موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

مناظره سیاسی عبدالرضا داوری و صادق زیبا کلام

زیباکلام:کشور دچار بحران است/داوری:جریان فتنه به بن بست رسید
تهران- مناظره سیاسی "عبدالرضا داوری" عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و "صادق زیبا کلام" استاد دانشگاه تهران در باره "علل ناآرامی های پس از انتخابات، فرصت ها و چالش ها " دوشنبه شب بصورت زنده از برنامه دیدگاه از شبکه جهانی صدای آشنا پخش شد.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا،‌ در ابتدای این مناظره دکتر حاتمی مجری برنامه گفت: بنای مسوولان و دست اندرکاران شبکه جهانی صدای آشنا مطرح کردن دیدگاه های گوناگون در باره موضوعات مبتلابه جامعه ایران است.
در این برنامه در صدد هستیم با نگاهی به آینده و با حضور دو میهمان گرامی راههای برون رفت از فضای سیاسی کنونی را بررسی کنیم.
مجری برنامه از دکتر زیبا کلام پرسید، آیا روند کنونی به طرف عادی سازی اوضاع و حل ماجرا پیش می رود؟
زیبا کلام پاسخ داد: خیر، بنده هیچ علامتی را نمی بینم از اینکه ما به سمت و سوی عادی سازی می رویم اگر کسی از بنده سووال کند که جمعه 22 خرداد انتخابات برگزار شد از ساعات اولیه 23 خرداد نتایج آن بتدریج اعلام شد و حالا حوادث و وقایعی در کشور اتفاق افتاده و من معتقد هستم که کشور دچار بحران شده و در جریان حوادث و رویدادهای بعد از 22 خرداد یعنی بعد از اعلام نتایج انتخابات.
وی افزود: قصور این بحران با چه کسی هست و چه کسانی و کدام یک از جریانات و چرا ما درگیر این بحران شدیم من فقط خواستم به شما این پاسخ را بدهیم که این بحران همچون کلافی که دارد باز می شود همچنان باز می شود درست وقتی که آدم احساس می کند که مثل اینکه ابعاد بحران یک مقدار فروکش می کند و ما داریم یک مقدار به سمت آرامش می رویم
عاشورا هست قبل آن 16 آذر بود و قبل آن 13 آبان بود و قبل آن راهپیمایی روز قدس بود و قبل آن نماز جمعه آقای هاشمی رفسنجانی بود و همه اینها نشان می دهد نه ما به هیچ وجه به شرایط عادی ، شرایط قبل از 22 خرداد جامعه هنوز باز نگشته و همین فردا اگر مناسبتی باشد روز ملی باشد و مردم بیایند در خیابانها ما متاسفانه همان مشکلات و مصائبی را که ظرف 7 ماه گذشته داشتیم مجددا تکرار خواهد شد و مجددا خواهیم داشت.
زیبا کلام گفت: با وجود اینکه مسوولان هرچه که در توان شان بوده انجام داده اند اعم از دستگیری ها، اعم از محکومیت ها حتی به کاربردن انواع اقسام خشونت های دیگر ولی مردم و یا به هر حال بخش قابل توجهی از مردم هر بار که فرصتی پیدا می کنند نارضایتی خودشان را در خیابانهای شهر های بزرگ نشان می دهند.
مجری : پس شما خیلی امید وار نیستید که در واقع شرایط غیر عادی به تعبیری تبدیل به شرایط عادی می شود ؟
زیبا کلام : نه نه من این اعتقاد را ندارم .
مجری پس اجازه بدهید تا نظر آقای دکتر داوری را بپرسیم ؟
عبدالرضا داوری نیز در پاسخ اظهار داشت: من بر خلاف جناب آقای دکتر زیبا کلام اعتقاد دارم که کشور ما طی ماههای اخیر پدیده ای به نام بحران را تجربه نکرده و اصلا اعتقادی به ظهور مفهومی به نام بحران در ساختار سیاسی ایران ندارم.
وی افزود:بحران در یک ساختار سیاسی تعریف مشخصی دارد که در 3 دسته بحران مشروعیت،بحران مشارکت و بحران سلطه تقسیم بندی می شود و با توجه به تعاریف علمی هیچ یک از این سه گروه مرتبط با مقوله بحران در ساختار سیاسی ایران مشاهده نشده است.
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی افزود:آن چه که در روزهای پس از انتخابات اتفاق افتاد با ترمینولوژی "فتنه" بهتر صورت بندی می شود ، یعنی اگر ما مفهوم "فتنه" را به عنوان شرایطی که در آن حق و باطل در هم آمیخته می شود و امکان تمیز و شناسایی حق از باطل، درست از نادرست، خیر از شر از عامه مردم و نخبگان جامعه سلب می شود بدانیم، شرایط هفته های نخست پس از انتخابات را با عبارت فتنه دقیقتر می توان تحلیل نمود.  

 ادامه دارد ...
ادامه مطلب ...

