معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خواند. علیرضا نوری‌زاده که سابقه همکاری او با رژیم صهیونیستی آشکار است، نیز روز شنبه طی مصاحبه‌ای با رادیو صدای آمریکا به بزرگنمایی روز جهانی قدس امسال پرداخت.
رادیو زمانه و رادیو فردا نیز با انتشار شایعه ممنوع‌الخبر شدن برخی شخصیت‌ها، به موضوع برنامه‌ریزی برای تجمع روز قدس اشاره‌هایی کردند. رادیو زمانه روز دوشنبه گزارش مفصلی را درباره فراخوان نامزدهای شکست خورده انتخابات و همچنین احزاب و گروه‌های حامی آنان برای شرکت در روز قدس پخش کرده بود.
رادیو ضد انقلاب پرشیا نیز طی مطلبی در روز سه شنبه، با ایجاد انحراف در اهداف برگزاری روز قدس، به تبلیغ شعارهایی برای استفاده معترضان در این روز پرداخت.
این خط را روزنامه الخلیج چاپ امارات با چاپ مطلبی در هفته گذشته درباره اوضاع سه ماه اخیر ایران دنبال کرد. روزنامه‌های کویتی القبس و الوطن نیز روند مذکور را ادامه دادند.
رویترز از گذر نمایش فیلمی در ونیز از سوی دختر محسن مخملباف که مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران را مدت‌هاست در اروپا بر عهده گرفته است، به این موضوع پرداخت. فرانس 24 نیز با "بسیار مجادله‌برانگیز" خواندن این فیلم که درباره اغتشاشات اخیر تهران است، به مداخله آشکار در امور داخلی ایران پرداخت. روزنامه ال پاییس چاپ مادرید میز مصاحبه‌ای را با او منتشر کرد. فیلم دیگری نیز طی هفته گذشته بهانه را برای رسانه‌های بیگانه فراهم کرد تا به اغتشاشات اخیر تهران بپردازند. فیلمی ساخته شده توسط شیرین و شهرنوش در میان خبرهای شماره روز شنبه روزنامه الامارات الیوم قرار گرفت.
روز شنبه گذشته روزنامه الحیات چاپ لندن مقاله‌ای را با عنوان "سبزهای ایران آماده برگزاری روز قدس هستند اما نه برای فلسطین" منتشر کرد و روزنامه القبس به پیش‌بینی‌های شیرین عبادی درباره متشنج شدن فضای تهران پرداخت. لس آنجلس تایمز نیز طی گزارشی به اقدام افرادی که آنان را "معترض" خواند، برای برنامه ریزی در راستای اعلام اعتراض در روز قدس اشاره کرد. دویچه وله نیز به عنوان نماینده آلمان نخواست تا از این دایره عقب بماند و با مرتضی کاظمیان، یکی از نویسندگان در سایت ادوار تحکیم وحدت سخن گفت. وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه و نیز فراخوان مهدی کروبی و میرحسین موسوی برای شرکت در روز قدس از "روز قدس متفاوتی" خبر داده بود. این رسانه روز یکشنبه نیز خط خبری خود را ادامه داد. رادیو آلمان روز دوشنبه در گزارشی گفت که "با نزدیک شدن روز قدس بحث چگونگی حضور معترضان به انتخابات ریاست جمهوری در راهپیمایی این روز شدت بیشتری می‌گیرد". این رادیو شرکت هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه این روز را یکی از موضوع‌‌های "بحث‌انگیز" دانست. دویچه وله در این تحلیل آورد: حضور هواداران جنبش سبز در راهپیمایی روز قدس، با شعارها و نمادهای خاص خود، ممکن است به رویارویی بخش‌ های مختلف مردم با یکدیگر منجر شود. این رسانه همچنین به شعارها و نمادهای این گروه‌ها برای مراسم روز قدس اشاره کرد. ّ
از روز سه شنبه در پی اقدام هماهنگ شده برخی سران گروه‌های حامی موسوی و کروبی برای ایجاد اغتشاش در روند همیشگی راه‌پیمایی‌های روز قدس، بیانیه‌ها، شعارها، پلاکاردها و برگه های تبلیغاتی مشابه با آنچه تاکنون از سوی رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شد، بر روی شبکه‌های اینترنتی قرار گرفت و برخی عوامل این گروه‌ها نیز در شهرهایی همچون تهران و اصفهان دست به اقداماتی برای توزیع این اقلام تبلیغاتی زدند. به طوری که روزنامه ال پاییس روز چهارشنبه نوشت: بحث ها و انتقادها به اینترنت انتقال پیدا کرده است که همواره شرایط دشوارتری دارد، مخالفان از سوء استفاده‌ها شکایت می کنند و "تلاش در هماهنگی دارند". روز چهارشنبه نیز با بیانیه‌هایی از سوی برخی سران این اغتشاشات در رسانه‌ها منتشر شد. خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) خبری درباره شرکت "سه چهره شاخص و نماینده اپوزیسیون و مخالف محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری ایران در راهپیمایی روز قدس" منتشر و به اخبار مندرج در سایت‌های ایرانی در این زمینه استناد کرد. رادیو فردا در این روز با اینکه حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان خطیب ط دو روز گذشته بارها تکذیب شده بود، بار دیگر خواست تا از حضور وی برای پررنگ کردن اعتراض‌های روز قدس هواداران موسوی و کروبی استفاده کند. رادیو بی. بی. سی نیز هاشمی را در میانه یک "بحران" توصیف کرد. گزارش روز پنجشنبه روزنامه لوموند چاپ پاریس نیز محتوایی مشابه سایر رسانه‌های غربی داشت.
العربیه در این میان نقش همیشگی اختلاف‌افکنی خود را بازی کرد. العربیه از روز یکشنبه به تهیه گزارش‌ها و مصاحبه‌هایی با هدف بزرگنمایی اقدامات نامزدهای شکست خورده انتخابات اخیر برای روز قدس پرداخت.
این شبکه روز سه‌شنبه نیز با وجود اینکه حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان خطیب نماز جمعه روز قدس تکذیب شده بود، مدعی شد: نگاه‌ها در ایران متوجه جمعه آینده، یعنی روز جهانی قدس است که انتظار می‌رود هاشمی رفسنجانی امامت نماز جمعه را برعهده داشته باشد. روز چهارشنبه نیز گزارشی مبنی بر بحران در تهران و قم توسط این رسانه منعکس شد که طی آن مدعی شد "حواس تمامی ایرانی ها هم اکنون به مساله برگزاری نماز روز جهانی قدس متمرکز شده است" و به موضوع بیانیه‌های کروبی، موسوی، خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت.

