موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

 

 

امروز سالروز حماسه  پر شکوه ۲۲ خرداد است حماسه حضور مردمی نجیب و دوست داشتنی که با عشق به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی پای در میدان گذاشتند تا باز هم دشمنان این مرز و بوم را نا امید کنند و به آنها بفهمانند که ملت غیور ایران زنده است  

اما دریغ ! 

دریغ که افرادی کوته فکر و کور باطن این پیروزی را تاب برنداشتند و با استفاده از قانون جنگل شیرینی آن را به کام ملت تلخ کردند 

افرادی که دم از قانون و قانون مداری زده این بار اما بی قانونی را ترجیح داده و سعی داشتند با اغتشاشات در کف خیابان ها حرف خود را به کرسی بنشانند و برای ریاست طلبی خود مردم را به جان هم انداختند همان مردمی که تا شب قبل از انتخابات در کنار هم بودند را در مقابل هم قرار دادند 

چه جنایت ها و چه ظلم ها که نکردند چه جوانان عزیزی از این  مرزو بوم به شهادت نرساندند و چه خانوادهائی را داغدار!  

چه تهمتها که نزدندو چه بداخلاقی ها  که نکردند!  

چه دوستی ها که به دشمنی تبدیل شد و چه دشمنی هائی که آشکار شد!

و همه این آشوب ها نه فقط به خاط حب جاه و مقام بود که به خاطر بغضی بود که از نظام جمهوری اسلامی داشتند 

بغضی که از ولایت فقیه داشتند! 

و اینان نه فقط در فکر براندازی احمدی نژاد که در فکر براندازی نظام بودند! 

و چه کوته فکر بودند که می پنداشتند با وجود رهبری آگاه و با بصیرت و ملتی پیرو ولایت فقیه می توانند به آرزوهای خام خود دست یابند! 

و چه  راست گفته اند که" عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد" 

زیرا از آن پس بود که پرده از حقایق برداشته شد و آنان که شمشیرهایشان را بر علیه جمهوری اسلامی از رو بسته بودند ، دستشان نیز رو شد (دشمنان داخلی و خارجی، منافقان، سلطنت طلبان و ...) 

 آن  گرگ صفتانی  که در لباس میش آمده بودند وخیال های باطلشان نقش بر آب شد !  

به لطف خدا  آنان که دستشان با دشمنان دیرینه جمهوری اسلامی در یک کاسه بود و برای براندازی جمهوری اسلامی نقشه می کشیدند ، رسوا شدند!

و آنان که داعیه ولایت مداری و قانون مندی داشتند روسیاه شدند! 

 

"آری عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد"  

مرگ بر آمریکا 

مرگ بر اسرائیل 

مرگ بر انگلیس 

مرگ بر ضد ولایت فقیه 

 

 


 مستکبرین، زمانه ی رسوایی شماست
ایران ما ،شکست تماشایی شماست

موجی به گل نشسته و ریگی به زیر تیغ
آری همین ،تمام توانایی شماست

ماتم کشیده را طلب صبر می کنند
امروز، روزگار شکیبایی شماست

هر سال جشنِ ملیِ رندان این دیار
تستی برای سنجش بینایی شماست!

«گر مِی فروش حاجت رندان روا کند»
خورشید، قاتل شب رویایی شماست


***
«حالی درون پرده بسی فتنه می رود»
وز اندرون، صدای هم آوایی شماست
***

ای نامه های دعوتتان ثبت در زمان!
سرهای قدسیان ،سر رسوایی شماست

با پرچم نبی شده در جنگ با ولی
بزم جمل، نماد صف آرایی شماست

ترسم که صرفه ای نبرید عاقبت به حشر
تا کشتن شرف ،همه کارآیی شماست

ما در کنار رهبرمان ایستاده ایم
ای اهل کوفه ،دوره تنهایی شماست

با تار موی یوسفمان ،مصر می خریم
این چند سکه، قیمت بالایی شماست

خورشید می رسد ،شبتان ختم می شود
این چند ثانیه همه دارایی شماست

رنگ شفق گرفته سراپای آسمان
این داستان، «غروب تماشایی» شماست 

محمد صادق باطنی

                                                                                  

 

                                                                                   

"تقاطع"، پشت پرده قتل ندا را افشا می‌کند

مستند تلویزیونی تقاطع به بررسی ابعاد دیده نشده قتل مشکوک ندا آقاسلطان در جریان ناآرامی‌های سال گذشته می‌پردازد.

به گزارش شبکه ایران، رسانه ملی امشب به بررسی زوایای پنهان ماجرای کشته شدن یک دختر جوان در حوادث سال گذشته می‌پردازد.

در این مستند تلویزیونی که "تقاطع" نام دارد، ضمن گفت‌وگو با دوستان و همراهان ندا آقاسلطان که سال پیش و در جریان ناآرامی‌های تهران به طرز مشکوکی کشته شد، به افشای پشت پرده این سناریو علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته می‌شود. 

این برنامه امشب ساعت 20:50 از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد

امروز؛ سالگرد شهید فتنه، موسوی و کروبی تقاص بدهند

 اولین سالگرد شهید حسین غلام کبیری که در فتنه‌ی اخیر توسط آشوبگران در حوادث بعد از انتخابات به درجه رفیع شهادت رسیده بود، امروز پنج شنبه در قطعه 56 بهشت زهرا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، اولین سالگرد شهید حسین غلام کبیری که در فتنه‌ای اخیر توسط آشوبگران در حوادث بعد از انتخابات به درجه رفیع شهادت رسیده بود، امروز پنج شنبه از ساعت 17 الی 19 در جوار مزار این شهید، در قطعه 56 بهشت زهرا با حضور گسترده جوانان با سخنرانی حسین الله کرم برگزار خواهد شد.

غلام کبیری جوان 18 ساله‌ای ساکن شهرری در روز 24 خرداد 88 در منطقه سعادت آباد مورد حمله اغتشاشاگران قرار گرفت و یک روز بعد به درجه رفیع شهادت نائل آمد.  

 

و همچنین: 

 پدر شهید «میثم عبادی» از شهدای حوادث پس از انتخابات گفت: تقاص خون پسرم را از کروبی و موسوی می‌خواهم و این 2 نفر باید تقاص پس بدهند.