«لویی جرگه»؛پیشنهادی محفلی برای عبور از مردم و قانون اساسی

 
مهدی سعیدی:یکی از پیشنهاداتی که از روزهای ابتدایی آغازحوادث پس از انتخابات توسط بخشی از فتنه گران و احیانا چهره های میانه رو و معتدل تر آنها برای پایان دادن به مناقشات پیشنهاد گردید، تشکیل لویی جرگه یا گروهی متشکل از نخبگانی با گرایشهای سیاسی متنوع برای داوری در آنچه اختلافات سیاسی دو جناح خوانده می شد، بود.

این در حالی بود که از سوی دیگر، رأس فتنه سبز با شدت و حدت بر طبل سهم خواهی می کوفت و فریاد برمی آورد که «تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد»!
این سناریوی فشار از پائین و چانه زنی از بالا که در غالب کشاندن اردوکشی های خیابانی از یکسو و تشکیل«هیئت مورد اعتماد ملی» (مطابق آنچه در بیانیه شماره 5 موسوی آمده) از سویی دیگر دنبال می شد، بخشی از سناریوی عام تری بود که از آن به عنوان کودتای مخملین یاد می شود.
پیشنهاد تشکیل «لویی جرگه» بارها توسط برخی چهره ها مطرح شد که آخرین بار آن در برنامه تلویزیونی «رو به فردا» بود که توسط یکی از حامیان موسوی مطرح گردید، این در حالی است که نقدهای جدی به این طرح وارد است:
1- تشکیل«لویی جرگه» یا «محفل ریش سفیدان» در جوامع عقب مانده ای معنا دارد که مبتنی بر قانون اداره نشده و یا هنوز دارای قانون مدون و مصوبی برای اداره کشور نمی باشد. در چنین جامعه ای که هیچ ملاک و معیاری برای حل مناقشات وجود ندارد، فصل الخطاب را محفلی قرار می دهند که از میان نخبگان و گروههای مرجع تشکیل شده است. اما در نظامهای قانونمدار، این قانون است که فصل الخطاب بوده و مراجعه به قانون راهگشای مناقشات می باشد. در جمهوری اسلامی نیز سه دهه است که قانون ملاک و معیار حل تمامی اختلافها بوده و این قانون گریزانند که برای عبور از قانون و میثاق ملی از تشکیل چنین محفل کذایی سخن می گویند.
2- از منظری دیگر باید گفت که نظام جمهوری اسلامی بیش از سه دهه است که از مرحله شکل دهی لویی جرگه گذشته است. سی سال پیش لویی جرگه بزرگ ملت با عنوان «مجلس خبرگان قانون اساسی» تشکیل گردید و بعد از دهها جلسه و ماهها برنامه ریزی آنچه امروز قانون اساسی و میثاق ملی خوانده می شود را مصوب نمود و آن نوشته نیز به تائید آرای ملی رسید. در نتیجه لویی جرگه ملت ایران نظر خود را برای حل مناقشات مختلف از جمله اختلاف نظر در انتخابات، در قالب قانون اساسی ارائه کرده است.
3- در واقع باید گفت آنچه اینک مشکل سران فتنه است معلوم نبودن راه حل مناقشات نیست، چرا که مراجعه به نص قانون آن را مشخص کرده است، بلکه مشکل عدم تسلیم فتنه گران به حقیقت و تلاش برای تداوم فتنه به معنای ایجاد فضای غبارآلود است. به همین خاطر قابل پیش بینی است که در صورت تشکیل «هیئت مورد اعتماد ملی» نیز ضمانتی برای قبول نتیجه آن توسط فتنه گران وجود ندارد.
4- آنچه در پس پیشنهاد تشکیل «محفل ریش سفیدان سیاسی» نهفته است، تلاش برای سهم خواهی است تا در ازای آن فتنه گران حاضر به کوتاه آمدن و خواباندن آتش فتنه ها باشند. لویی جرگه مذکور بدان معناست که سهم هر یک از گروههای سیاسی در ساختار قدرت مشخص گردد و ضمانتهایی از سوی نظام سیاسی برای مصونیت قانون شکنان و فتنه گران ارائه گردد تا بتوانند به حیات سیاسی خود در انتخابات بعدی ادامه دهند و تنها در این شرایط است که دوران اردوکشی و توجه و تأکید به پتانسیل مردم به سر آمده و سران جناحهای سیاسی با دریافت سهم خود از قدرت، از خدمات هواداران تشکر کرده و از آنها می خواهند تا آغاز زورآزمایی دیگر! به زندگی روز مره باز گردند. در حقیقت تشکیل لویی جرگه مذکور پایان بازیچه قرار دادن ملت و اردوکشی خیابانی است!
5- نکته قابل توجه دیگر آن است که فتنه گران تنها به محفلی به عنوان«لویی جرگه ایرانی» تن خواهند داد که ترکیب اعضای آن مطابق نظر ایشان بوده و نتایج آن خواسته های فتنه گران را تأمین نماید و گرنه هیچ ضمانتی برای پذیرش نتایج لویی جرگه ای بی طرف وجود ندارد! در محفل ریش سفیدان پیشنهادی فتنه گران، کسی در رأس قرار خواهد گرفت که خود یکی از حامیان اصلی رأس فتنه بوده و باور خود مبنی بر ضرورت «عبور از احمدی نژاد» را بارها اعلام داشته است.
6- نکته کلیدی اینکه، لویی جرگه پیشنهادی، محفلی برای عبور از قانون و مردم است که با روح نظام مردم سالار دینی در تعارض می باشد. در نظام مردم سالار دینی همه چیز از مدار انتخاب مردم می گذرد و قانون متضمن رأی ملت است و جایی برای تفکرات اریستوکراتیک و تبار سالاری و ریش سفیدی باقی نمانده است.
7- در رأس این نظام، حکیم عادلی قرار دارد که خود را امانت دار و حافظ قانون اساسی و منافع ملت می بیند و از آن عدول نخواهد کرد و علی رغم تمامی موارد ذکر شده در پس پیشنهاد فتنه گران برای شکل گیری محفل ریش سفیدان، باید گفت که به فرض اگر قرار باشد لویی جرگه ای هم شکل گیرد، تنها آن محفلی خواهد توانست متضمن حقوق ملت و مدافع اصول قانون اساسی باشد که با محوریت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالی ترین نماد مردم سالاری دینی تشکیل گردد.
8- پایان سخن آنکه جریانها و گروههای سیاسی می توانند تحت هر عنوان برای تفاهم و نزدیک تر شدن آرا و نظرات خود گرد هم آیند و ساعتها برای تنظیم چارچوب رقابت سیاسی و رفع سوء تفاهمات انتخاباتی با یکدیگر گفتگو نمایند و حتی ریش سفیدانی را هم برای آشتی همراه داشته باشند. اما قرار نیست در این محفل، قانون اساسی زیر پا نهاده شده و رأی مردم نادیده گرفته شود و آنچه سهم ملت است تقسیم گردد.