**روز جهانی قدس
سال 1358، امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند تا مردم جهان این روز را به نشانه همدردی با مردم مظلوم فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی به راه‌پیمایی بپردازند. علیرغم تبلیغ‌های گسترده رسانه‌های غربی برای حضور هواداران موسوی و مخالفان نظام در مراسم راه‌پیمایی روز قدس امسال، خبرها حاکی از تجمع گروه‌ها و دسته‌های کوچک و پراکنده تعدادی از هواداران موسوی و کروبی در میادین و مسیرهای تعیین شده برای راه‌پیمایی روز قدس بود. میدان فاطمی، خیابان آزادی، میدان هفت تیر، از جمله مناطق مورد توجه تجمع‌کنندگان بود تا برای رسیدن به اهداف خود، به سر دادن شعارهایی بپردازند. آنان همچنین به تحریف شعارهای همیشگی این تجمع جهانی در مجکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی اقدام کردند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب طی خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته نسبت به طرح مسائلی غیر از موضوع مردم مظلوم فلسطین در روز قدس هشدار داده بودند.
صبح روز جمعه، سی. ان. ان برگزاری راه‌پیمایی شکوهمند روز قدس در تهران را با زیرنویس "بالا بودن هشدار امنیتی در تهران" پوشش داد و حضور مردم را تنها دهها هزار تن توصیف کرد. خبرگزاری فرانسه نیز "دهها هزار نفر" را برای تجمع‌کنندگان حامی موسوی به کار برد. فرانس 24 نیز در حالی ار وقوع درگیری در راه‌پیمایی روز قدس تهران خبر داد که هیچ تصویری از ادعای خود پخش نکرد و تنها، صحنه‌هایی از راه‌پیمایی عادی و همیشگی مردم روزه‌دار تهران در حمایت از مردم فلسطین این خبر را همراهی می‌کردند. شبکه العربیه در حالی که زمان آغاز برنامه راه‌پیمایی روز قدس، 10 صبح جمعه اعلام شده بود، اما پیش از آن از "در جریان بودن جنگ شعارها" خبر داد و به پخش تصاویری آرشیوی از اغتشاشات تهران پرداخت. انتشار خبرهای نادرست و سعی در ملتهب نمایاندن اوضاع از دیگر اقدامات این شبکه بود به طوری که حتی پرواز بالگردهایی برای فیلمبرداری از راه‌پیمایی مردم از سوی این رسانه به عنوان امری امنیتی مطرح شد. شبکه ان. تی. وی ترکیه نیز با استناد به "ناظران آگاه"، به شایعه‌پراکنی‌هایی پرداخت. رادیوهای ضد انقلابی همچون پرشین نیز سعی داشتند تا به نام برقراری ارتباط تلفنی با برخی تظاهرکنندگان، از تعداد بالای معترضان خبر دهد. برخی افراد نیز به عنوان تماس گیرنده با این شبکه سعی در انتشار افکار ضد اسلامی خود بودند به طوریکه یکی از آنان از زنان معترش می‌خواست تا روسری‌های خود را به نشانه اعتراض در آورند.
الجزیره با استفاده از تصاویری از شبکه یوتیوپ و همچنین آرشیوهای خود در زمان اغتشاشات اخیر تهران، سعی در ملتهب نشان دادن فضای راهپیمایی روز قدس داشت. در کیفرخواست پنجمین جلسه دادگاه جمعی معترضان به انتخابات که روز دوشنبه در تهران برگزار شد گفته شد دشمنان جمهوری اسلامی ایران از سایت‌های شبکه دوست‌یابی مانند "فیس بوک" و یوتیوب برای ایجاد و تداوم آشوب‌های خیابانی و در راستای تضعیف جایگاه داخلی و بین المللی نظام استفاده می‌کنند. شبکه الجزیره همچنین کوشید با استفاده از مصاحبه‌های محمود احمدی‌نژاد با خبرنگاران خارجی (شبکه ان. بی. سی آمریکا) این موضوع را به مسئله هسته‌ای ایران مرتبط کند. خبرنگار الجزیره نیز در حالی که همزمان با برگزاری راه‌پیمایی روز قدس در خیابان انقلاب حضور داشت و شعارهای مرگ بر انگلیس و اسرائیل از سوی مردم اطراف او شنیده می‌شد، از درگیری‌های هواداران نامزدهای معترض با نیروهای نظامی و امنیتی خبر می‌داد. رویترز نیز خبر از درگیری‌های میان تظاهرکنندگان روز قدس با اغتشاشگران مخابره کرد. خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) با عنوان "اپوزیسون وارد میدان شد" از درگیری مردم با حامیان موسوی خبر داد. این ادعا به همراه خبرهایی مبنی بر برخورد با سران اصلاحات در این رسانه‌ها منتشر شد و از سوی سایر رسانه‌ها تکرار شد در حالی که هیچ یک از آنان تصویری در این خصوص یا سایر مقابله‌های مورد ادعا ارائه ندادند. این در صورتی بود که بارها از سوی نیروهای انتظامی حاضر در مراسم راه‌پیمایی اعلام شده بود که مردم از برخورد با افرادی که به سر دادن شعارها یا حمل نمادهای غیر مرتبط با روز قدس پرداخته‌اند، بپرهیزند. اما با این وجود، برخی تجمع‌کنندگان با جمله به نیروهای انتظامی و مقرهای آنان، به تخریب خودروها و شکستن شیشه‌های اماکن مربوط به نیروی انتظامی پرداختند. آنان همچنین به اموال عمومی و شخصی تعرض کردند و تعدادی موتورسیکلت را آتش زدند. تجمع‌کنندگان و اغتشاشگران که در برخی موارد اقدام به بستن خیابان‌های کوچک و ممانعت از تردد خودروها می‌کردند، با پوششی نامناسب و در حالی به رفت و آمد مشغول بودند که در ملا عام روزه‌خواری می‌کردند. این صحنه‌ها سبب اعتراض مردمی شده بود. حضور موسوی، خاتمی و کروبی در جمع راه‌پیمایانی که اغتشاشات اخیر تهران را منتسب به این گروه می‌داننند نیز با واکنش منفی راه‌پیمایان همراه بود به طوریکه آنان مجبور به ترک مکان خود شدند. این در حالی بود که رفتار تحریک‌آمیز این افراد و همراهان آنان سبب برانگیختن خشم مردم شده بود. رسانه‌های انگلیسی به گونه‌ای متفاوت در این میان نقش‌آفرینی کردند. علاوه بر گزارش‌های بی. بی. سی، روزنامه گاردین با اختصاص صفحه ای در وب سایت خود به انتشار گزارش‌های لحظه به لحظه از تهران پرداخت و نوشت "این صفحه هر یک دقیقه به روز می شود". گاردین از خوانندگان خود خواست برای دریافت اطلاعات بیشتر به تفسیرهای "مایکل روبین" و "جمشید چوک سی" در وبلاگی مراجعه کنند. روزنامه تایمز و ایندیپندنت نیز در نسخه‌های آنلاین خود از درگیری میان حامیان دولت و هواداران موسوی نوشتند و اغتشاشگران را هزاران نفر دانستند. شبکه خبری اسکای نیوز انگلیس نیز با پخش تصاویری از راهپیمایی روز قدس در تهران، ادعای حمله به سران اصلاح‌طلب در این مراسم را برجسته کرد و افزود: تظاهرات سالانه قدس که علیه اسراییل برگزار می شود، امسال دچار انشقاق شد و بخشی از شرکت کنندگان در تظاهرات علیه دولت خود ایران شعار دادند.

**نتیجه: پیوند ناگسستنی اغتشاشگران با رسانه‌های بیگانه
مروری بر رفتارهای رسانه‌های بیگانه نشان از تبعیت اغتشاشگران مراسم روز قدس از راهکارهای ارائه شده از سوی این رسانه‌ها دارد. این رسانه‌ها از سویی دیگر بدون اشاره به انگیزه‌های برپایی مراسم روز جهانی قدس، به بزرگنمایی حاشیه‌سازی تعداد معدودی اغتشاشگران پرداختند که سعی در به انحراف کشاندن اهداف، خواست و شعارهای این روز داشتند. به علاوه، کوته‌فکری و منفعت اندیشی برخی سیاستمداران داخلی در حالی نمود می‌یابد که هر اقدام آنان زمینه مساعدی را برای خبرپراکنی رسانه‌های بیگانه درباره ایرانن فراهم می‌آورد. این افراد در حالی خود را از یاران امام خمینی (ره) می‌دانند که بدون توجه به اهداف ایشان در اعلام روز جهانی قدس، سعی در سوء استفاده از مراسم این روز داشته‌اند و رسانه‌های بیگانه نیز از فرصت به دست آمده برای متزلزل نشان دادن جایگاه جمهوری اسلامی و تضعیف آن بهره خود را بردند. این رسانه‌ها با توجه به سلطه خبری خود در جهان و انحصار اطلاعاتی، می‌کوشند تا به هر نحو در راستای اهداف خود گام بردارند و برخی افراد در داخل کشور نیز ناآگاهانه یا به عمد این شرایط را برای این ابزارهای سلطه امپریالیسم و صهیونیسم جهانی فراهم می‌آورند.
سیام*1961

اعتراض مردم به حضور خاتمی ، کروبی و موسوی در راهپیمایی روز قدس

خبرنگاران ایرنا اعتراض گسترده مردم به حضور خاتمی ، کروبی و موسوی در راهپیمایی روز قدس را مخابره کردند.