اصغر عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: شهید میثم یک سال قبل از شهادتش دانش‌آموز بود و از سال گذشته که من توانایی کار کردن را نداشتم، ترک تحصیل کرد و برای امرار و معاش در یک تولیدی، کار خیاطی انجام می‌داد.
وی ادامه داد: در جریان‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری، میثم یک شب قبل از شهادتش برای خواهرانش از رویداد‌های آن روزها تعریف می‌کرد؛ من هم در جریان فعالیت‌ها و حضور وی نبودم.
پدر شهید «میثم عبادی» ‌گفت: روزی که آقای احمدی‌نژاد در میدان ولیعصر (عج) سخنرانی داشت، میثم به همراه دوستش با اتوبوس به مترو ‌رفتند و از آنجا به سمت میدان هفت تیر حرکت کردند. در آن محل مکانی برای استقرار نبود و آنها به طرف شمال خیابان ولیعصر(عج) ‌رفتند.
وی بیان داشت: ساعت 6 بعدازظهر دخترم با شهید میثم تماس ‌گرفت و از وضعیت وی سؤال کرد و شهید به او گفت: «یک ساعت دیگر به خانه بر می‌گردم».
عبادی ادامه داد: نزدیک ساعت 10 شب بود و منتظر بودیم که شهید میثم به خانه برگردد تا اینکه یکی از مأموران با تلفن همراه میثم با ما تماس گرفت و گفت که میثم تیر خورده است و اکنون در بیمارستان جواهری بستری است.
پدر شهید «میثم عبادی» بیان داشت: فوراً آماده شدیم تا خود را به بیمارستان جواهری برسانیم؛ مسیر را به خوبی بلد نبودیم و ساعت 1 بامداد به بیمارستان رسیدیم قبل از اینکه ما به بیمارستان جواهری برسیم، میثم به شهادت رسیده بود و پساز گذراندن مراحلی در پزشکی قانونی و نیروی انتظامی، پیکر او را به ما تحویل دادند.
عبادی با بیان اینکه بر طبق اعلام پزشک قانونی یک تیر از فاصله نزدیک به ناحیه شکم شهید میثم شلیک شده بود، داشت: تیری که از اسلحه به سمت میثم شلیک شده بود، از نوع سلاح‌های سازمانی ارتش، بسیج و انتظامی نبود و پوکه آن تیر در محل حادثه پیدا شد که پوکه کوچکی بود.
وی در خصوص فرزند 17 ساله خود که آخرین فرزند خانواده‌ است، اظهار داشت: میثم از نظر انسانیت و صداقت خیلی خوب بود و خصوصیات خوب وی قابل توصیف نیست.
پدر شهید «میثم عبادی» در خصوص مقصر اصلی فتنه‌های اخیر، گفت: دشمنان ایران همیشه بیدارند و در این میان یک عده از هموطنان ما اشتباه کردند و چشم ما را گریان گذاشتند. مگر فرزند من که یک گارگر بود چه گناهی کرده بود که باید در سنین نوجوانی از این دنیا برود.
عبادی اضافه کرد: در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای به دنبال منافع خودشان بودند که به خیابان‌ها رفتند و عده‌ای از روی ناآگاهی همراه شدند و عده‌ای هم احساس می‌کردند در آینده چیزی نصیبشان می‌‌شود که در این جریان حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه سران فتنه تا به حال قبول نکرده‌اند که مقصر اصلی هستند، بیان داشت: خداوند، حق چشم‌های گریان ما را از مسببان این حادثه خواهد گرفت.
پدر شهید «میثم عبادی» با بیان اینکه این افراد از سال گذشته تاکنون به فتنه‌های خود ادامه می‌دهند، افزود: نمی‌دانم هدف افراد از این کارها چیست؟ ولی بدانند که آنها به هیچ نتیجه‌ای نخواهند رسید.
وی توصیه خود را به سران فتنه این گونه بیان داشت: موسوی زمانی در مملکت ما زحمت کشید ولی فرزندشان هیچ گاه در حوادث اینجنینی کشته نشده که وضعیت فعلی ما را به درستی درک کنند.
عبادی با اشاره به اینکه وحدت ملت موجب پیروزی و پیشرفت مملکت می‌شود، ادامه داد: ما 31 سال است که در مملکت اسلامی زندگی می‌کنیم و در این سال‌ها چندین دوره انتخابات داشته‌ایم که هیچ کدام چنین جنجالی نداشته‌اند.
وی با بیان اینکه دولت نباید در مجازات این افراد کوتاهی کند، اضافه کرد: این افراد به مملکت ما این همه ضرر زدند و دولت نباید سکوت کند.
پدر شهید «میثم عبادی» افزود: ما به اندازه کافی مورد تهاجم و ظلم دشمنان خارج از کشور قرار گرفته‌ایم و این افراد نباید در داخل کشور کارهایی را انجام دهند تا دشمنان از این جریان سوء استفاده کنند.
عبادی با بیان اینکه تقاص خون پسرم را از کروبی و موسوی می‌خواهم و این 2 نفر باید تقاص پس بدهند، اضافه کرد: این افراد وعده‌‌های دروغین دادند و همراهی کردن با این افراد فایده‌ای ندارد.
وی که از خانواده شهداء و ایثارگران است، ادامه داد: «شهید علی امامی» دایی شهید میثم در عملیات «کربلای 5» و در منطقه شلمچه به شهادت رسید و بنده در دوران دفاع مقدس مسئولیت حمل و نقل مهمات و تجهیزات جنگی را بر عهده داشتم و شهید میثم نیز آمادگی شهادت را داشت.
شهید میثم عبادی دارای دو برادر و سه خواهر و ساکن منطقه جنوب تهران بود.  

 

روحشان شاد و یادشان گرامی باد

میتینگ حماسی ۲۲ خرداد

به نام خدا 



ادبیات سیاسی جهان در چند دهه‌ی اخیر بر مبنای زورگویی و استکبار طراحی گردیده لکن نما و شیوه‌ی به زنجیر کشیدن ملتهای مظلوم در مقاطع مختلف زمانی متفاوت بوده است . روزگاری حمله نظامی ، دورانی جنگ سرد ... و امروز جنگ نرم .


پس از پیروزی انقلابِ مردم ایران در سال 1357 و پایداری مردم بر حفظ و صیانت از آن بد خواهان و دشمنان این ملت راهکار های متعددی را جهت به زانو درآوردن ملت امام خمینی (ره) آزمودند که همگی با الطاف خفیه و جلیه پروردگار عالم سرنوشت محتوم کفر را در پی داشت و همانا عالمیان « هم الغالبون » را به نظاره نشستند .


آری مردم پهنه‌ی غیرت حسینی (ع) با اقتدار علوی خود نشان دادند که یاران خمینی کبیر (ره) دست از آرمان هایشان نمی کشند و با ولایت راه شهادت را پیش خواهند گرفت . و این مردانگی و بصیرت مردم ایران در فتنه‌ی اخیر بار دیگر خودنمایی کرد .


این بار دشمن با شیوه ای دیگر پا به آوردگاه نبرد خیر و شر گذاشت و با نقاب دوستان انقلاب در فضای مسموم سیاسی کشور آتشی را روشن نمود که مقتدا و امام ما حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نام « فتنه» را بر آن نهاد . دشمن ابزار حمله اش را تغییر داد و افکار امت را نشانه گرفت که اعتکاف مردم در حصن ولایت این نقشه را نیز شکست داد .


فرمانده‌ی کل قوا افسران مقابله با تهدیدات جنگ نرم را فراخواند تا فرزندان حماسه سازان خیبر و رمضان با جوشن بصیرت، عمارگونه بر صفوف فتنه انگیزان بتازند تا لبخند رضایت را بر لبان نورانی قائد خود بنشانند .


آفرین باد بر شور حسینی شما جوانان که خاکریز به خاکریز وبگاه جولان اهریمن را فتح کردید و نشان دادید ایران اسلامی مجال پرسه‌ی روباه و کفتار نیست . ما با ولایت زنده ایم تا
دوستان و عزیزان فعال سایبری
جبهه وبلاگی غدیر قصد دارد تا به پاس بزرگداشت فعالیتهای جانانه و حماسه ساز شما عزیزان (افسران جنگ نرم) در راستای سالگرد حماسه پرشور 40 میلیونی 22 خرداد در فضای سایبری میتینگ یا همان گردهمایی سایبری ترتیب دهد و در روز 22 خرداد همه وبلاگ نویسان متعهد و فعال با برپایی پستهای پر شور و حماسیو با یک بیانیه این حماسه سایبری را به نام خود به ثبت رسانید و میثاق همیشگی خود را با آرمانهای امام و شهدا و رهبر معظم انقلاب مستحکم تر نموده . و اعلام داریم که تا همیشه در راه رسیدن به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی که خود ثمره و خونبهای شهدا و تلاشها و مجاهدات مردان مخلص راه خدا می باشد از هیچ کوشش و تلاش کوتاهی نخواهیم کرد. و همچنان در جبهه فرهنگی اسلامی خود مدافع حق و حقیقت خواهیم بود.
لذا اینجا اسامی این فعالان و افسران بیدار جنگ نرم را که در طول مدت این جنگ پر تلاش بوده اند قید نموده و ضمن تشکر و تقدیر از این همه کوشش از حضورشان خواهشمندیم تا در موعد مقرر با نصب بنر یا بیانیه و یا اسامی این عزیزان و یا مقاله و محتوا و نظرات خود در مورد جنگ نرم پست زده وبه جبهه وبلاگی غدیر اعلام فرمایند. باشد تا بار دیگر برگی زرین از وقایع انقلاب که در این فضا ورق خورد است را برای همیشه جاودانه سازید 


 

 

جبهه وبلاگی غدیر

هنوز 20 سال از امام نگذشته که شما دیگر بوی خمینی نمی دهید

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین قدیانی در شماره یکشنبه 16 خرداد 89 روزنامه وطن امروز نوشته است:

شما هم بیکار هستید ها. دلتان خوش است؛ ولی‌نعمتان. ولی نعمتان. ولی‌نعمتان. ولی‌نعمتان کیلویی چند است؟ عقل اگر داشتید به جای ورامین مراسم می‌گرفتید در نیاوران. گذشت دوره اسلام پابرهنگان. الان دوره اسلام کفش قرمز پاشنه بلند است. الان دوره اسلام تنگه احد نیست. دوره اسلام تونل توحید است. اصلا ولی‌نعمتان کجا بودند وقتی امام در به ثمر رساندن انقلاب داشت به پدر من کمک می‌کرد؟ در نجف ما با امام بودیم. در ترکیه ما با امام بودیم. در پاریس ما با امام بودیم. در هواپیما ما با امام بودیم. در پله اول طیاره ما با امام عکس داشتیم. ولی‌نعمتان کجا بودند؟ ولی نعمتان یقه لباسشان چرک است؛ چهره اسلام را مخدوش می‌کنند. در پله دوم طیاره ما با امام بودیم. آن کمک خلبانی که دست امام را گرفته بود فامیل ما بود. در پله برقی پاویون فرودگاه ما با امام بودیم. در بلیزر ما با امام بودیم. در هلی‌کوپتر ما با امام بودیم. آن بلندگویی که امام در 12 بهمن سخنرانی کرد؛ از پول ما بود. آن صندلی که امام بر آن نشسته بود؛ ما خریده بودیم. ما همسایه امام بودیم. حالا طلبه سیرجانی برای شیخ رفسنجانی شاخ شده. دور کره مریخ هم پیاده راهپیمایی کند ما هیچ وقت مشتری قوه قضائیه نمی‌شویم. از بس ریاست قوه قضائیه آدم مهربانی است. دایی من هم آدم خوبی است. مرعشی هم سلام دارد خدمت تان.


اصلا ببینم؛ وقتی پدر من با امام عکس می‌انداخت، یعنی ببخشید امام با پدر من عکس می‌انداخت، ولی‌نعمتان کجا بودند؟ پدر من اوناهاش. ردیف جلو. جلوی جلو. نشسته از چپ و راست، بغل امام. ولی‌نعمتان کجای عکس هستند؟ اصلا ولی‌نعمتان کی باشند؟ ولی‌نعمت این انقلاب خاندان ماست. ولی‌نعمتان سیاهی لشکر بودند. 300 هزار شهید سیاهی لشکر بودند. چه کسی انقلاب کرد؟ پدر من. محرم راز پدر من چه کسی بود؟ مادر من. چه کسی از بحران عبور کرد؛ پدر و مادر من. انقلاب با پول چه کسی به پیروزی رسید؟ عموی من. رئیس صدا و سیما چه کسی بود؟ اون یکی عموی من. جنگ با پول چه کسی اداره شد؟ باغ پسته عمه من. چه کسی پول سازندگی را داد؟ خاله من. مدیر مترو کیست؟ برادر بزرگ من. مدیر فلان شرکت کیست؟ برادر کوچک من. عضو هیات مدیره آن یکی شرکت کیست؟ برادر یکی مانده به آخر من.

نه، ملاک، حال فعلی افراد نیست؛ ملاک حال فعلی ملک و املاک ماست. البته این ملک و املاک به نام ما نیست. هر کسی چیزی پیدا کرد، بیاورد من خودم به نامش می‌کنم. من مالکم اما نه مالک اشتر علی. من مالک اُشتر ضد گلوله‌ام. توپ، تانک، فشفشه نمی‌تواند تکان بدهد زندگی ما را. ما خودمان را بستیم. تا خرخره خوردیم. البته به نام نزدیم. ما کلا به نام نمی‌زنیم که پس فردا بهانه بدهیم دست کسی. ما زرنگیم. ما خودمان ذغال فروشیم. ولی‌نعمت ما هستیم. سختی انقلاب را خاندان ما تحمل کرد. مادر شهیدان جنیدی که در همین پیشوا زندگی می‌کند، سرش گرم کفن و دفن 4 بچه شهیدش بود؛ تمام بار انقلاب افتاد روی دوش ما. جوانکی که از جنوب شهر تهران دست برد در شناسنامه‌اش تا به جبهه غرب برود، درست است که به شهادت رسید اما کارش غیرقانونی بود. چطور دست بردن من در اسناد استات اویل نروژی غیرقانونی است اما دست بردن شهید 14ساله مازندرانی؛ «مرتضی املشی» در شناسنامه‌اش برای رفتن به فتح المبین قانونی است؟ ما شهید غیر قانونی نداریم. شهید ندا بود که به جای ندای هل من ناصر حسین، ندای BBC را لبیک گفت. ندای هل من معین حسین مال 1400 سال پیش است. زنده باد صدای آمریکا. زنده باد اسلام مرفهین بی درد. البته اسلام ما اسلام مرفهین با درد است. به هر حال ما هم دردهای خودمان را داریم. این همه سرمایه، مانده‌ایم کجا بخوابانیم! من الان دارم دانشگاه آزاد شعبه BBC را افتتاح می‌کنم. جای جاسبی خالی. اینجا به خانواده شهدا سهمیه نمی‌دهیم اما شهریه را از همه می‌گیریم. نه، من فراری نیستم. دارم از راه دور به انقلاب خدمت می‌کنم. نه، من سران فتنه نیستم. سران فتنه اسی سگ دست بود و سعید قالپاق. اصلا مقصر اصلی همین ولی نعمتان بودند. ما خواستیم بعد از انتخابات با انقلاب یک شوخی مخملی کنیم، که ولی نعمتان جدی گرفتند و در 9 دی سیلی حیدری خواباندند به صورت ما. اصلا ببینم دیروز این شعارها چه بود که ولی‌نعمتان سر دادند؟ هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته. حالا نوه امام شد سید حسن نصرالله؟ من گلایه‌ام از موسسه تنظیم و نشر آثار زهرا اشراقی این است که چرا میکروفون احمدی‌نژادرا قطع نکردند؟ یعنی چی که من یک موی شما کوخ نشینان را به تمام دنیای کاخ نشینان نمی‌دهم؟ این درآوردن ادای امام است و کار درستی نیست. پس شما ویلای ما در جواهرده را ندیده‌اید. از خود ده بزرگ‌تر است. شهری شده برای خودش. کل زندگی ولی نعمتان را جمع کنید نمی‌توانید ویلای ما که البته به ناممان نیست، بخرید. من یک خواهر دارم که معرف حضور همه تان است. عاشق خوردن چیزبرگر در خیابان انقلاب است. نه که در نیاوران ساندویچی وجود ندارد بنده خدا مجبور است پیش آشوبگران عاشورا ساندویچ بخورد. این خواهر من یک اسب دارد که نسلش برمی‌گردد به الاغ طلحه. طلحه هم آدم خوبی بود. زبیر هم آدم خوبی بود. همه خوب هستند. ما هم خوبیم. شکر خدا. ملالی نیست جز دوری شما. شما چطور هستید؟ آقای آملی حال شان چطور است؟ به ایشان سلام ما را برسانید. ما از همین لندن دعاگوی ایشان هستیم. خدا لعنت کند آفتابه دزدها را. ما دزدی نمی‌کنیم، این کار ما اسمش اختلاس است. اختلاس با کلاس است. اختلاس دزدی باکلاس‌هاست. دزدی، بی کلاسی است. اگر می‌خواهی بچاپی، همان به کل مملکت را. طلحه هم دزد نبود. می‌خواست اختلاس کند. یعنی می‌خواست سرمایه‌گذاری کند و عدالت را واگذار کند به بخش خصوصی. با من بود ذوالفقار عدالت را واگذار می‌کردم به بخش خصوصی. این بخش خصوصی هم چیز بدی نیست. حکایت از این جیب به آن جیب است. پول به اسم خصوصی سازی همان بهتر که به دست ولی‌نعمتان نرسد و دوباره برگردد جیب ما. ولی‌نعمتان پولدار شوند آنها هم می‌شوند عینهو ما. ما هم که خودتان می‌دانید شکم مان سیری ندارد. راز کلفتی گردن ما به همین برمی‌گردد. این را هم بگویم ما کلا از همان قبل انقلاب وضع مان خوب بود. آن زمان که مسلمین در شعب ابوطالب یک دانه خرما را 40 نفری می‌خوردند، اجداد ما در ارگ کوفه باغ پسته داشتند و در دل ولی‌نعمتان صدر اسلام غصه می‌کاشتند اما هنوز 20 سال از رحلت پیامبر نگذشته بود که عده‌ای به نزدیکان پیامبر گفتند ناکثین و به موسسه تنظیم و نشر آثار پیامبر نازک‌تر از گل گفتند. یک عده هم رفتند روی شتر و از همان روی کوهان مردم را دعوت کردند به آشوب در خیابان‌های کوفه البته در چارچوب قانون اساسی. از نظر من آتش زدن خیمه عباس در روز عاشورا یک اعتراض مدنی بود. البته هنوز نوح زنده بود که پسر نوح با بدان بنشست.