درباره نقش جدید مهاجرانی

 حسین شریعتمداری نوشت: 

بعد از صدور فتوای معروف تحریم تنباکو از سوی مرجع گرانقدر عالم تشیع، مرحوم آیت الله العظمی میرزای شیرازی که خروش فراگیر و همه جانبه مردم را در پی داشت و سرانجام ناصرالدین شاه را به لغو قرارداد استعماری «رژی» مجبور کرد، جمعی از علمای برجسته حوزه های علمیه برای قدردانی از مرحوم میرزا به دیدار او رفته بودند- گفته می شود مرحوم آیت الله شهید سیدحسن مدرس نیز در این جمع بود- مرحوم میرزای شیرازی ضمن استقبال از آنان و تأکید بر ضرورت ایستادگی در برابر زورگویی و غارتگری قدرتهای استعماری، سر به گریبان تفکر فرو برده و گریسته بود. حاضران از این حالت به تعجب آمده و علت را پرسیده بودند و میرزای بزرگ در پاسخ گفته بود؛ فتوای من بر ناخشنودی حضرت بقیه الله الاعظم - ارواحناله الفداء- تکیه داشت و در آن آمده بود «امروز - الیوم- استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان علیه السلام است» و مردم که فدایی آن حضرت هستند، با این اشاره در پی جلب خشنودی ایشان به پای جان دویدند و بساط قرارداد استعماری رژی را برچیدند. بنابراین، اکنون دشمنان به نقطه قوت و کانون اصلی قدرت شیعه پی برده اند و از این پس برای مقابله با این کانون قدرت و اقتدار، توطئه ها می چینند و ترفندهای فراوان به کار می گیرند.... 


بهائیت که به گواهی اسناد موجود و به قول حضرت امام(ره) یک «حزب صهیونیستی» است اگرچه چند ده سال قبل از آن تاریخ پدید آمده بود ولی فعالیت گسترده و چشمگیری نداشت اما.... 

 

 

لطفا به ادامه مطلب توجه کنید

ادامه مطلب ...

چرا این همه تناقض؟

 

 

دیشب در "برنامه رو به فردا " مناظره آقای کواکبیان نماینده مجلس و آقای شریعتمداری بود 

آقای کواکبیان دولت را قبول داشت و نیز قبول داشت که با این ساز و کار قانونی احتمال تقلب در انتخابات وجود ندارد 

حال برای من این سوال بوجود می آید : 

پس چرا هنوز آقای کواکبیان از آقای موسوی که به خاطر طرح تقلب در انتخابات هفت ماه است که مملکت ما را به اغتشاش و آشوب کشانده است و آسایش و آرامش را از مردم سلب کرده است حمایت میکند؟  و مسئله اقناع را مطرح میکند؟ 

آیا خواسته آقای موسوی و کروبی به حق بوده که باید اقناع شوند؟  

چرا به جای اینکه آنها را به خاطر نقض قوانین مواخذه کنند ، از آنها حمایت میکنند؟  

آیا در حرفها و رفتارش تناقض وجود ندارد؟

آیا مردم باید تاوان خودسری های آنها را پس بدهند؟ 

 

مشروح مناظره در ادامه مطلب بعلاوه سند دروغگوئی ...

ادامه مطلب ...

نام علی‌محمدی در لیست افراد تحریم‌شده قرار داشت

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی:
نام علی‌محمدی در لیست افراد تحریم‌شده توسط مجامع بین‌المللی قرار داشت
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن ترور دکتر مسعود علی محمدی و با اشاره به اینکه نام وی در لیست افراد تحریم شده توسط مجامع بین المللی قرار داشت تاکید کرد: دشمنان با ترور دانشمندان هسته ای نمی توانند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند.