به گزارش ایرنا "سید محمد خاتمی" که حدود ساعت یازده و نیم در تقاطع خیابان فلسطین و بلوار کشاورز قصد داشت به جمعیت راهپیمایان روز قدس بپیوندد با خشم مردم مواجه شد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، راهپیمایان به محض دیدن خاتمی، شروع به سردادن شعار "مرگ بر منافق" کردند.
خاتمی با مشاهده چنین صحنه ای مجددا سوار بر خودرو شد تا از محل دور شود.
این گزارش حاکی است در مسیر دور شدن خودرو خاتمی راهپیمایان تا فاصله طولانی با سردادن شعارهایی خشم خود را از حضور خاتمی ابراز کردند.
در همین حال حضور مهدی کروبی در راهپیمایی نیز خشم مردم را برانگیخت.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، راهپیمایان با مشاهده مهدی کروبی، شروع به سردادن شعارهای "مرگ بر منافق" ، "کروبی دروغگو – جزایری یادت نره" ، "کروبی بازداشت باید گردد" کردند.
به گزارش خبرنگار ایرنا،پس از اعتراض گسترده مردم علیه کروبی ، یکی از محافظان دبیرکل حزب اعتماد ملی با پرتاب گاز اشک آور به میان مردم سعی کرد فضای موجود بر راهپیمایی را مغشوش نشان داده و درگیری ایجاد کند.
خبرنگاران ایرنا گزارش دادند ، میر حسین موسوی نیز که به همراه چندین محافظ خود حدود ساعت دوازده در چهارراه ولی عصر(عج) حضور یافته بود پس از مشاهده اعتراض گسترده مردم و شعارهای "مرگ بر موسوی منافق" و "موسوی ، موسوی ننگ به نیرنگ تو – خون جوانان ما می چکد از چنگ تو" ، مجبور شد سوار خودرو شخصی خود شود.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، موسوی پس از سوارشدن بر خودروی پاترول ، با پرتاب اشیائی از سوی مردم و کوبیدن مشتهای معترضان به شیشه خودرو یش روبرو شد و مجبور شد به سرعت محل راهپیمایی روز قدس را ترک کند.

سپاه پاسداران به ایجاد کنندگان تفرقه در روز قدس هشدار داد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای به کسانی که قصد رخنه و ایجاد انحراف و تفرقه بین صفوف یکپارچه مردم را در روز قدس دارند، هشدار داد.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این نیرو در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس و خیزش جهان اسلام، به ویژه ملت رشید و فهیم ایران اسلامی در حمایت از قدس و انتفاضه فلسطین و محکومیت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن، در اطلاعیه‌ای به کسانی که قصد رخنه و ایجاد انحراف و تفرقه بین صفوف یکپارچه مردم را دارند هشدار داد.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: ملت شریف و انقلابی ایران! برخی اخبار و گزارشات دریافتی حکایت از برنامه‌ ریزی شبکه‌‌های بیگانه به ویژه سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در ایجاد اختلال و انحراف در حرکت توفنده و یکپارچه شما مردم عزیز و آگاه علیه رژیم اشغالگر قدس دارد.
این اطلاعیه می‌افزاید: دشمنان انقلاب و نظام و شکست‌خوردگان عرصة انتخابات اخیر در تلاش هستند برای انتقام از مردمی که با خلق حماسه 22 خرداد و حضور بی نظیر 85 درصدی خود، فصل نوینی در روند پیشرفت و تعالی کشور گشوده‌اند، با حرکات خاص و شعارهای انحرافی و استفاده از نماد‌های فریبنده رنگین و عمل کردن به نسخه رسانه‌های بیگانه و صهیونیستی در صفوف متحد مردم اخلال ایجاد کرده و شعارهای واحد و کوبنده ملت علیه اشغالگران سرزمین فلسطین را به شعارهای انحرافی و مورد رضایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها مبدل سازند.
این اطلاعیه با اشاره به تبلیغات هماهنگ برخی جریان های سیاسی داخلی و دشمنان خارجی در ترغیب اغتشاشگران و اراذل و اوباش سیاسی برای تحت الشعاع قرار دادن هدف راهپیمایی روز جهانی قدس آورده است: بی تردید با هوشمندی و هوشیاری ملت ایران به ویژه نسل جوان رؤیای باطل دشمنان منفور و ایادی فریب خورده آنان هرگز تعبیر نخواهد شد و اقدامات آنان نه تنها تاثیری در عزم و اراده ضد صهیونیستی مردم ما نخواهد داشت بلکه آنان را در همراهی و هم صدایی با ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین مصمم تر ، منسجم تر و یکپارچه ‌تر خواهد ساخت.
این اطلاعیه در ادامه با اشاره به آگاهی و بصیرت ایرانیان و آمادگی فرزندان دلیر و رشید مردم در دستگاه ها و نهادهای امنیتی و انتظامی، بویژه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای رویارویی قاطع با هرگونه حرکت انحرافی، ضد انقلابی و ضد مردمی تصریح کرده است: به اشخاص و جریان‌هایی که در صدد ریختن آب به آسیاب دشمن صهیونیستی هستند هشدار می‌دهیم چنانچه قصد هرگونه اخلال و بی‌نظمی در راهپیمایی با شکوه روز قدس را داشته باشند با برخورد قاطع فرزندان شجاع و غیور ملت مواجه خواهند شد.
این اطلاعیه در پایان از اقشار و آحاد مختلف ملت، به ویژه مردم شریف تهران، خواسته است در صورت بروز هرگونه حرکت انحرافی و مخل نظم و اهداف راهپیمایی روز قدس، هوشمندانه عرصه را برای عوامل بیگانه تنگ کرده و با حضور گستره خود، به عنوان پیشتاز نسبت به خنثی سازی توطئه سناریوی دشمنان اقدام و نیروهای امنیتی و انتظامی را در انجام وظایف محوله یاری کنند. 

تقلای موج سبز برای اغتشاش در راهپیمایی روز قدس

حامیان 2 نامزد شکست خورده انتخابات دهم ریاست جمهوری آخرین تلاش‌های خود را برای زنده نگه داشتن آتش اغتشاشات بکار بستند.