من سگ اصحاب کهف را کاری ندارم؛ او آدم شد اما این آقازاده فراری هم مثل چی دارد دروغ می‌گوید. هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته. آری هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که وصیتنامه پدر و پدربزرگ را فروخت به دروغ آقازاده‌ها و با سران فتنه، با بدان بنشست و خاندانش گم شد.

جناب سید حسن! ما همان‌هایی بودیم که وقتی تو را اول بار دیدیم گفتیم: «صل علی محمد بوی خمینی آمد» اما شما هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که متاسفانه دیگر بوی خمینی نمی‌دهید. وقتی با سران فتنه همنشین می‌شوید شما هم بوی فتنه می‌گیرید. ما اخبار به گوش‌مان می‌رسد. ما شنیدیم خواب بعضی‌ها را برای عبای رهبری که باید از بیت رهبری برگردد. برگردد کجا؟ کاش برگردد جماران که باید منتقل شود به موسسه تنظیم. پس اگر اینگونه است درود بر ولی‌نعمتان که به شما اجازه عرض اندام ندادند. تا این ملت تا این ولی‌نعمتان هستند بدانید عبای رهبری از بیت رهبری بیرون نمی‌آید. ما افتخار می‌کنیم که بعد از خمینی خدا عبای رهبری را فقط و فقط برای خامنه‌ای دوخت. عبای نور برتن ماه خواهد ماند تا ظهور خورشید. شما یکی‌تان نامردی با عبای شکلاتی است که هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته حسینیه جماران را به ویلای جورج سوروس فروخت. آن دیگری‌تان هادی غفاری زیر عبایش تفنگ جمع کرده بود تا به منافقین ندهد، احتمالا کفتر بزند. آن یکی در زیر عبایش با اینکه ناطق بود سکوت مخفی کرده بود. استوانه در زیر عبایش پول خرج می‌کرد برای آشوبگران و با واسطه پول‌ها را به مقصد می‌رساند. شیخ بی‌سواد هم که کلا مرخص است و به شما که عرض می‌کنم کلا دیگر هیچ وقتی ندارد. آری، هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که شما همگی نشستید روی جمل ناکثین. هنوز 20 سال از رحلت امام نگذشته که نامه سرگشاده نوشتید ولی بدانید 200 سال بعد از رحلت امام هم ما به شما منافقین اجازه عرض اندام نخواهیم داد. 200 سال بعد از رحلت امام هم شعار ما ولی‌نعمتان این است: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند». 

 

 

سید حسن خمینی در جمع سران فتنه 

 

آقای سید حسن خمینی  

نتیجه همراهی با سران فتنه همین میشود!!!

رهبر معظم:بهترین شاخص انقلاب را امام خمینی و خط ایشان دانست

اختصاصی/
متن کامل بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم امام خمینی (ره)
تهران- رهبر معظم انقلاب اسلامی بهترین شاخص انقلاب را امام خمینی (ره) و خط ایشان دانستند و تاکید کردند: نباید برای خوشامد این و آن برخی مواضع حقیقی امام را انکار کرد و مخفی نگه داشت، این فکر غلطی است که برخی تصور کنند با پنهان کردن مواضع صریح امام، پیروان و علاقمندان ایشان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای که در خطبه نخست نماز جمعه و در اجتماع باشکوه عزاداران امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان سخن می گفتند، به تبیین خط اصیل امام پرداختند و بر ضرورت تعیین شاخص برای مقابله با انحراف انقلاب تاکید کردند و در این رابطه امام را بهترین شاخص و معیار برشمردند.
حضرت آیت الله خامنه ای باتاکید بر اینکه امام منهای خط امام ، امامی بی هویت است افزودند: تکیه همیشگی بر اسلام ناب محمدی ، جاذبه و دافعه در دایره مکتب اسلام ، یقین به وعده های الهی ، محاسبات معنوی و تقوا ، نگاه جهانی به انقلاب اسلامی ، تکیه بر مردم و توجه به حال فعلی افراد هنگام هرگونه قضاوت، از جمله شاخص های اصلی خط امام است که باید بطور صحیح تبیین شود و مورد توجه مستمر قرار داشته باشد .
ایشان با تاکید بر اینکه کسانی که در پی تغییر هویت انقلاب بر می‌آیند معمولا با پرچم رسمی و تابلو به صحنه نمی آیند، تاکید کردند: حتی گاهی با طرفداری از حرکت انقلاب اقدام و اظهار می کنند تا انقلاب از جهت گیری خود دور شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید براینکه دشمنان امام و انقلاب سعی می‌کنند با منحرف کردن انقلاب آن را از پای درآوردند اظهار داشتند: اگر شاخص‌ها روشن باشد می توان انحراف را شناسایی کرد و اگر کسی در جهت انحراف کار کند، در توده مردم شناخته می شود و درصورت نبود شاخص، خطر انحراف جدی خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه هویت و مبانی فکری امام در سخنرانی‌ها، نامه ها و وصیت نامه ایشان مشخص است، اظهار داشند: همین ها دنیا را تکان داد و توده های عظیم را مشتاق ملت ایران و بسیاری را پیرو ملت ایران کرد.
ایشان با تاکید بر اینکه سلب هویت از امام خدمت به امام نیست، تصریح کردند: این مبانی فکری موج سهمگینی را علیه غارتگری غرب و یکه‌تازی آمریکا بوجود آورد؛ این کج اندیشی است مواضع امام را انکار کنیم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه خاطر نشان کردند: بعضا کسانی این کار را انجام می دهند که روزگاری جزو مروجان افکار امام بودند.

**اگر معاندین امام از ما تعریف کردند بدانیم خیانتکاریم

ایشان در ادامه تاکید کردند که نمی توان با کسانی که صریحا پرچم مخالفت با اسلام را بلند کردند در یک خط بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: نمی‌توان قبول کرد آمریکا و انگلیس و سیا و موساد، سلطنت طلبان و منافقین حول محوری جمع شوند و بعد آن افراد ادعا کنند که خط امامی هستند.
ایشان در ادامه تاکید کردند: نمی‌شود با هر کس و ناکس ائتلاف کرد؛ باید ببینیم دشمنان دیروز امام در برابر ما چه موضعی می‌گیرند اگر دیدیم مواضع ما طوری است که صهیونیست غاصب و مزدوران قدرت‌های گوناگون و مخالفین و معاندین امام و اسلام و انقلاب از ما تجلیل و احترام می کنند، بایستی در مواضع خود شک کنیم و باید بدانیم که راه درست و مستقیم را نمی رویم؛ امام می فرمود که اگر از ما تعریف کردند، بدانیم که خیانتکاریم.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: کسانی که درست خط مقابل امام حرکت می کنند در مساله قدس و در روز قدس آنطور موضعگیری کردند، در روز عاشورا آن فضاحت را به بار آوردند و بعد ما در مقابل، با کسانی که با اساس مبنای امام صریحا مخالف هستند اظهار همراهی کنیم و خود را در کنار آنها قرار دهیم و تعریف کنیم و یا در مقابل آنها سکوت کنیم و در عین حال بگوییم دنباله رو امام هستیم.
ایشان تاکید کردند: چنین دیدگاهی قابل قبول نیست و ملت هم خوب این مساله را فهمید و شناخت.