به گزارش ایرنا متن این بیانیه به شرح زیر است:
بار دیگر منافقین کوردل عمق نفرت خود را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت رشید ایران نشان دادند. آنهایی که در روزهای آغازین انقلاب چهره های موجه و تاثیرگذار انقلاب را به شهادت می رساندند، این بار هم بعد از آن که در موضوع هسته ای ایستادگی ملت و نظام را در برابر زیاده خواهی های استکبار مشاهده کردند، به ترور دانشمندان هسته ای و اساتید دانشگاهی روی آوردند تا به خیال خام خود جلوی پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان را در موضوع هسته ای بگیرند اما چه کوته فکرند این بازیچه های دست استکبار...
جوخه های ترور که حدود هفت ماه است با مناسب دیدن فضایی که توسط برخی خواص بی بصیرت و سران فتنه برایشان مهیا شده، این بار قلب دانشگاه را هدف قرار دادند و دانشگاهیان را در داغ یکی از اساتید خود، به سوگ نشاندند.
دکتر مسعود علی محمدی که نامش در لیست افراد تحریم شده توسط مجامع بین المللی قرار داشت، از جمله اساتید برجسته دانشکده فیزیک دانشگاه تهران بوده و شان و رتبه ی علمی ایشان مورد تایید تمامی دانشگاهیان است. این دانشمند هسته ای خدمات شایان توجهی را به پیشرفت‌های بومی کشور در موضوع هسته ای و تربیت فرزندان این ملت انجام داده است. بدون شک شهادت ایشان ضایعه ای اسفبار می باشد اما منافقین و فتنه گران بدانند که ما راه عزت و اقتدار را بی هیچ کم و کاستی ادامه خواهیم داد. چه زیبا فرمود حضرت روح الله که "بکشید ما را ملت بیدارتر می شود."
شهادت این دانشمند هسته ای را به محضر مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی)، اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران و تمامی امت شهید پرور ایران تبریک و تسلیت عرض نموده و برای آن شهید والامقام، از خداوند متعال علو درجات و حشر با شهدای کربلا را مسئلت داریم.

ماجرای برهنه شدن سبزها در روز عاشورا

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، از رفتار غیراخلاقی و غیرانسانی عوامل جریان فتنه در روز عاشورا در منطقه‌ای از تهران پرده برداشت.
وی گفت: حجت الاسلام حسین امیری طلبه‌ای است که برای تبلیغ و سخنرانی در دهه اول محرم در تهران حضور داشت و صبح روز عاشورا برای ایراد سخنرانی در یکی از مساجد نزدیک به دانشگاه صنعتی شریف تهران با سوار شدن در اتوبوس‌های BRT عازم این مسجد شد.
نماینده مردم محلات به نقل از این طلبه جوان افزود:‌ عده‌ای از عوامل جریان فتنه با حمل پارچه‌های سبز، پوشش‌های نامناسب ، آرایش غلیظ ، سوار اتوبوس شده و با هدف تمسخر مبانی و ارزش‌های دینی در حضور دیگر مسافران به فحاشی و تمسخر این روحانی پرداختند. آنان همچنین در رفتاری غیرانسانی و غیر اخلاقی اقدام به نمایش عریان بخشی از اندام خود کرده و به مغازله و اعمال منافی عفت با یکدیگر پرداختند.
سلیمی تصریح کرد: این افراد در اقدامی گستاخانه همچنین به ضرب‌و شتم این طلبه جوان در برابر دیدگان کودک 4 ساله وی پرداختند. 
 
 
 
 
فیلم برهنه کردن یک جوان توسط حامیان "خداجوی" میرحسین در روز عاشورا  در اینجا ببینید 
 
 
پی نوشت: من شخصا موافق نیستم از این دست مطالب در وبلاگم باشد ولی وقتی میبینم که عده ای برای خراب کردن وجهه جمهوری اسلامی دست به هر دروغی و صحنه سازی میزنند بر آن شدم تا این پست را بگذارم تا چهره و نیت سبزهای اموی بیشتر و بهتر مشخص شود 
 

 

امام زمان(عج) نمی آید چون 313 نفر که از آبرو دادن نترسند، ندارد

 

 

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان که این روز ها از طرف بعضی افراد نصیحت می شود که حرف سیاسی نزند تا مبادا وجهه اش تخطئه گردد، اما او این روزها سکوت سیاسی را خیانت به فرج و ظهور امام زمان دانسته که چرا نخبگانی را که نان ولایت فقیه را خورده کر و لال شده اند و در برابر عوامل فتنه سکوت می کنند. او در سخنرانی های مختلف ابعاد و زوایای پنهان و آشکار جریانات سیاسی را بررسی می کند.
 