به گزارش ایرنا طی هفته‌های اخیر و با نزدیک شدن به روز قدس (جمعه آخر ماه مبارک رمضان) رسانه‌های حامی 2 کاندیدای شکست خورده انتخابات با صدور اطلاعیه‌های پیاپی، هواداران خود را به شرکت در راهپیمایی ترغیب کردند.
در این تبلیغات هماهنگ که در خارج از کشور پررنگ‌تر از داخل کشور است، از اغتشاشگران خواسته شده تا با شرکت در راهپیمایی و سر دادن شعارهای خاص، به مخالفت با نظام اسلامی بپردازند.
در همین راستا رسانه‌های بیگانه به ویژه رسانه های صهیونیستی همه توان تبلیغاتی خود را برای ترغیب اغشاشگران به برهم زدن مراسم روز جهانی قدس بکار بسته‌اند و همچون ارگان رسانه‌ای ستادهای کاندیداهای مذکور از هفته‌ها قبل در تدارک اجرای سناریوی اغتشاش در جمعه آخر ماه مبارک رمضان بوده اند.
سایت صدای آمریکا ضمن انعکاس اخبار اغتشاشگران می نویسد: طرفداران میرحسین موسوی اعلام کرده اند با حضور در راه پیمایی روز قدس مخالفت خود را با وضعیت کنونی اعلام خواهند کرد. صدای آمریکا که از بودجه سازمان سیا ارتزاق می‌کند خواستار حضور طرفداران موسوی و کروبی در راهپیمایی روز قدس شده است.
سایت بی بی سی فارسی متعلق به دولت انگلیس نیز با آب و تاب بیانیه یک حزب تندرو و افراطی در دعوت سبزپوشان به شرکت در راهپیمایی را مورد پوشش خبری قرار داد و راهپیمایی -هنوز برگزار نشده- روز قدس را بحث برانگیز خواند و نوشت: روز قدس امسال از این جهت که برخی مخالفان می خواهند از آن به عنوان فرصتی برای ادامه اعتراضات خود استفاده کنند به موضوعی بحث انگیز بدل شده است.
در اطلاعیه‌ای که حامیان سبزپوش یک نامزد شکست خورده در انتخابات دهم در "فیس بوک" منتشر کرده اند، آمده است: اکنون 30 سال است که هر سال بخشی از صدای آزادی خواهان به نفع گروه خاص دیگری مصادره می شود. آنها تاکید کردند که روز قدس سبز خواهد شد.
سایت رادیو زمانه هم که در خارج از کشور مدیریت می شود، در مطلبی به انعکاس بیانیه مهدی کروبی پرداخت نوشت: مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از مردم خواسته است که با حضور در این راهپیمایی، بار دیگر اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران را نشان دهند.
یک سایت دیگر وابسته به گروهک اغتشاش که خود را ایستگاه طرفداران نامزد شکست خورده معرفی می کند، نیز با دعوت از هواداران خود برای شرکت در راهپیمایی روز قدس با لباس سبزرنگ، ادعا کرد: همه برای یک تظاهرات میلیونی می آییم. این سایت همچنین در رویه‌ای متناقض از هواداران درخواست کرد: امسال مردم زکات و فطریه ی خود را در صندوق های کمیته امام خمینی و امثال آن نیندازند و به سالمندان و یا بهزیستی بدهند تا پولش به اینها نرسد و خرج فلسطین نشود!
سایت رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا هم در این میان بیکار نماند و با پوشش اخبار اغتشاشگران خبر داد: برخی از سایت‌های حامی جنبش سبز، اعلام کرده اند که معترضان، با شرکت در تظاهرات روز قدس بار دیگر به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض خواهند کرد.
گفتنی است پوشش هماهنگ اخبار اغتشاشگران در حالی در رسانه‌های بیگانه رخ می‌دهد که این رسانه‌ها عمدتا در سالیان گذشته به سانسور یا بایکوت تظاهرات میلیونی مردم ایران در روز قدس می پرداختند. در همین حال از انگلیس خبر رسید که در تظاهرات روز قدس امسال مسلمانان این کشور در لندن ائتلافی از صهیونیست‌های مقیم این کشور و جماعتی سبزپوش اقدام به برهم زدن راهپیمایی ضدصهیونیستی مسلمانان کردند و تلاش کردند با تهدید و توهین به راهپیمایان ایجاد تنش و درگیری کنند که موفق نشدند. مسلمانان مقیم انگلیس در حالی مراسم روز قدس را برگزار کردند که دولت این کشور اجازه نداده بود که آنها مراسم‌شان را در مکان هرساله آن -میدان ترافالگار- برگزار کنند فلذا مجبور شدند این راهپیمایی را به خیابان "پال مال" تغییر دهند.
گفتنی است در جریان آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری رسانه‌های وابسته و سفارت انگلیس در تهران نقشی ویژه را ایفا کردند به طوری که حسین رسام، تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس در تهران در جریان دادگاه محاکمه کودتاچیان اعتراف می‌کند: از حدود 4 ماه قبل از انتخابات جلسات مختلفی در این خصوص تشکیل شد و اطلاعات لازم از طریق مرتبطین و فعالان سیاسی به ویژه اصلاح طلبان جمع آوری شده بود. دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت.
رسوایی استعمار پیر تا آنجا پیش می رود که سایمون گس سفیر جدید انگلیس در ایران در دیدار با رییس جمهوری می گوید که انگلیس به آنچه در گذشته بین دو کشور اتفاق افتاده است به هیچ عنوان افتخار نمی کند. دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری نیز در سخنانی قاطع تاکید می‌کند که دولت انگلیس از گذشته خود تجربه خوبی گرفته باشد و در مسیر اصلاح رفتارهای گذشته خود گام بردارد.
با توجه به همسویی دیرینه دول انگلیس و آمریکا با رژیم صهیونیستی و خدمت مداوم رسانه‌های این کشورها به صهیونیست‌ها و از طرفی افشای همکاری‌های منظم یکی از ستادهای تبلیغاتی با عناصر صهیونیستی به ویژه بنیاد صهیونیستی سوروس و با توجه به رسوایی و شکست‌های پی در پی آن رژیم غاصب در جنگ 33 روزه و 22 روزه به نظر می‌رسد که سناریویی هماهنگ شده برای تحت‌الشعاع قرار دادن روز جهانی قدس و تبدیل آن محلی برای منازعات سیاسی تدوین شده است. سناریویی که بار دیگر با هوشیاری ملت ایران و ویران کردن مسجد ضرار در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان نقش بر آب خوهد شد.