** میزان، وضعیت کنونی افراد است

رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکید بر اینکه امام حال افراد را معیار قضاوت درباره اشخاص می دانستند، اظهار داشتند: گذشته اشخاص مورد توجه نیست؛ گذشته برای وقتی است که حال فعلی معلوم نیست اما اگر حال فعلی اشخاص در نقطه مقابل گذشته بود، آن گذشته کارآیی ندارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به رفتار و قضاوت حضرت علی (ع) با طلحه و زبیر اشاره کردند و با تاکید بر اینکه حضرت امام راحل (ره) را نیز چنین معیاری در برخورد با افراد داشتند، خاطر نشان کردند: برخی با هواپیمای امام و با همراهی امام از پاریس به ایران آمدند اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند؛ بعضی از دورانی که امام در نجف بود با ایشان ارتباط داشتند و در ابتدای انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند اما بعد رفتار و موضع‌گیری آنها موجب شد که امام آنان را طرد کرد.
ایشان میزان را وضعیت کنونی افراد دانستند و افزودند: اگر خدای نکرده نفس اماره و شیطان راه را در مقابل من منحرف کرد، قضاوت چیز دیگری خواهد بود؛ مبنای اسلامی چنین رفتاری است و امام نیز چنین عمل کرد.

*******
** خطبه اول
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در خطبه اول نماز جمعه به این شرح است:  
در ادامه مطلب:
ادامه مطلب ...

توهین به خود را تحمل می کنیم اما انحراف از خط امام (ره) را نه

مشروح/احمدی نژاد:
توهین به خود را تحمل می کنیم اما انحراف از خط امام (ره) را برنمی تابیم
تهران - رییس جمهوری با بیان این که در برابر مستکبرین و اشرافیت برآمده از بیت المال ایستاده ایم، افزود: توهین به خود را تحمل می کنیم اما انحراف از خط امام را نمی پذیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا آقای محمود احمدی نژاد در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته که به مناسبت بیست و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) درمرقد مطهر ایشان برگزار شد، گفت: برخی خودخواهان که در 30 سال گذشته با سیستم انتخاباتی بر مناصب حکومتی تکیه زدند، همواره خود را برتر از ملت و مالک کشور دانستند و بر این باورند که اگر رای مردم با آنان باشد، واقعی و محترم است و اگر با کسان دیگری بود، باید لگدمال شود.
احمدی نژاد با برشمردن ویژگی های امام راحل، "احترام به مردم" را یکی از این ویژگی‌های بارز برشمرد و تاکید کرد: ایشان به مردم و تشخیص مردم احترام می گذاشت.
وی افزود: امام(ره) همراه مردم حرکت می کرد و بر نقش مردم و برای نقش مردم در اداره کشور اصالت قائل بود و معتقد بود بر پایه یگانه پرستی و عدالت، مبارزه با ظلم و بی عدالتی و اصلاح امور جز با دست قدرت مردم میسر نیست.
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه " امام قدرت ملت را تجلی قدرت خداد می دید و ملت ایران را بهترین ملت‌ها و بهتر از مردم صدر اسلامی می دانست" اظهار داشت: امام بر نقش اصیل مردم در اداره کشور و تصمیمات بزرگ باور داشت و نظام اسلامی بدون مردم را فاقد اعتبار و ماندگاری می‌دانست و رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی را در پیروی از ولایت و استقرار نظام ولایی مردم می دانست.
احمدی نژاد افزود: امام این حقیقت را در تار و پود نظام اسلامی جاری ساخت و فرمود، میزان رای ملت است.
رییس جمهوری با بیان اینکه در طی 30 سال جمهوری اسلامی 30 انتخابات عظیم در ایران برگزار شود، تاکید کرد: همه این انتخابات با یک روش و سیستم مردمی برگزار شده و مردم مجری، ناظر و شرکت کننده در انتخابات هستند و صاحب انتخابات هم به شمار می روند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه " مردمی‌ترین انتخابات جهان در ایران برگزار می شود و مردم سالارانه ترین انتخابات در ایران است‌ " تصریح کرد: سال گذشته حدود 40 میلیون نفر یعنی 85 درصد واجدین شرایط در انتخابات 100 درصد آزاد شرکت کردند و رکورد مردمسالاری را در دنیا شکستند و دمکراسی، حزب و ثروت و رسانه را به چالش کشیدند.
رییس جمهوری با بیان اینکه در این انتخابات حدود 25 میلیون نفر به خادم منتجب رای دادند، همه شرکت کنندگان در این انتخابات و همه ملت را محترم دانست و در عین حال تاکید کرد: البته در طول 30 سال برخی خودخواهان بودند که همواره خود را برتر از ملت و مالک کشور دانسته‌اند و بر این باور بودند که اگر رای مردم با آنان بود، رای واقعی و محترم است و اگر با کسان دیگری بود، احترامی ندارد و باید لگدمال شود در حالی که خودشان با همین سیستم و روش بارها بر مناصب حکومتی تکیه کرده‌اند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امام بزرگوار همواره از آرای مردم و نتایج آن با قدرت صیانت کرد، اظهار داشت: همانگونه نیز رهبری عزیز هوشمندانه از آرای مردم صیانت کردند و در برابر فشار همه قدرت‌های فاسد ایستادند و مقاومت کردند.
رییس جمهوری افزود: همه و حتی من به عنوان کوچکترین خادمان ملت موظف هستند که از اساس مردمسالاری دینی و رای مردم صیانت کنند.

** امام هدیه خاص خداوند به بشریت در عصر حاضر است

وی امام راحل (ره) را ثمره‌ای از درخت طوبی و جرعه‌ای از کوثر فاطمی در عصر حاضر دانست و تاکید کرد: بدون تردید امام راحل(ره) بزرگترین و تاثیرگذارترین شخصیت تاریخ پس از بعثت خاتم و ائمه (ع) و هدیه خاص خداوند به بشریت و احیاگر انسان در عصر حاکمیت ظلمت سنگین مادیت است.
احمدی نژاد با برشمردن برخی ویژگی‌های امام راحل، اظهار داشت: برخی ارزش‌های متعالی در وجود امام تجلی یافت و بواسطه او در همه عالم بشری جاری شد و امروز بواسطه امام و نهضت او نه تنها ایران بلکه همه جهان در جوش و خروش است.
رییس جمهوری نخستین ویژگی امام را ایمان به خدا، توکل به خدا و کار برای خدا دانست و گفت: همه وجود امام برای خدا و کار برای خدا بود و به ما آموخت اخلاص رمز پیروزی و سعادت است و کاری که برای خدا نباشد شیطانی و ابتر است حتی اگر در همه عالم جلوه‌گری کند.
احمدی نژاد تاکید کرد: او آموخت کار برای خدا رمز همه پیروزی‌ها، حسن‌ها و همه زیبایی هاست و کار برای خدا و حرکت در صراط مستقیم الهی در ذات خود پیروز است و شکست ندارد و وقتی که شکست نباشد اندوه و واهمه‌ای هم نخواهد بود.
رییس جمهوری ادامه داد: همه رهروان راه خدا منصور هستند؛ هر کس برای خدا کار کند از لشکریان خداست و لشکر خدا قطعا پیروز است.
وی با بیان اینکه امام عزیز به وعده های الهی با همه وجود مومن بود و در کلام و عمل خود، آن را در روح و دل ملت ها جاری کرده بود، اظهار داشت: امام به خدا توکل داشت و این رمز صلابت و اقتدار مثال زدنی امام بود.
رییس جمهوری تاکید کرد: امام منشا قدرت را فقط و فقط خدای بزرگ می دانست و برای قدرت‌های مادی هیچ اصالتی قائل نبود، نه اینکه آنها را قدرت می دانست و از آنها نمی هراسید بلکه اصولا آنها را صاحب اثر واقعی نمی دانست و این قدرت‌های ظاهری در نظر او چیزی به حساب نمی آمدند.
احمدی نژاد افزود: این دیدگاه رمز کلام بلند و نورانی بود که آمریکا را شیطان بزرگ نامید و در اوج مظلومیت ملت و قدرت آمریکا فریاد زد که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".
رییس جمهوری " حرکت در مسیر انبیای الهی " را ویژگی دیگر امام راحل دانست و گفت: او حرکت خود را در متن حرکت انبیا و از جنس آنان می دانست و غیر از آن را خطا و انحراف می انگاشت و فرمود نهضت ما ادامه نهضت انبیای الهی است؛ او مقصد این مسیر را تزکیه و تعلیم کتاب و حکمت و برقراری حکومت عدل جهانی می دانست.
احمدی نژاد با تاکید براینکه " رسالت پیامبران جهانی بود و رسالت انقلاب ما هم جهانی است " تاکید کرد: امام معتقد بود که وراثت زمین از آن صالحان است و به دنبال نجات همه بشریت بود؛ نگاه او جهانی بود و ساخت و پیشرفت و سعادت ایران و نجات بشریت را دو روی یک سکه و لازم و ملزوم یکدیگر و از جنس هم می‌دانست.
وی افزود: امام رهبری حقیقی ملت ایران را متعلق به حضرت صاحب الامر (عج) می دانست و می فرمود این نهضت و کشور صاحب دارد و همه ما تحت ولایت آن عزیز قرار داریم و به همین خاطر همه پیروزی‌ها را به خداوند و امام عصر (عج) نسبت می داد.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امام راحل " نظام ولایت را حلقه اتصال مردم با آسمان و رهبری حقیقی و یگانه عالم و مشروعیت و ماندگاری و عزت ملت و نظام اسلامی را از این ناحیه می دانست " اظهار داشت: امام عزیز انتظار مصلح را اساس حرکت می دانست و انقلاب اسلامی را تمهید ظهور امام (عج) می شمرد.
رییس جمهوری " ترویج روحیه خودباوری " را دیگر ویژگی امام دانست و تاکید کرد: او آمد و روح توانستن و خودباوری را در سایه توکل به خدا زنده کرد؛ در نقطه مقابل شیاطین و مستکبران که به دنبال تحقیر ملت‌ها و القای روحیه یاس و ناتوانی هستند، امام قدرت ، عظمت و جایگاه انسان را احیا کرد.
احمدی نژاد با تاکید براینکه همه پیامبران برای احیای انسانیت انسان و هویت حقیقی انسان مجاهدت کردند، اظهار داشت: دیدید که ملت عزیز ایران در سایه این خودباوری و ایمان در برابر سهمگین ترین حملات و همجه ها و فتنه‌های دشمنان بشریت بخصوص در دوره دفاع مقدس ایستادند و خم به ابرو نیاوردند.
وی افزود: امروز هم فرزندان این ملت با همان نگاه، راه و دلبستگی به ولایت همه قله‌های علم و فرهنگ و سیاست را یکی پس از دیگری فتح خواهند کرد.
رییس جمهوری تاکید کرد: امام به همه ما آموخت که ما می توانیم. احمدی نژاد " عدالت خواهی و ظلم ستیزی " را دیگر ویژگی امام راحل برشمرد و تاکید کرد: امام روح حرکت انسانی و رمز تعالی و تکامل و عزت را در ایستادگی بر عدالت و مقابله با ظلم و تبعیض می‌دانست و فرمود تا ظلم هست، مبارزه هم هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.  
 