تحلیل اول: جریان سازشکاری

یک روایت از آقا امام رضا(ع) می خوانم که هم کلاممان متبرک به بیان شریف ایشان بشود و هم از زاویه نگاه به مهدویت، امروز خودمان را تحلیل کنیم یعنی از آینده آغاز کنیم و به تحلیل امروز برسیم. شما در مفاهیم آخر الزمان با کلمه دجال آشنا هستید؛ در حدیثی در «وسایل الشیعه» امام رضا(ع) می فرمایند: در آخر الزمان میان شیعیان ما خطری پیش می آید که این خطر، فتنه اش از دجال شدید تر است. حال شما بروید روایات مربوط به دجال را ببینید که چه طور مردم را فریب می دهد، دجالی که با ظهور حضرت سقوط خواهد کرد، دجالی که به عنوان یکی از دشمنان جدی حضرت و یکی از موانع ظهور حضرت مطرح است، دجالی که عبور از فریب های او تنها راه رسیدن به فرج است؛ امام رضا(ع) خیلی صریح می فرمایند خطر این فتنه از فتنه دجال برای شیعیان بالاتر است. 

 

طبق روایت، این فتنه در درون جامعه شیعی است و توسط کسانی که شیعه و دوستان اهل بیت(ع) هستند اجرا می شود، ظاهرا دجال عموم مردم را فریب می دهد اما این فتنه جامعه شیعی را می خواهد فریب بدهد. مهمترین مشخصه این فتنه، دوستی کردن با دشمنان اهل بیت و دشمنی کردن با دوستان اهل بیت است و اما نتیجه این فتنه آن است که حق و باطل به هم آمیخته می شود و مومن و منافق از هم شناخته نمی شوند. نمی شود ادعا کرد فلان کس منافق است چون دوست اهل بیت(ع) است، تنها مومن را در میانه آن دشمن هایی که ایجاد شده می شود از بقیه جدا کرد و این کار خیلی دشواری خواهد بود. امام رضا(ع) می فرمایند: "از کسانی که راه مودت ما اهل بیت را بر گزیدند، کسانی هستند که فتنه ی آنها از دجال شدیدتر است." 

 

 

متن کامل سخنرانی به همراه دانلود در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

من مستأجر نیستم خانه‌ام بیت رهبری است

پیشنهاد میکنم این متن زیبا را بخوانید:

چهارشنبه / اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی/ همان اتوبوسی بود که پدرم را برد جبهه/ پلاک اتوبوس / ایران 11 نبود/ نه از آن قدیمی‌ها بود/ نه از این لیزری‌ها / پلاک اتوبوس «BB-C068028H» بود/ و پلاک پدرم در جبهه«AK-S022-91H» / من با همین اتوبوس / رفتم راهی سرزمین نور شدم و / بوسه زدم بر خاک کرخه نور/ امسال عید / باز هم با همین اتوبوس می‌خواهم بروم جنوب/ من هنوز هم سوار هوندا 125 پدرم می‌شوم / پدرم روی همین موتور/ موتور ضدانقلاب را در همین خیابان‌های تهران پایین آورد/ 200 کلاهک هسته‌ای اسرائیل/ حریف هوندا 125 پدر من نشده‌اند!/ پدر من/ روی همین موتور/ به شهادت رسید ولی/ اجازه نداد که آبادان «عبادان» شود/ و خرمشهر «المحمره»/ زیر لاستیک هوندا 125 پدر من/ هنوز هم دارد استخوان‌های آمریکا خرد می‌شود/ امروز هم فتنه‌گران / از صدای هوندا 125 «بابااکبر»/ بیشتر از هیبت ماشین‌های ضدشورش نیروی انتظامی می‌ترسند.

چهارشنبه/ اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی/ ضدگلوله نبود/ لاستیکش عاج نداشت/ تاج و تخت نداشت / شیشه‌هایش دودی نبود/ دنده‌اش خوب جا نمی‌رفت/ فرمانش هیدرولیک نبود/ سقفش یکی- دو تا سوراخ داشت/ BMW نبود که سقف متحرک داشته باشد/ راننده‌اش کت و شلواری نبود/ پیراهن مشکی‌اش وصله داشت/ کاپشنش را از «تاناکورا» خریده بود/ که قبلا «ادواردو آنیلی» آن را پوشیده بود/ برلوسکنی کت شلوار می‌پوشد / آنجلا مارکل کت دامن/ سارکوزی یک وقت‌هایی لخت می‌گردد/ و من به کوری چشم «Frence 24» / اعتراف می‌کنم/ و افتخار می‌کنم که حکومت به ما ساندیس داد/ و من چون روزه بودم / «نی» اش را نگه داشتم/ تا در روضه علی‌اصغر / در آن بدمم/ بشنو از نی / من نی‌ام را/ درون ساندیس نکردم/ فرو کردم در چشم رئیس‌جمهور آمریکا / و انتقام حرمله را گرفتم/ ساندیس من آب سیب بود/ دادم به رباب تا طفل6‌ماهه‌اش را سیراب کند/ به کوری چشم ضدانقلاب/ رئیس‌جمهور آمریکا با ما نیست/ او با ما نیست/ با سران فتنه است/ با آن بی‌سواد/ که مردم گفتند عامل دست موساد/ خانم کلینتون! ساندیس‌های جمهوری اسلامی الکل ندارد/ که 100 دلار آب بخورد/ از شیر مادر حلال‌تر است/ 150 تومان است که مش رجب/ 01 تایش را می‌فروشد هزار تومان/ سران فتنه/ کوکاکولا می‌خورند که گازش/ اشک‌آور است/ و اشک کودکان فلسطینی را درمی‌آورد/ نتانیاهو با سران فتنه است/ فتحی شقاقی شهید با ما/ علی عبدالله صالح با سران فتنه است/ حسن نصرالله با ماست/ چشم اسرائیل کور/ حکومت به ما تی‌تاپ هم داد/ من روزه‌ام را با همین تی‌تاپ باز کردم/ خاک بر سر شما/ که به جای گوشت «بزغاله گوساله»/ گوشت خوک را می‌خورید/ دانشمندان می‌گویند/ گوشت خوک، آدم را خرف می‌کند/ بنازم انقلاب اسلامی را/ که با ساندیس و تی‌تاپ و هوندا 521 و اتوبوس/ دهن‌کجی کرده به تمام دنیای غرب/ آمریکا حریف ساندیس ما نمی‌شود/ برادر کوچک من/ ساندیس خود را که خورد/ آن را باد کرد و ترکاند جلوی چشم عکس نتانیاهو/ و مردک 2 متری عقب رفت/ من یک ساندیس جمهوری اسلامی را/ با کل دنیای آمریکا و اسرائیل عوض نمی‌کنم/ من حتی اگر/ به عشق خوردن فلافل، بروم «حاج منصور»/ شرف دارد که به عشق CBB/ سر از لندن درآورم/ ساندیس جمهوری اسلامی شراباً طهوراست/ آب زمزم است/ آب زمزم ما/ ساندیس‌های جمهوری اسلامی‌اند/ نه چشمه‌ای که اختیارش دست سعودی‌های شیعه‌کش است.