رهبر معظم انقلاب : معارضه با اصول و امنیت مردم تحمل نخواهد شد

ولی امر مسلمین جهان در نماز جمعه تهران:
اختلاف سلیقه مفید است اما معارضه با اصول و امنیت مردم تحمل نخواهد شد
حضرت آیت الله "خامنه ای" رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان آن که اختلاف سلیقه مفید است، تاکید کردند اگر کسی با اصول و امنیت مردم مخالفت کند، تحمل نخواهد شد و نظام مجبور است با آنها برخورد کند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم و با شکوه روزه داران موحد تهرانی در سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان، با تبیین سلوک سیاسی مولای متقیان حضرت علی بن ابیطالب(ع)، رفتار سیاسی امام خمینی را منطبق با سلوک و سیره امیر مومنان برشمردند و تاکید کردند: روز قدس از برجسته ترین یادگارهای امام راحل عظیم الشان است و به فضل و هدایت الهی، ملت بزرگ و بیدار ایران جمعه آینده، یکپارچه و متحد، پرچم حمایت از مظلومان فلسطین را در پیشاپیش ملت های ظلم ستیز جهان، به اهتزاز درخواهد آورد.
ایشان، روز قدس را نشانه دلبستگی «امام و انقلاب و ملت ایران» به قدس شریف دانستند و با اشاره به خشم مستکبران و صهیونیست ها از این اقدام ملت ایران در زنده نگه داشتن نام و یاد فلسطین، افزودند: دشمن در تمامی سال ها تلاش کرده است، مراسم روز قدس تضعیف شود اما امسال هم ملت شریف ایران با راهپیمایی در تهران و سراسر کشور این روز را گرامی می دارد و بسیاری از مسلمانان جهان نیز به تبعیت از این ملت، نام قدس را بار دیگر زنده می سازند.
حضرت آیت الله خامنه ای، روز قدس را مظهر وحدت ملت ایران خواندند و با اشاره به لزوم مقابله با اختلاف و تفرقه تاکید کردند: مردم مراقب باشند که برخی از اجتماعات روز قدس برای ایجاد تفرقه استفاده نکنند چرا که پرچمداری در عرصه حمایت از فلسطین، تنها با یکپارچگی ملت امکان پذیر است.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تبیین ابعاد مختلف سلوک سیاسی حضرت علی علیه السلام در خطبه اول نماز، خاطر نشان کردند: سیاست ورزی امیرالمومنین علیه السلام آمیخته با سلوک معنوی و اخلاقی آن حضرت بود.
ایشان توام بودن سیاست با اخلاق و معنویت را موجب کمال مردم و جامعه دانستند و افزودند: در غیر این صورت، سیاست ورزی، وسیله ای برای کسب قدرت، ثروت و پیش بردن امور دنیوی خواهد بود و به آفتی برای جامعه و حتی سیاست ورزان تبدیل خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به بی ارزش بودن حکومت در دیدگاه حضرت علی علیه السلام، «احقاق حق، ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم را» علل قبول حکومت از جانب امیرمومنان برشمردند و خاطر نشان کردند: یکی از ویژگی های سیاست ورزی حضرت امیرالمومنین علیه السلام، پرهیز از مکر و فریب بود در حالی که در نظام های سکولار و نگرش های مبتنی بر جدایی دین از سیاست، استفاده از هر روشی از جمله مکر و حیله اشکالی ندارد.
ایشان افزودند: در مکتب سیاسی مولای متقیان، توسل به ظلم و دروغ برای پیروز شدن جایگاهی ندارد و حضرت علی علیه السلام به طور جدی از مردم می خواستند که با تملق و چاپلوسی با او سخن نگویند.
مدارا با مخالفان و حتی دشمنان تا حد ممکن، ویژگی دیگری از سلوک سیاسی امیرمومنان بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن پرداختند.
ایشان در این زمینه خاطر نشان کردند: آن حضرت در مقاطع و حوادث مختلف تا آنجا که امکان داشت با مخالفان و معارضان با تسامح و خوش رفتاری برخورد می کردند اما اگر در نهایت چاره ای باقی نمی ماند، با قاطعیت مقابل آنها می ایستادند.
حضرت آیت الله خامنه ای بیان استدلال و منطق در مقابل دشمنان و مخالفان را یکی دیگر از ویژگی های سلوک سیاسی امیرالمومنین علی علیه السلام برشمردند و افزودند: رفتار آن حضرت با همه افراد و جریان های معارض و مخالف، یکسان نبود و میان آن هایی که با وجود داشتن اهداف حق، از روی جهالت و قشری گری، به راه انحراف و اشتباه می افتادند، با افرادی که از ابتدا در راه باطل بودند تفاوت قائل می شدند ضمن اینکه آن حضرت در مقابل انحراف و توسل به ظواهر دینی، قاطعانه می ایستادند.
حضرت آیت الله خامنه ای در آغاز خطبه دوم نماز در سخنانی که مخاطب اصلی آن جریان ها و شخصیت های سیاسی و «مسئولان سابق و کنونی کشور» بودند به بررسی انشعاب هایی پرداختند که در 30 سال اخیر در جریان اصیل مردم و انقلاب به وجود آمده است.
ایشان علت برخی از این انشعاب ها را اختلاف در «مبانی و عقاید» دانستند و افزودند: برخی انشعاب ها و اختلاف ها نیز در واقع بر سر منافع بوده اما برخی دیگر، اختلاف نظر بر سر چگونگی اجرای اصول بوده است که باید با هر کدام برخورد متفاوتی شود.
رهبر انقلاب اسلامی با تبیین برخوردهای امام خمینی (رض) با انشعاب ها و اختلافات، خاطرنشان کردند: امام راحل به تأسی از سلوک سیاسی امیرمؤمنان «به تناسب ماهیت و جوهره جریان های سیاسی و انشعابی»، با آنها برخوردهای متفاوتی می کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری چگونگی برخورد امام با دولت موقت، مخالفان لایحه قصاص و گروهک منافقان افزودند: امام ابتدا مدارا و نصیحت می کردند اما وقتی این روش بی نتیجه می ماند قاطعیت از خود نشان می دادند.
ایشان در همین زمینه یادآوری کردند: این گونه برخوردهای امام حتی در سطوح بالاتر از رییس جمهور هم دیده می شد به گونه ای که امام (رض) در اواخر عمر با کسانی که احساس کردند مدارا با آنها دیگر امکان ندارد، برخورد کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به سوابق انقلابی و مذهبی جریان های انشعابی خاطرنشان کردند: ماهیت برخی از این اختلاف ها، تفاوت دیدگاه در روش های اجرای اصول بود اما عده ای با اختلافات بنیادین و یا دعوا بر سر منافع، کار را به درگیری و معارضه با امام و انقلاب کشاندند و تلاش کردند مبانی غلط را مانند سمی مهلک در روح و کالبد نظام رسوخ دهند که امام وقتی این خطر را احساس کردند مدارا را کنار گذاشتند و با آنها برخورد قاطع کردند.
ایشان، اختلاف در سلایق و روش ها را بر خلاف اختلاف در مبانی، دارای منافعی برای جامعه دانستند و افزودند: وجود افراد و جریان های منتقد و صاحب دیدگاه های متفاوت به نفع کشور است به شرطی که این اختلاف سلایق در چارچوب اصول یعنی «اسلام، قانون اساسی و رهنمودها و وصیتنامه امام» باشد، نه مسائلی که اسمش را اصول می گذارند اما در حقیقت با مبانی و اصول انقلاب بیگانه است.
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: برخلاف برخی تبلیغات، اگر کسی یا جریانی، عقیده ای مخالف داشته باشد و اصطلاحا دگراندیش باشد نظام با او کاری ندارد اما اگر جریانی به معارضه و ضربه زدن روی آورد و بر روی انقلاب شمشیر بکشد، همچنانکه در هیچ جای دنیا تحمل نمی شود، در ایران نیز، نظام در دفاع از خود با او برخورد قاطع خواهد کرد.
ایشان جذب حداکثری و دفع حداقلی را سیاست نظام در قبال جریان های مختلف کشور اعلام کردند و افزودند: نظام تا جایی که مجبور نباشد با جریانی برخورد نمی کند بنابراین اگر کسی و جریانی دنبال خشونت نرود، برای بر هم زدن امنیت و آسایش جامعه تلاش نکند، با مبانی نظام معارضه نکند و دنبال دروغ پراکنی و شایعه سازی نباشد، در فعالیت ها و ابراز عقاید خود آزاد است و هیچ کسی با او کاری نخواهد داشت.
خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران، با توصیه مؤکد رهبر انقلاب به فعالان سیاسی، مسئولان «صاحبان نفوذ و قدرت» درباره مراقبت شدید از خود در مقابل انحراف و فساد پذیری ادامه یافت.
ایشان سهل انگاری در مقابل لغزش ها و انحرافات کوچک را زمینه ساز انحرافات بزرگ و سقوط نهایی خواندند و با استناد به آیات قرآنی خاطرنشان کردند: لغزش ها، تدریجا، انسان را از درون فاسد می کند و این فساد، به انحراف در عمل و گاه به انحراف در عقیده منجر می شود بنابراین همه باید ضمن رعایت تقوا، مراقب یکدیگر از جمله اعضای خانواده خود باشیم.
حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه مردم را به موعظه و نصیحت مسئولان توصیه کردند و افزودند: مردم به وسایل و روش‌های گوناگون مسئولان را نصیحت کنند تا مبادا آنها دچار لغزش شوند چرا که انحراف و لغزش مسئولان، برای نظام، کشور و مردم خطرناک تر است.
ایشان، نظام اسلامی را نیز مانند یک فرد، در معرض خطر لغزش و انحراف و فساد خواندند و افزودند: اگر همه مراقب نباشیم ممکن است اسم و ظاهر جمهوری اسلامی باقی بماند اما سیرت و رفتار و عملکرد و برنامه های نظام، غیر اسلامی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای حرکت جامعه و کشور به سمت عدالت خواهی، رفتار و اخلاق دینی، "رشد فکری و علمی و صنعتی" در فضای آزادی، و ایستادگی مقتدرانه در مقابل "دشمنان و جبهه ظلم بین المللی" را از جمله نشانه های سلامت و دوری نظام از فساد و بیماری دانستند.
ایشان افزودند: مردم بیدار باشند و بدانند اگر مسیر حرکت جامعه و نظام غیر از این باشد و مسائلی نظیر شکاف عظیم طبقاتی، استفاده از آزادی در جهت فساد و فحشا و احساس ضعف و عقب نشینی در مقابل زورگویان جهانی به وجود آید اینها نشانه بیماری نظام اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی، پیگیری جدی مبانی و شعارهای حضرت امام خمینی را علاج مشکلات، و تضمین کننده ادامه "پیشرفت و عزت و افتخار ملی" دانستند و افزودند: دشمن، همچنان که در بلواهای پس از انتخابات روشن تر شد، در صدد ضربه زدن به پشتوانه مردمی نظام است و همه باید مراقب باشیم.
ایشان مشارکت 85 درصدی و حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات 22 خرداد را جلوه زیبای اعتماد مردم به نظام خواندند و خاطر نشان کردند: دشمن و متأسفانه برخی در داخل کشور، این حقیقت را نادیده می گیرند و از بی اعتمادی مردم سخن می گویند اما ان شاء الله همه خواهند دید که در انتخابات سال های آینده نیز مردم با وجود تلاش های اخیر دشمنان و "غافلان و بی خبران داخلی"، حضوری قوی و مستحکم خواهند داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای وجود دوست و دشمن را برای هر حکومتی، مسأله ای طبیعی و عادی دانستند و افزودند: هیچ حکومتی در جهان نیست که مردم داخل یا خارج آن کشور، همه با او خوب یا همه با آن بد باشند همان طور که در طول تاریخ نیز هر حکومتی، مخالفان و موافقانی داشته است و مهم این است که دقت شود مخالفان و موافقان هر حکومت چه کسانی هستند.
ایشان، مخالفت غارتگران و استعمارگران بین المللی از جمله آمریکا و انگلیس و دشمنی صهیونیست های خبیث با ایران را یادآوری کردند و افزودند: این مخالفت ها مایه افتخار ملت است و نباید کسی را بترساند و یا به تسلیم در مقابل دشمن بکشاند ضمن اینکه ملت های مؤمن و استقلال طلب در سراسر جهان و سیاستمداران مستقل، هوادار این ملت و این نظامند و این صف بندی، نشان دهنده حقانیت جمهوری اسلامی است.
رهبر انقلاب اسلامی، کشور و آینده درخشان آن را متعلق به نسل جوان دانستند و افزودند: جوانان عزیز باید با هوشیاری و احساس مسئولیت برای استمرار و تکمیل این نظام تلاش کنند چرا که اقتدار علمی، اقتصادی، سیاسی، اطلاعاتی و بین المللی نظام اسلامی مایه عزت و افتخار همه ملت به ویژه جوانان پر نشاط کشور بوده و خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خطبه دوم نماز جمعه، هوشیاری همگانی را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: مردم مراقب باشند که برخی، با تحرکاتی که در 10 سال گذشته هم گاهی انجام داده اند اما با هوشیاری مردم مهار شده است برای ملت یک جمهوری اسلامی تقلبی درست نکنند و شعارهای همیشه جذاب و پر طراوت و پرثمر امام و انقلاب را تضعیف نسازند.
رهبر انقلاب اسلامی، در خطبه های نماز همچنین با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله طالقانی، و شهید آیت الله مدنی افزودند: یاد این دو مرد بزرگ با تاریخ نماز جمعه ایران، پیوند خورده است و خدمات آنان در حافظه مردم و تاریخ ایران فراموش نخواهد شد.
سیام** 1751