لطفآ به ادامه مطلب توجه فرمائید: 

ادامه مطلب ...

نواده روح الله؛ سید حسن نصرالله

چه کسانی در خط امام هستند؟

 

 اول: چند شب پیش، آقای میرباقری در برنامه «دیروز، امروز و فردا» حرف قشنگی زد. اینکه راه امام و خط امام، نیازی به تحلیل و تفسیر ندارد. افکار و سخنان امام کاملا مشخص است و برای پیدا کردنش، باید به صحیفه و وصیت نامه امام مراجعه کنیم. دیگران هم اگر حرفی دارند، مرد باشند و از زبان خودشان حرف بزنند، چرا حرف دل خودشان را به نام امام مطرح می‌کنند؟ 

دوم: این سالها خاطره گفتن مدعیان خط امام، خیلی مد شده و این مساله کم‌کم دارد جای اسناد معتبری چون وصیت‌نامه و صحیفه امام را می‌گیرد. برای جلوگیری از تحریف راه امام، صحیفه امام را بخوانیم. صحیفه امام، البته 21 جلد دارد و باید از صفحه اول آن شروع کرد و تا آخرین صفحه‌اش را خواند که همان آخرین برگ وصیت‌نامه‌ی امام و آخرین جمله‌اش است: «میزان در هرکس، حال فعلی اوست!» خواندن صحیفه، سیر چند ساله‌ی خط فکری، اعتقادی، عرفانی، سیاسی و حکومتی امام را از آغاز تا پایان عمر مادی آن مرد الهی به ما نشان می‌دهد. 

سوم: در سال‌های اخیر و مخصوصا ماه‌ها و روزهای گذشته، برخی از مدعیان خط امام دست گذاشته‌اند بر بخشی از آراء امام که مربوط است به آزادی، مردم، انتخابات، قانون و … در برابر این آدم‌ها، برخی تصور کرده‌اند که باید بخش دیگر افکار امام یعنی ولایت فقیه، انقلاب اسلامی، مبارزه با آمریکا و … را پر رنگ کنند. غافل از اینکه افتادن به چنین دامی، خود از نقشه‌های آن مدعیان است. آنها می‌خواهند این دروغ را القاء کنند که آزادی و قانون در این مملکت فراموش شده است و اینکه آنها طرفدار واقعی آزادی و قانون هستند! در حالی که اگر پرونده سیاسی خود آنها را بررسی کنیم، می‌بینیم هرجا در برابر قانون و رای مردم مقاومتی صورت گرفته، اصلاح‌طلبان و مدعیان خط امام هم حضور فعال دارند!

نباید فضا را دو قطبی کرد و یک گروه را نماینده افکار آزادی‌خواهانه امام و گروه دیگر را نماینده مسائل دینی و اسلامی و مذهبی دانست. مگر آراء و اندیشه‌های امام از هم جدا هستند؟ شیوه درست این است که به تمامی صحیفه و افکار پایبند باشیم نه فقط به یک پاراگراف آن! البته قطعا در میان آراء امام، بعضی مسائل از اهمیت بیشتری برخوردارند. مثلا نمی‌شود از قانون دم زد، اما اساس نظریه امام و اصلی‌ترین بند قانون اساسی یعنی ولایت فقیه را نادیده گرفت. 

چهارم: دشمنان امام را بشناسیم. بطور کلی دشمنان امروز امام، همان دشمنان دیروز امام هستند و هیچ تغییری در این دشمنی‌ها و مرزبندی‌ها ایجاد نشده است. البته علاوه بر دشمنان دیروز، دشمنان دیگری هم ظهور کرده‌اند که اگر در شناختشان دقت نشود، خودشان را به عنوان دوست به ما معرفی می‌کنند!

پنجم: امام معصوم نبود! این جمله‌ی تکراری جزو بدیهی‌ترین حرف‌هایی است که مدام از سوی آدم‌هایی خاص و با منظوری خاص بیان می‌شود. البته ما هم قبول داریم که به غیر از 14 معصوم، کسی از اشتباهات مصون نیست. اما باید دید که منظور این آقایان از چنین جمله‌ای چیست و آنها به دنبال پیدا کردن و یا جبران کدام اشتباه امام هستند؟

به نظر می‌رسد دو گروه، بیشتر از بقیه روی اشتباهات امام تاکید دارند. اول منتقدان و مخالفان قدیمی امام یعنی جبهه ملی، نهضت آزادی و ملی‌ مذهبی‌ها و … این جماعت، اصلی‌ترین عقاید سیاسی و مذهبی امام را جزو اشتباهات امام می‌دانند. یعنی اصل ولایت فقیه، ایجاد جمهوری اسلامی، صدور حکم ارتداد جبهه ‌ملی، صدور حکم اعدام سلمان رشدی، برکناری آقای منتظری، نامه به محتشمی در خصوص فعالیت نهضت آزادی و …

گروه دوم، مدعیان خط امام هستند که اخیرا به دنبال جبران اشتباهات امامند! هرچند فعلا جرات نکرده‌اند رک و پوست کنده نیت اصلی خودشان را بگویند، اما رفتار، کردار و گاهی گفتار آنها دقیقا این مساله را روشن می‌کند. سخنان اخیر سید محمد خاتمی در خصوص اینکه استثنائات دوران امام، امروز به قاعده تبدیل شده‌اند، در همین راستاست. نامه کروبی به آیت الله موسوی اردبیلی، درباره اعدام‌های سال 67؛ همچنین مصاحبه میرحسین موسوی با سایت کلمه در خصوص نقد دوران امام، بیانگر همین نکته است. البته موسوی ترجیح داد پاسخ صریح و روشنی به اصرار مشکوک سایت کلمه ندهد و به طور سربسته بگوید که فعلا فضا برای نقد امام خمینی مهیا نیست(!) اما همین چند جمله هم مورد استقبال دوستان خارجی‌اش قرار گرفت! 