چهارشنبه/ اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی/ تلویزیون نداشت/ نوار آهنگران گذاشته بود/ و من در خیابان انقلاب/ دیدم دختران وطنم/ وقتی پرچم انگلیس را آتش زدند/ دودش رفت در چشم آقازاده معروف/ من دختر بن‌لادن را در سفارت عربستان ندیدم/ ولی در چهارراه استانبول/ دیدم آقازاده‌ای را که فقیر نبود اما/ کاسه گدایی دراز کرده بود/ جلوی در سفارت روباه پیر/ من ادعا نمی‌کنم رهبرم «سید خراسانی» است اما/ در دجال بودن شما شک ندارم/ و البته که ظهور نزدیک است/ و امروز صبح/ یکی به من SMS داد که سران فتنه دررفته‌اند/ رفته‌اند شمال/ ویلای «احسان‌الله خان»!/ با ماشین ضدگلوله که ترمزش SBA دارد و/ همه چراغ قرمز‌ها را رد می‌کند!/ به میرزاکوچک‌خان زنگ زدم/ که حواست به وطن‌فروش‌ها باشد/ میرزا گفت/ دکتر حشمت/ نبض شیخ را گرفته/ چهارشنبه‌ای، مردم را که دیده/ تبش بالا رفته/ آن یکی هم/ ساندیس بدنش کم شده! / به میرزا گفتم/ این بار مواظب سرت باش/ اینها در سر سودای وطن‌فروشی دارند/ وطن‌فروش/ خواننده‌ای است که حنجره‌اش را پنجره‌ای کرده به سوی غرب/ عالیجناب چهچه! «دود عود»‌ات بوی زغال سوخته می‌دهد/ برای این ملت/ قوم طالوت/ حضرت داوود باید نغمه بخواند/ هان ای ابراهیم! / تبر بردار/ دیکتاتورهای مخملین / از دموکراسی بت ساخته‌اند/ علامت کوچک‌تر، بزرگ‌تر سرشان نمی‌شود/ معلم کلاس اول من/ یاد داده بود که 42 از 31 بزرگ‌تر است و / آرای باطله از رای شیخ! / معلم دینی من می‌گفت/ 31 عدد نحسی نیست/ نحس / کسانی هستند که به اسم خط امام / رای مردم را دزدیدند/ نحس کسی است که / آشوبگر عاشورا را/ هوادار خود می‌داند / سال بعد اول ژانویه، دهم محرم است/ محرم که بیاید حتی/ عید ارمنی‌ها هم عزا می‌شود / آن وقت هواداران آقای نخست‌وزیر / سوت می‌زنند در عاشورا/ و به افتخار شمر/ که سر امام را برید/ کف مرتب می‌زنند/ ای عیسی!/ بابانوئل سرش را در برف کرده و / «مروه شربینی» را نمی‌بیند/ امسال مجله تایم/ بابانوئل را کرد مرد سال/ و نوبل را دادند به بابانوئل/ حیف که عمر سعد/ هزار و چهارصد سال / زود به دنیا آمد و الا «یونیسف»، یک تقدیری هم از او کرده بود / اینجا هم،‌ کسانی بودند که عکسش را/ 6 ستونی کار کنند/ ستون دین من/ نماز یزید نیست/ آقازاده معاویه مست بود و / «انا‌لله و اناالیه راجعون» را نوشت

«انا الله و اناعلیه الراجعون»(!)/ ستون دین من/ آن نمازی است که سیدالشهدا خواند/ در ظهر عاشورا/ و به‌ازای هر کلمه نماز/ یک تیر خورد/ و الا ابن‌ملجم هم زیاد نماز می‌خواند/ اما قبله‌اش ولایت نبود/ قطام بود/ در نماز ابی‌عبدالله/ خم ابروی یار در یاد آمد و / در نماز ابن‌ملجم/ رژلب دختر اغیار!