سخنی با مجلس و صدا و سیما:مبادا جای شاکی و متهم عوض شود

دفتر پژوهش و بررسیهای خبری-عباس جورچین:باید هوشیاربود که مبادا جای شاکی، در وقایع پس از انتخابات که نظام مظلوم اسلامی است با متشاکی که همان متهمان اصلی آشوب‌های اخیرهستند، عوض شود.

نزدیک به سه ماه ازخلق حماسه 22 خرداد که به راستی باید از آن به عنوان غربال و پوست اندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی یاد کرد، می‌‌گذرد. در این مدت اگرچه نظام اسلامی با چالش‌های بعضا جدی مواجهه شد اما این فتنه برای انقلاب نعماتی بسیار بزرگ به همراه داشت که واکاوی وکالبد شکافی درهمه ابعاد آن با نگاهی عمیق، ضروری – اگرچه در این زمینه تحلیل‌های متنوع و متعددی تاکنون ارائه شده است – به نظر می‌رسد .
اما دراین مدت مسائلی آگاهانه و نا آگاهانه رخ داد که با بی توجهی و غفلت، اهمال و کوتاهی برخی ازمراکز، نهاد ها و افراد مسئول روبرو شد که به مواردی از آن در ذیل اشاره می‌کنم تا شاید و فقط شاید به آن توجهی شود؛
1- درفتنه پس از انتخابات شکوهمند 22 خرداد و حضور بی سابقه 85 درصدی مردم که رئیس جمهور منتخب با رای بیش از 24 ملیون نفربرگزیده شد، وقایعی یا بهتر بگویم جنایاتی صورت پذیرفت که اصل ماجرا که همان اردوکشی خیابانی موسوی، کروبی وحامیانشان بود و منجربه شهادت، کشته شدن و مصدومیت نیروهای بسیجی و حزب اللهی و مردم بی گناه شد که همه زندگی خود را برای دفاع و پاسداری از انقلاب گذاشتند، تحت شعاع قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب در این خصوص دردیداربا تشکل های دانشجویی می‌فرمایند " ظلم بزرگی را که پس ازانتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملتها را نادیده می گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می‌کنند اما این نگاه، خود یک ظلم آشکار است". این درحالی است متاسفانه برخی از نهاد ها و مراکز نظام هم در این بازی دشمن خارجی و ایادی داخلی آن قرار گرفتند و هنوز هم غفلت آنان ادامه دارد.
2- مجلس شورای اسلامی که امام روح الله آن را راس همه امورمی‌دانستند، نقش بسزایی دراحقاق حقوق ملت دارد، چراکه مجلس عصاره ملت است و وکلای ملت باید در صف اولیه تظلم خواهی باشند. اما در حالی که درجنایات خیابانی اخیرکه عوامل اصلی آن با توجه به مستندات دستگاه‌ای امنیتی و قضایی و اعترافات متهمین میانی کودتای مخملی افرادی نظیر موسوی، خاتمی، کروبی، موسوی خوئنی‌ها، مهدی هاشمی و ... مشخص شدند، نه تنها این افراد از پیگرد قضایی و پاسخگویی مصون مانده‌اند بلکه با بزرگ نمایی و فضا سازی مباحثی نظیربازداشتگاه کهریزک، حادثه کوی دانشگاه، ادعای تجاوز و آزار اذیت زندانیان و معترضان به جریان انتخابات- بخوانید اوباش و اغتشاش گران- پروژه شهید سازی و نمونه‌های بسیار دیگر، سعی در انحراف و تحت شعاع قرار دادن مسائل اصلی که همان محاکمه خودشان است را دنبال می‌کنند که متاسفانه مجلس و رسانه ملی و برخی از افراد هم در این فضا سازی گرفتارآمده‌اند.
3- مصاحبه‌ها و اظهار نظر پی در پی و بعضا عامدانه برخی از نمایندگان محترم مجلس و برخی اعضای کمیته ویژه مجلس درباره بازداشتگان اخیر با رسانه‌های مغرض دوم خردادی که با هدف زنده نگه داشتن این مسایل حاشیه‌ای در فضای کنونی جامعه صورت می‌گیرد و البته باید این را نیز گفت که هیچ فرد با انصافی منکر وظیفه ذاتی این کمیته در بررسی وضعیت بازداشتگان اخیرنیست همان طور که رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم پرهیز از کارهای صرفاً تبلیغاتی در موضوع برخورد با عاملان کوی دانشگاه و حوادث مشابه تاکید دارند اما در عین حال هم می‌فرمایند: " کار تبلیغاتی لازم نیست اما از اولین روزها، دستور اکید داده شد که ضمن مراقبت و دقت لازم با اینگونه مسائل برخورد قاطع شود." بیانگر آن است که برخی از نمایندگان در فضا سازی دشمن داخلی وایادی و داخلی آن قرار گرفته‌اند که باید در زمینه هوشیارباشند.
4- رسانه ملی هم که بنا بر فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی دانشگاه عمومی است با پخش گزارشی از وضعیت بازداشتگاه کهریزک وانعکاس ابراز رضایت اوباش بازداشته دراین بازداشتگاه- البته از نوع غیر استاندارد- از رسیدگی مسئولان به آنان، نشان داد که در همان فضایی گرفتار آمده که برخی از نمایندگان پیش از این گرفتار آن شده اند. حال سئوال از مسئولان رسانه‌ملی این است که اگرچه باید از روند پیگری اینگونه تخلفات سخیف گزارشی به مردم ارائه شود اما تاکنون صدا و سیما چند گزارش، مستند، خبراز روند پیگیری وضعیت مصدومان و مجروحین بسیجی، انتظامی و مردم تولید و تهیه کرده است که از هول حلیم اینگونه به دیگ افتاده است.
و در آخراینکه باید هوشیاربود که مبادا جای شاکی، در وقایع پس از انتخابات که نظام مظلوم اسلامی است با متشاکی که همان متهمان اصلی آشوب‌های اخیرهستند، عوض شود.