سوال این است: مدعیان خط امام که تا چند سال پیش، دیگران را با شعار مخالفت با ولایت مطلقه فقیه، از دور رقابت‌ها خارج می‌کردند و هنوز هم ماجرای آن 99 نفر را بر سر جناح رقیب می‌کوبند، چرا این روزها به نقد اشتباهات امام روی آورده‌اند؟! این جماعت که کمترین نقدی را درباره نوه امام تحمل نمی‌کنند و چنان هاله تقدسی را اطراف او به وجود آورده‌اند تا کسی حرفی درباره او نزند، چرا خودشان دنبال نقد امام خمینی هستند؟!

اصل ماجرا این است که این افراد، مدت‌هاست از عملکرد سابق خود شرمنده‌اند. از سوی دیگر دائما در انتخابات و رقابت‌های سیاسی، از سوابق خود دم می‌زنند و عنوان «خط امام و یاران امام» را یدک می‌کشند. این تناقضات باعث شده است که در حوادث اخیر، برخی حامیان ضدانقلاب آنها، نسبت به نیات موسوی، کروبی و خاتمی دچار شک و شبهه شوند. بنابراین بهترین راه برای آنها این است که ادعا کنند «امام خمینی هم اشتباهات زیادی مرتکب شده و ما قصد جبرانش را داریم!» (سوال اصلی سایت کلمه از موسوی)

رفتار سیاسی این مدعیان در سال گذشته و رفت و آمدشان با مخالفان امام و مواضع اخیرشان، نشان می‌دهد که از نظر آنها، اشتباهات امام اینها هستند: «تسخیر لانه جاسوسی، اعدام منافقان، ممانعت از فعالیت گروهک‌های ضدانقلاب و ضدنظام، ممانعت از راهپیمایی مخالفان نظام، ممانعت از فعالیت نهضت آزادی، برکناری آقای منتظری و …» دقیقا به همین علت است که پخش سخنان امام را از صداوسیما، خشن نشان دادن امام، تعبیر می‌کنند و یا تصمیمات امام را استثنائات آن سال‌ها می‌نامند!

باید از آقای خاتمی پرسید که آیا منظور از استثنائات همین موارد است؟ اگر اینها را جزو استثنائات و یا اشتباهات امام می‌دانید که این مسائل، جزو تصمیمات اساسی، مهم و تاریخی امام خمینی هستند و امام در روزها و ماه‌های آخر عمر خود بارها روی این مسائل تاکید کردند. (منشور روحانیت)

ششم: خط امام و یاران واقعی امام چه کسانی هستند؟ آیا سوابق افراد می‌تواند تا ابد ملاک و معیار خط امام باشد؟ آیا نسبت خانوادگی و فامیلی، معیار درستی برای نزدیکی به امام است؟ آیا امام اساسا در یک جمع بسته حزبی و خانوادگی می‌گنجد که بخواهیم او را بر همین اساس معرفی کنیم؟ اصلا آیا یاران واقعی امام را باید از میان همان چهره‌های شناخته شده سیاسی و حزبی و خانوداگی انتخاب کرد، یا اینکه یاران امام، فراتر از مرزهای جغرافیایی هستند؟

امام هیچگاه، ملاک و معیار دوری و نزدیکی به خود را، مواضع حزبی، گروهی، جناحی و خانوادگی، قرار نداد. چه بسا، افرادی از بستگان و اطرافیانش را به خاطر حفظ انقلاب و نظام، از خود جدا کرد. اگر معیار و ملاک را وصیت‌نامه امام بدانیم، تنها کسانی می‌توانند خود را یاران واقعی امام بنامند که به بند بند آن عمل کنند. اگر کسی دم از آزادی می‌زند، باید به حریم آزادی هم پایبند باشد. اگر دم از انتخابات می‌زند، به نظارت شورای نگهبان هم راضی باشد. اگر دم از مردم می‌زند، به رای واقعی مردم هم احترام بگذارد. اگر دم از ایران می‌زند، به مظلومان و مستضعفان دنیا هم نظر داشته باشد. اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد، در برابر جمهوری ایرانی سکوت نکند! اگر حامی مظلومان و مسلمانان است، شعار «نه غزه ، نه لبنان» را تحمل نکند. اگر مدعی پیروی از خط امام است، ائتلاف با دشمنان امام را یک مساله عادی نداند. اگر خود را نخست وزیر سابق و محبوب امام می‌داند، با دشمنان امام نشست و برخاست نداشته باشد! 

هفتم: امام خمینی یک خاطره و یک حس نوستالژیک نیست. خط امام نیز یک رابطه خانوادگی و یا سابقه‌ی حزبی برای کوبیدن بر سر رقیب سیاسی نیست. اگر خط امام را صرفا خاطره‌ای نوستالژیک و رابطه‌ای خانوادگی بدانیم، نتیجه‌اش می‌شود وضعیت امروز مدعیان خط امام که اصلی‌ترین آرمان‌های امام را کنار گذاشته‌اند.

سابقه مهم است اما حزب‌الله لبنان به سوابقش نمی‌نازد! فرزند جسمی خمینی بودن ارزشمند است، اما فرزند معنوی خمینی بودن ارزشمندتر است! امام خمینی هرگز نمرده است که وارثی داشته باشد، امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و یاران و فرزندانش، امروز علاوه بر ایران، در جنوب لبنان، در نوار غزه، در شمال آفریقا، در خاور دور، در آمریکای لاتین و در همه جای دنیا حضور دارند.  

 امید حسینی   

 

 

کلمات کلیدی: امام خمینی ،خط امام ، دوستان امام، دشمنان امام، آزادی،جمهوری اسلامی،ایران،صحیفه نور،غزه، لبنان،انتخابات، قانون،ولایت فقیه، یاران واقعی امام


شعار صهیونیستی سبزها مردم خاورمیانه و جهان را متنفر کرد

موضع قاطع جامعه مدرسین حلقه ماسونی لندن را به هم ریخت
موضع گیری صریح جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علیه هتاکی های سروش و اعلام ارتداد وی، با واکنش جالب حلقه ماسونی لندن مواجه شد. سروش عضو حلقه راه اندازی شده از سوی مهاجرانی است.
به دنبال موضع اخیر جامعه مدرسین، سایت جرس وابسته به حلقه لندن مدعی شد این موضع، موضع جامعه مدرسین نیست و این جامعه موضعی علیه سروش نگرفته است.
جرس این ادعا را از قول محمدجواد اکبرین- عنصر منحرف فراری که خود را طلبه جا زده بود و پس از فرار در خارج کشور کشف لباس کرد- منتشر نمود. اکبرین که در کنار کار برای رادیو فردا و روزنت، با جرس نیز همکاری می کند، مدعی شد «یک عضو ارشد جامعه مدرسین که نخواست نامش فاش شود]![ گفت که جامعه مدرسین علیه سروش موضعی نگرفته و او را مرتد نمی داند». وی سپس به فحاشی و عقده گشایی علیه آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پرداخت.
گفتنی است اکبرین به هنگام حضور در ایران ضمن همکاری با روزنامه های نشاط، عصر آزادگان و صبح امروز، با حزب مشارکت در ارتباط بود و گروهکی جعلی را برای رخنه در میان برخی طلاب تحت عنوان «مجمع طلاب خط امام»! راه اندازی کرده بود. وی با وجود این ادعا به تدریج برخی احکام اسلامی را زیر سؤال برد و سپس با درج مقاله ای تحت عنوان «راه بازرگان، راه خمینی» در سایت روزنت، از اصلاح طلبان خواست بین دولت اسلامی و دولت سکولار، دولت سکولار مورد نظر بازرگان را پی بگیرند! این طلبه قلابی و نفوذی- که بعدها همکار رادیو فردا، ارگان رسمی سازمان سیا از آب درآمد- مدتی کوتاه در سالهای 79 و 86 بازداشت شد و پس از آزادی از کشور گریخت و به کشورهای لبنان و فرانسه رفت.
اکبرین در خبرسازی مضحک خود در سایت جرس، با وجود آن که سعی داشت جامعه مدرسین را علیه جامعه مدرسین القا کند، خود را لو داد و به موضع صریح و رسمی این جامعه درباره عدم مشروعیت سازمان مجاهدین (انقلاب) نیز حمله کرد، سازمانی که عضو مرکزیت آن (آغاجری) تقلید از مرجعیت را کار میمون دانسته و به ساحت ائمه معصومین(ع) هم جسارت کرده بود.
باند مهدی هاشمی معدوم در سالهای آغازین دهه 60 تلاش کرد به نیابت از گروهک های معاند، جریانی شبه روحانی و موازی را در برابر جامعه مدرسین- برای شکستن نفوذ کلام این نهاد عالی حوزوی- راه اندازی کند و بعدها ادامه همین پروژه از سوی افراطیون وابسته به سازمان های جاسوسی بیگانه پی گرفته شد.
بسیاری از مواضع سروش به ویژه در سالهای اخیر مبتنی بر انکار رسالت پیامبر(ص) و تنزیل قرآن از جانب پروردگار بوده و او قرآن را تجربه شخصی خطاپذیر در باطن پیامبر(ص) معرفی می کند.
بسیاری از تحلیلگران حلقه لندن را در پیوند وثیق با بهائیت، انجمن حجتیه، سازمان جاسوسی آمریکا و انگلیس و لابی اسرائیل در واشنگتن ارزیابی می کنند. این حلقه خود را سخنگوی فتنه سبز در خارج از کشور معرفی می کند و می کوشد تصویری وارونه و انحرافی از اسلام به سبک اسلام آمریکایی از اسلام ارائه دهد.
پیش از این محسن کدیور عضو حلقه لندن از فتنه گران خواسته بود به جای معارضه صریح و خیابانی با اسلام و ولایت فقیه و قانون اساسی، به شیوه تظاهری به طرفداری علیه این سه محور وارد عمل شوند.
     