چهارشنبه/ اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی/ راننده‌اش کمربند نبسته بود/ جریمه شد 02هزار تومان/ 31 هزار تومانش البته به خاطر سیگار بود/ «وینستون» می‌کشید/ ریه‌اش آسیب می‌بیند ولی در عوض/ محصول آمریکایی را آتش می‌زند/ چرا کسی آنهایی را که «بهمن» می‌کشند، جریمه نمی‌کند؟!/ مگر«22 بهمن» را که محصول امام بود پاره نکردند؟/ من کاری با قوه قضائیه ندارم/ دلم برای محافظان سران فتنه می‌سوزد/ که به جای حفاظت از انقلاب/ مجبورند مراقب جان شیخ بی‌سواد باشند/ سربسته بگویم/ این سخت‌ترین کار دنیاست/ شیعه علی بودن و محافظت از عثمان/ تا که این پیرهن/ دوباره شر نشود.


چهارشنبه/ اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی/ به راننده‌اش مرخصی داده بودند/ به من هم مرخصی دادند/ امتحان برادر کوچکم هم در مدرسه لغو شد/ هان ای دشمن!/ از این پس قصه/ همین است/ ساندیس نظام‌مان را می‌خوریم/ از مرخصی‌اش استفاده می‌کنیم/ سوار اتوبوس می‌شویم/ و در خیابان/ علیه شما شعار می‌دهیم و / در برابرتان تمام قد می‌ایستیم/ ما همه‌مان حکومتی هستیم/ من مستأجر نیستم/ خانه‌ام «بیت‌رهبری» است/ بیت رهبری/ خانه فقط «سید‌علی» نیست/ کاشانه ما هم هست/ ناشیانه حرف نزنید/ ما به این آشیانه ساده و صمیمی افتخار می‌کنیم/ تا وقتی حاکم، «علی» است/ راهپیمایی‌های ما/ همه حکومتی است.


چهارشنبه/ اتوبوسی که ما را آورد راهپیمایی/ راننده‌اش می‌گفت/ 22 بهمن/ نوشابه و ساندویچ هم می‌دهند/ ما/ 22 بهمن هم می‌آییم/ برای چنین ملتی/ که جانش بر کف است/ جان باید داد/ جمهوری اسلامی به مردمش می‌رسد/ حرفی هست؟!/ ما با رهبرمان/ آنقدر «نداریم» که/ هر وقت اراده کنیم/ چفیه‌اش را می‌گیریم/ حرفی هست؟!/ آنقدر دوستش داریم که/ با یک اشاره‌اش/ نشانی خیابان انقلاب را می‌گیریم و می‌آییم/ ساندیس هم می‌خوریم/ حرفی هست؟! /سران غرب/ به فکر مردمان خود باشند/ که اول سال نو/ از سرما یخ نزنند/ ما اینجا/ رابطه‌مان با رهبرمان گرم گرم است/ خاک بر سرت سارکوزی/ به ما چه که مردم فرانسه/ می‌خواهند/ سر به تن تو نباشد؟!/ نظام ما با ساندیس و نی و تی‌تاب و هوندا 125/ همه حیثیت «همه ابرقدرت‌های دیگر+1+5» را به بازی گرفته/ ما تا ساندیس داریم بمب هسته‌ای می‌خواهیم چه کار؟/ حالا دیدی که ما چرا/ انرژی هسته‌ای را/ برای مصارف صلح‌آمیز می‌خواهیم؟!/ شما هر وقت/ نی ساندیس نظام ما را حریف شدید/ آن زمان حرفی نیست/ ما هم می‌رویم سراغ نیزه.


راستی!/ یادم رفت بگویم/ برای این دل‌نوشته که تقدیمش می‌کنم به مولایم خامنه‌ای،/ 2 تا ساندیس گرفتم/ یک تی‌تاب/ حرفی هست؟! 

 

 