حجاریان ، عطریانفر و شریعتی در صداوسیما

سعید حجاریان، عبدالله(سعید)شریعتی و محمد عطریانفر در این میزگرد به سؤالات صریح مجری درباره علت واقعی تغییر نگرش ها و دیدگاه هایشان و روند سریع این تحولات فکری روبرو شدند و به تشریح علل و چگونگی این تحولات فکری و نظری پرداختند.

به گزارش ایرنا به نقل از واحد مرکزی خبر ، در این میزگرد که آقای مرتضی حیدری اجرای آن را بر عهده داشت درباره مسائل مختلف از جمله آسیب شناسی ترویج علوم انسانی غربی در دانشگاه ها، پیامدهای سیاسی و اجتماعی تبعیت نخبگان و فعالان سیاسی از نظریات غربی بدون توجه به شرایط عینی ایران، آسیب شناسی حوادث و رویدادهای عرصه مطبوعات در دهه اخیر، آینده جریان ها و جناح های سیاسی و برخی مسائل و حوادث اخیر بحث و بررسی شد.

آقایان حجاریان، شریعتی و عطریانفر در این میزگرد به سؤالات صریح مجری درباره علت واقعی تغییر نگرش ها و دیدگاه هایشان و روند سریع این تحولات فکری روبرو شدند و به تشریح علل و چگونگی این تحولات فکری و نظری پرداختند.

این میزگرد به زودی از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد

اعترافاتی که شنیده نشد

اعترافاتی که شنیده نشد
دفتر پژوهش و بررسیهای خبری-سید حسین علوی*:سعید حجاریان در اعتراف نامه خود ریشه عصیان اخیر کودتاچیان وابسته به غرب را در دانشگاه نشان داد.