   


شعار صهیونیستی سبزها مردم خاورمیانه و جهان را متنفر کرد

یکی از عناصر ضدانقلاب فراری ضمن حمله به نامزد ندا آقاسلطان و کاسبی او به اسم جنبش سبز در تل آویو تاکید کرد مواضع صهیونیستی جنبش سبز باعث بدنامی این جریان در دنیا شده است.
محمدعلی اصفهانی که با برخی سایت های گروهکی نظیر اخبار روز و ایران گلوبال همکاری می کند، در وبلاگ خود نوشت: شعار نه غزه، نه لبنان ]جانم فدای ایران در تظاهرات روز قدس[ حاصلی نداشت جز ایجاد نفرت نسبت به اپوزیسیون سبز در میان مردم خاورمیانه و نیز تشدید بدبینی نزد بخش قابل توجهی از فرهیختگان سیاسی در سراسر دنیا، که به حق به عنوان جزئی از وجدان بیدار جهان معاصر شناخته می شوند، و به دلایلی که باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد، نظر چندان مساعدی به جنبش ندارند و آن گونه که بایسته و شایسته است از آن حمایت نمی کنند. شبیه همین شعار بود ادعایی که بسیج و سپاه و لباس شخصی ها را عرب های از خارج آمده معرفی می کرد. بر زبان آورندگان آن شعار یا باورکنندگان این یاوه ها سوء نیتی نداشتند. سوء نیت را باید پیش مروجان آن شعار و این یاوه جست وجو کرد.
وی اضافه کرد: چند هفته پیش وقتی که کاسپین ماکان نامزد ندا آقاسلطان به اسرائیل رفت برخی گروه های سفله که در ارتباط با دستگاه تبلیغاتی اسرائیل و نیز تنی چند از کسانی که هیچ فرصتی را برای تقرب به قاتلان مردم فلسطین از دست نمی دهند با هدف خوش رقصی برای اسرائیل یا به منظور به دست آوردن نوعی ارباب و کارفرمای حامی، فرصتی به دست آوردند تا قروغربیله ای برای دولت اسرائیل بیایند و چشمک و چراغی به او بزنند و آبی از لب و لوچه فرو بریزند.
این منافق فراری بی آنکه از سرنوشت رسوا و مشابه چپ های استحاله شده و در خدمت آمریکا و انگلیس بپرسد، تصریح کرد رفتارها و شعارهایی از این دست شدیدا افکار عمومی جهان را بدگمان می کند.
پیش از این هم برخی سایت ها نظیر روزنت به نقل از همکار خود (مقیم لبنان) اذعان کرده بودند که مردم لبنان و مصر و فلسطین، به اپوزیسیون سبز به چشم مزدور آمریکا و اسرائیل نگاه می کنند.
شعار نه غزه نه لبنان ملهم از مواضع ضد انقلابی و ضد خط امامی کسانی چون موسوی و کروبی و برخی میدانداران فتنه بود که بارها و حتی در تبلیغات و مناظره های تلویزیونی تصریح کردند ماجرای اشغال فلسطین و مظلومیت ملت های لبنان و فلسطین به ما ربطی ندارد. این مواضع با استقبال شدید سران رژیم صهیونیستی و ستایش آنها از شجاعت سران فتنه مواجه شد. 

 

 

خبرهای ویژه کیهان
     

سند::جفای کروبی در حق مردم

21 سال قبل، در چنین روزی یعنی در نهم خرداد 1368 و تقریباً پنج روز قبل از رحلت امام خمینی(ره)، نامه‌ای نوشته شد که به‌دلیل حساسیت موضوع در زمان خود حاوی مطالب بسیار مهمی بود، اما با گذشت زمان، هنوز که هنوز است از زخم و التهاب موضوع آن کاسته نشده است، تو گویی نویسنده هم اکنون و در چنین روزهایی، دست به قلم برده و این نامه را نوشته است.

نامه، نامه‌ای است دردمندانه و از سر دلسوزی و اضطرار که توسط یکی از رزمندگان هشت‌سال دفاع مقدس که سال‌های سال در عرصه خدمت به شهدا و خانواده‌های معظم ایثارگران فعالیت داشته و دارد، به رشته تحریر درآمده است و متقابلاً، گیرنده نامه هم کسی است که روزگاری به‌عنوان نماینده امام(ره) مسئول و متکفل رسیدگی به امور شهدا و جانبازان و آزادگان بود. نویسنده نامه«سردار سید محمد باقرزاده» است که در آن زمان نام کوچک او«میرفیصل» بوده و گیرنده نامه هم«شیخ‌مهدی‌کروبی» است که این روزها کارنامه عملکرد او پر است از تهمت و ناسزا به ارکان و اجزای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. اگر چه خیلی علاقه‌مند بودیم این نامه را مدت‌ها قبل به اطلاع عموم برسانیم، ولی برخی ملاحظات مانع از آن می‌شد تا این نامه به صورت عمومی منتشر شود، ولی اکنون که درجه طبقه‌بندی ‌نامه از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از حالت«خیلی محرمانه» به«عادی» تبدیل شده است، فرصت را مغتنم شمرده، آن‌را چاپ می‌کنیم، تا بر همگان معلوم شود کسانی که امروز مدعی قانون‌مداری و صداقت و خدمت به مردم هستند، در گذشته چگونه عملکردی داشته‌اند و امروز چه ادعاهایی دارند!
گفتنی است این نامه  در خلال تحقیقات خبرنگار «جوان» از مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دست آمده است.


بعد از سلام و تحیت

احتراماً همانگونه که مستحضرید یکی از وظایفی که در حکومت اسلامی مردم در قبال مسئولین دارند مسأله نصیحت به ائمه مسلمین است، لذا با توجه به این اصل و با عنایت به وظایفی که در ستاد فرماندهی کل‌قوا در خصوص ایثارگران بر عهده‌مان گذاشته شده است و با در نظر گرفتن شرایط حساس و خطیری که در این اوضاع نه جنگ و نه صلح وجود دارد برخود فرض می‌دانیم، حضرتعالی را در جریان اموری چند بگذاریم تا چنانچه مطلع نیستید، آگاه شوید و اگر آگاه هستید حجت بر شما تمام شده باشد و ما هم به وظیفه شرعی و اخلاقی‌مان در قبال شما به عنوان یک برادر مسلمان عمل کرده باشیم.

و اما رئوس مسائل: 

 

لطفا به ادامه مطالب توجه فرمائید:

ادامه مطلب ...