حسین قدیانی

رهبرانقلاب:مسئولان باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند

رهبرانقلاب:مسئولان باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت عظیم ملت در نهم دی ماه را، اتمام حجتی برای همه دانستند و افزودند: مسئولان قوای سه گانه دیدند که ملت چه می خواهد بنابراین باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه ای ، صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مردم قم، حضور عظیم و تعیین کننده ملت مؤمن، با بصیرت و با غیرت ایران را در راهپیمایی سراسری نهم دی ماه امسال، تجلی دست قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب خواندند.
ایشان تاکید کردند : سلطه گران و جریانهای ضد دین که امروز در شرایط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار می دهند همان کسانی هستند که سالها زیر پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف آرایی کرده بودند و مردم نیز با درک همین شاخص و حقیقت، حضور تعیین کننده خود را در حفظ نظام و انقلاب، بار دیگر ثابت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عظیم 19 دی سال 56 در قم تأکید کردند: قیام 19 دی مردم قم در 32 سال پیش با ویژگیهایی همچون بصیرت، موقع شناسی، دشمن شناسی، و مجاهدت، مبدأ تحول و ایجاد جریانی عظیم در ملت ایران شد که همچنان درس آموز و تأثیرگذار است.
ایشان، اراده و مجاهدت انسانها را زمینه ساز شاخص شدن برخی روزهای تاریخ، از جمله 19 دی 56 دانستند و خاطرنشان کردند: روز 9 دی امسال نیز از جمله روزهایی است که به واسطه حرکت عظیم و فوق العاده مردم، در تاریخ ماندگار شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به شرایط غبارآلود کنونی تأکید کردند: در چنین شرایطی، این حرکت مردم، اهمیت مضاعفی داشت و روح ولایت، و روح حسین بن علی (ع) در آن دیده می شود و همانگونه که امام راحل همواره می گفت تجلی دست قدرت خدا بود.
حضرت آیت الله خامنه ای حماسه بزرگ 9 دی را نتیجه هوشیاری مردم و درک این شاخص بسیار مهم دانستند و افزودند: اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت، سجده شکر بجا آورده شود، باز هم کم است. ایشان بیداری و حضور مردم را عامل اصلی حفظ انقلاب اسلامی و کشور، و علت وحشت سران استکبار از حمله به ملت ایران دانستند و افزودند: برخلاف برخی تبلیغات رسانه ای، مشکل اصلی دشمنان این سرزمین، بصیرت ملت و غیرت دینی جوانان کشور است.


حضرت آیت الله خامنه ای دستگاههای مسئول را به اِعمال کامل و قاطع مُرّ قانون در برخورد با حوادث اخیر موظف کردند و در عین حال افزودند: افرادی که مسئولیت و وظیفه قانونی ندارند نباید در این قضایا دخالت کنند. 

حضرت آیت الله خامنه ای حرکت عظیم ملت در نهم دی ماه را، اتمام حجتی برای همه دانستند و افزودند: مسئولان قوای سه گانه دیدند که ملت چه می خواهد بنابراین باید وظایف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبی انجام دهند. 
 
لطفا به متن کامل سخنرانی در ادامه مطلب توجه کنید
ادامه مطلب ...

پاسخ هایی از نهج البلاغه به بیانیه هفدهم موسوی

نهج البلاغه اشاره به شخص خاصی(!!) ندارد: 


پاسخ به بیانیه میرحسین موسوی! 

نامه ای از تو به دست من رسیده که در سخن پردازی از هر جهت آراسته ،اما از صلح و دوستی نشانه ای نداشت،

و آکنده از افسانه هایی بود که هیچ نشانی از دانش و بردباری در آن به چشم نمی خورد

در نوشتن این نامه کسی را مانی که پای در گل فرو رفته و در بیغوله ها سرگردان است.مقامی را می طلبی که از قدر و ارزش تو والاتر است

و هیچ عقابی را توان پرواز بر فراز آن نیست و چون ستاره دور دست "عیّوق" از تو دور است.

پناه بر خدا که...برای تو با یکی از مسلمانان پیمانی یا قراردای را امضا کنم.

از هم اکنون خود را دریاب و چاره ای بیندیش،که اگر کوتاهی کنی و برای در هم کوبیدنت بندگان خدا برخیزند،درهای نجات به روی تو بسته خواهد شد

،وآنچه که امروز از تو می پذیرند فردا نخواهند پذیرفت.بادرود(نامه 65 نهج البلاغه) 

میرحسین موسوی باید چه کند؟ 

پس از یاد خدا و درود!معاویه!وقت آن رسیده که از حقایق آشکار پند گیری.تو ادعاهای باطل همان گذشتگانت را می پیمایی،خود را در دروغ و فریب افکندی،

و خود را به آنچه برتر از شان توست نسبت می دهی،و به چیزی دست دراز می کنی که از تو بازداشته اند،و به تو نخواهد رسید.

این همه را برای فرار کردن از حق و انکار آنچه را که از گوشت و خون تو لازم تر است،انجام می دهی،حقایقی که گوش تو آنها را شنیده و از آنها آگاهی داری.

آیا پس از روشن شدن راه حق،جز گمراهی آشکار چیز دیگری یافت خواهد شد؟و آیا پس از بیان حق،جز اشتباه کاری وجود خواهد داشت؟از شبهه و حق پوشی بپرهیز.

فتنه ها دیر زمانی است که پرده های سیاه خود را گسترانده و دیده هایی را کور کرده است.(نامه 65نهج البلاغه)

مردم در این فتنه چه کنند؟ 

ای  مردم!امواج فتنه را با کشتی های* نجات در هم بشکنید،و از راه اختلاف و پراکندگی بپرهیزید،

و تاج های فخر و برتری جویی را بر زمین نهید.رستگار شد آن که با یاران به پا خاست،یا کنارگی نمود و مردم را آسوده گذاشت.

این گونه زمامداری*، چون آبی بد مزه و لقمه ای گلوگیر است،و آن کس که میوه را کال و نارس بچیند،مانند کشاورزی است که در زمین شخص دیگری بکارد.(خطبه5) 

 

*اشاره به حدیث معروف رسول الله(ص):مثل اهل بیت من همانند کشتی نجات است.

*زمامداری پیشنهادی ابوسفیان!!