این روزها دیگر شنیدن اخبار تکان دهنده از سقوط سیاسیون و نخبگان آنچنان دچار وفور و فراوانی گشته که بعضا در لابه‌لای یکدیگر دستخوش نسیان می شوند. یکی می گوید تقلب اسم رمز آشوب و کودتا بود. آن دیگری می گوید سازمان سیا با اشراف کامل، پروژه کودتای مخملی را هدایت استراتژیک و تاکتیکی می کرده. دیگری می گوید پول بی زبانی که دانشجوی بی چاره با هزار مشقت جور کرده بود تا در دانشگاه آزاد تحصیل کند، از انبان های نامشروع و ستادهای انتخاباتی و محافل کودتای مخملی سر درآورده است. آن یکی فاش می کند، کسی که هشت سال رییس جمهور بوده در سفری که با ویزای ویژه جرج بوش به آمریکا داشته با شاه کلید انقلابهای مخملی سازمان سیا ملاقاتهای سرّی انجام داده است. این یکی می گوید اول آمریکا گفت تقلب شده بعد ما هم همین را گفتیم!
آن یکی می گوید پسر هاشمی رفسنجانی با پول شویی و برداشت از بیت المال مسلمین مخارج حمله به دولت را تامین می کرده است و ...
عجبا از این روزگار! هر کدام از اعترافات تکان دهنده فوق آنچنان مهم است که در شرایط عادی می توانست به تنهایی برای ماهها سوژه اخبار و تحلیلهای سیاسی گردد.لکن در این ترافیک برافتادن پرده ها ، گویا همه این اخبار عادی شده و دیگر به سان تک‌خبرهای جنجالی عمل نمی‌کنند. از این رو شاید طبیعی باشد که به جز معدودی اعترافات تکان دهنده – خصوصا بخشهای مربوط به جاسوسی اجانب و همدستی صدرنشینان مصون از قانون با آنها – مابقی اعترافات کمتر جلب توجه کنند.
اما به گمان نگارنده، در میان تمام اقاریر بازداشت شدگان کودتای ناکام اخیر بی شک آنچه مستحق توجه ویژه بود و حقش ادا نگشت، اعترافات دقیق، مستند و علمی آقای سعید حجاریان بود. یعنی همان اعترافاتی که متاسفانه کلیدی ترین بخشهای آن در پخش تلویزیونی دادگاه سانسور گشت!
آنچه از اعترافات تئوریسین کودتای نرم در سیما پخش شد و البته در مطبوعات نیز عمدتا برروی همان بخش مانور تحلیلی داده شد، صرفا محدود به چند جمله سیاسی خاص بود. مثل اینکه «مرتکب خطاهای سهمگین شده ام. طلب بخشش می کنم. از ناامنی ها متنفرم. از جبهه منحرف مشارکت استعفا می دهم و...»
اما حقیقت آن است که حجاریان تقریبا تمام اعترافات خود را به موضوع بسیار حساس و دقیقی غیر از موارد فوق اختصاص داده بود و آنچه بارها از قول وی در رسانه ها نقل شد صرفا چند جمله حاشیه ای از متن اصلی اعترافات وی بود.
در حقیقت محور اعترافات حجاریان به موضوعی اختصاص یافته بود که اگر به دقت برای مردم تشریح می شد شاید کار خیلی از دوستان و اصطلاحا «خودیها» به نوشتن اعتراف نامه می انجامید از این رو بهترین راه نادیده گرفتن آن بود.
مغز متفکر اصلاحات آمریکایی که در مقاطع گوناگون وظیفه تبدیل استراتژی‌های سازمان سیا به تاکتیکهای عملیاتی اصلاح طلبان را بر عهده داشت طی اقاریر مهمی آدرس «کمینگاه شیطان» را به ملت داد.
او به درستی دادگاه محترم را به کانون انحرافات فاحش سالهای اخیر از اصول اسلام ناب محمدی (ص) رهنمون ساخت. حجاریان با بلند کردن انگشت اتهام به سوی "دانشگاه سکولار" ، آموزش افسار گسیخته و بی محابای روشهای "چگونه غرب‌زده شدن" در لفافه کلمه مقدس "علم" و تحت لوای علوم انسانی مدرن را شاه کلید فساد عظیمی دانست که تنها یک نما از تجلی مهلک آن کودتای ناکام اخیر است.
این روزها همه در پی مجازات عاملان اصلی کودتا، حق طلبانه فریاد دادخواهی سرداده اند. البته حق نیز چنین است که مقامات عالی رتبه و خاطیان دانه درشت به سزای اعمالشان برسند اما بی گمان چنین کاری به رغم صحت و ضرورت انکار ناپذیرش چیزی بیش از یک مسکّن مقطعی نیست. نظام اسلامی اگر تک تک کودتاچیان را به اشدّ مجازات برساند بازهم نتوانسته ریشه کودتاهای مبتنی بر سکولاریسم را بخشکاند. به این جملات حجاریان توجه کنید:
«... با اینکه مکررا هشدار داده شده که علوم انسانی با علوم دقیقه تفاوت دارد و بسیاری از حربه های ایدئولوژیک [دشمن] در پوشش علوم انسانی عرضه می شوند، متاسفانه شاهدیم به جای دقت در کیفیت این علوم هرساله بر کمیت مراکز آموزش آن افزوده می شود اوایل انقلاب تنها چهار پنج دانشگاه آنهم تا حد فوق لیسانس برای این رشته ها دانشجویان محدودی تربیت می کردند. اما امروزه در هر شهری دانشگاه دولتی و آزاد و پیام نور و خصوصی و ... تا مدارج بسیار بالا به تربیت دانشجو در این رشته ها مشغولند، بدون آنکه به محتوای نادرست عرضه شده در این رشته ها توجه کنند.»
حقیقت آن است که علوم انسانی مدرن برای تولید و پرورش انسان جدید غربی ساخته شده‌اند؛موجودی که هر چند در ظاهر شبیه بنی آدم است لکن به سبب ایمان به اینکه همه وجودش همین جسم مادی فانی است و فراتر از آن چیزی "قابل ا‌ثبات" نیست همواره مستعد عصیان در برابر خالق فرامادی است.
سعید حجاریان در اعتراف نامه خود ریشه عصیان اخیر کودتاچیان وابسته به غرب را در دانشگاه نشان داد. او که اکنون خود را جزء قربانیان نظام آموزشی سکولار علوم انسانی یافته در ادامه چنین می گوید:
«گرچه نظریات [علوم انسانی مدرن] در قالبهای تنگ علمی و غیر علمی بیان شده است، اما به هنگام بسط و گسترش به خصوص در مرحله عملیاتی شدن صدمات فراوانی به بار می آورد که یک نمونه اش را در جریان انتخابات دهم دیدیم... البته اگر موضوع تنها یک نقیصه علمی بود قابل تحمل بود اما خطر آنجاست که نظریات علوم انسانی حاوی حربه های ایدئولوژیک هستند و قادرند به استراتژی و تاکتیک تبدیل شوند و در مقابل ایدئولوژی رسمی کشور صف آرایی سیاسی کنند و آن را به چالش کشند.»
تئوریسین براندازی نرم انقلاب اسلامی با وقوف کامل به این حقیقت تلخ که در طول سی ساله اخیر با گسترش سوال برانگیز آموزش این مدل فاسد از نگاه به انسان و مبداء و معاد و حیات و ممات، بدون ذره ای نقادی آن عملا انبوهی از عناصر پیاده نظام سکولاریسم را تربیت کرده ایم ، در کلامی گزنده و تلخ ولی درست و غیرقابل انکار افزود : «شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان آموزش عالی کشور همه در این انحراف مقصرند»
شنیدن اعترافات سعید حجاریان برای نگارنده بسیار تلخ و درد آوربود. چه اینکه رمزگشایی امروز او از پروژه شیطانی کادر سازی برای دشمنان اسلام با بیت المال مسلمین مرا به یاد نهیبهای مظلومانه سید شهیدان اهل قلم در روزگار طعن و ریشخند همین جماعت سکولار بر او انداخت. آنجا که فریاد برآورده بود:
«اگر ما غایت تعلیم و تربیت را رسیدن به کمال انسانی بدانیم نظام آموزشی کنونی نه تنها نظامی متناسب و مطلوب نیست بلکه در اکثر موارد نتیجه ای معکوس دارد ... نظام آموزشی غربی محصول جدایی علم از دین است و بدین ترتیب برای اصلاح آن باید مبانی علوم را بار دیگر بر حقیقت عالم – یعنی معتقدات دینی – بنا کرد... اکنون در همه جای دنیا نظام تعلیم و تربیت، تقلیدی از مغرب زمین است و هیچکس حتی کوچکترین تردیدی در خود راه نمی دهد که مبدا این سیستم آموزشی بر محور تکامل روح و اخلاق انسانی پایه گذاری نشده باشد.» (1)
و این دقیقا همان مطالبه ظریف مقام معظم رهبری مبنی بر جنبش نرم افزاری برای تولید علم در حوزه علوم انسانی است. همان مطالبه ای که طی سالیان اخیر بارها مطرح شد و هربار هر کداممان با لطایف الحیلی از زیر بار تحقق آن شانه خالی کردیم.
تا جایی که معظم له در دیدار اخیرشان با اساتید دانشگاهی صراحتا فرمودند:
« حدود دو میلیون دانشجو از سه میلیون و نیم دانشجوی کشور در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند و این مسئله نگران کننده است زیرا توانایی مراکز علمی و دانشگاهها در زمینه کار بومی و تحقیقات اسلامی در علوم انسانی و همچنین تعداد اساتید مبرّز و معتقد به جهان بینی اسلامی رشته های علوم انسانی در حد این تعداد دانشجو نیست. بسیاری از علوم انسانی مبتنی بر فلسفه هایی است که مبانی آنها مادیگری و بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی است و آموزش این علوم موجب بی اعتقادی به تعالیم الهی و اسلامی می شود و آموزش این علوم انسانی در دانشگاهها منجر به ترویج شکاکیت و تردید در مبانی دینی و اعتقادی خواهد شد. مراکز تصمیم گیری اعم از دولت، مجلس، و شورایعالی انقلاب فرهنگی باید این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.»(2)
وتلخی و گزندگی اعترافات حجاریان نیز دقیقا از همین روست. چه اینکه گویا حجاریان دردهای دل مولا و سید مرتضی را فهمیده بوده و هنوز که هنوز است عده ای از دوستان غافل نفهمیده اند.
وکلام آخر آنکه ؛ آنان که پس از سخنان حکیمانه اخیر مقام معظم رهبری هنوز هم هوای مجاهده در راه «تخریب مسجد ضرار» در سر می پرورانند را بسم الله! این گوی و این میدان . دانشگاه را تا دیر نشده کارخانه آدم سازی کنید که جلاد بی ایمان در کمین است و بخواهد خون ما ریزد. پس فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم.
.....................................................................................
*سردبیر گروه تحلیل و تفسیر خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)
(1) : توسعه و مبانی تمدن غرب – سید مرتضی آوینی – ص 153 تا 176
(2) : در جمع اساتید دانشگاه ها – 8/6/1388