موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

مصلحتی برای رأی ندادن به انقلابی‎ها وجود ندارد

حجت الاسلام پناهیان در  همایش جوانان حامی جبهه پایداری، انتخابات موفق را دارای دو شاخص مشارکت بالا و اصلح بودن کسانی دانست که انتخاب می شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حتی دشمنان نیز در این انتخابات احتمال مشارکت بالای مردم را می دهند و نگرانی ما درباره میزان مشارکت کاهش پیدا کرده است اما نباید برای افزایش مشارکت کوتاهی کنیم.

وی یکی از زمینه های افزایش مشارکت را ایجاد فضای رقابتی در انتخابات دانست و گفت: در این انتخابات، اصل رقابتی بودن که مد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است تحقق پیدا کرده و ان‌شاء الله این رقابت بین دوستداران و خانواده نظام ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: سال‌ها رقابت‌های انتخاباتی بین گروه‎هایی بوده است که در طول هم با نظام در ارتباط بوده اند و یکی به اصل نظام نزدیک و دیگری از آن دور بوده است. این صف بندی انتخابات را نه پرشور که پرتنش می کرده است و موجب می شده تا انتخابات به مرز انقلابی و ضد انقلابی بودن برسد.

تا کی از ترس ضد انقلاب به غیر انقلابی‌ها رأی بدهیم

جانشین قرارگاه عمار گفت: باید این سنت را شکست چرا که در این فضا خیلی مصلحت ها به ما تحمیل می شود. تا کی باید رقابت بین کسانی باشد که یکی به انقلاب نزدیک و دیگری به ضد انقلاب نزدیک است؟ تا کی باید انتخابات طوری باشد که اگر به فلان گروه رأی ندهیم کار دست ضد انقلاب بیفتد؟ تا کی باید برای اینکه امور در دست ضد انقلاب قرار نگیرد، به کسانی رای بدهیم که خیلی هم انقلابی نیستند؟ بعضی ها دوست دارند که در نظام جمهوری اسلامی که یکی از ابرقدرت‎های جهان شده است، همیشه رقابت بین انقلابی و ضد انقلاب باشد اما امروز شرایطی پیش آمده است که می توان فضای رقابت را تغییر داد.

پناهیان در تبیین عوامل این آمادگی گفت: دو دلیل وجود دارد که امروز می توان رقابت را بین افرادی ایجاد کرد که در عرض هم با نظام ارتباط دارند. یکی اینکه پس از فتنه 88 سران اصلاحات بی لیاقتی خود را برای حضور در امور نظام نشان دادند و دیگر اینکه با اتفاقاتی که در جهان افتاده است، مانند بیداری اسلامی و حتی بیداری جهانی، امروز دیگر تئوری هایی که از جریان اصلاحات پشتیبانی می‌کرد، فروپاشیده است و کسانی که دم از جامعه مدنی می‎زدند امروز شرمنده هستند.

وی ادامه داد: البته فضای رقابت بین خودی ها که نسبت‎شان با نظام مساوی است، با فضای رقابت در شرایط قبل فرق دارد و در این فضا هر چقدر گروه‎ها بیشتر به هم احترام بگذارند، کارشان بیشتر پیش می رود.

این استاد دانشگاه گفت: باید به اینجا برسیم که در انتخابات چند گروه انقلابی داشته باشیم که تفاوت‌شان نه در انقلابی گری که در راه حل‎هایی باشد که برای مشکلات کشور دارند. برای رسیدن به این وضع مطلوب باید الان به نمایندگان انقلابی تر رای بدهیم. اگر سراغ نمایندگان انقلابی تر رفتیم، آینده بهتری پیش رو خواهیم داشت. در این صورت دیگر اختلاف معنا ندارد بلکه مسابقه معنا پیدا می‎کند؛ مسابقه بین گروه‎هایی که می خواهند نظام را به آرمان‎هایش برسانند.

نماینده ای را انتخاب کنید که دشمن از او بترسد 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه به بیان اصلی ترین شاخص نماینده اصلح پرداخت و گفت: اولین ویژگی که نماینده باید داشته باشد، این است که به حدی انقلابی باشد که دشمن از او بترسد. هر نخبه ای در این مملکت اگر انقلابی نباشد، به نقطه امید دشمن تبدیل خواهد شد و وقتی دشمن به نخبگان امید داشته باشد، فشار را بر کشور افزایش خواهد داد. چرا دشمنان زبون ما باید بتوانند ما را تهدید کنند؟ باید نقطه امید دشمن را در مجلس ناامید کنیم. اگر قرار باشد همین نمایندگان را در مجلس حفظ کنیم پس خطاب سید حسن نصرالله چه بود که گفت مقام معظم رهبری حتی در ایران هم غریب است؟

وی در ادامه بدون نام بردن از علی مطهری با یادآوری یکی از ادعاهای وی و سپس نقد آن، بیان داشت: برخی از نمایندگان اصول‎گرای مجلس که از حداقل درایت سیاسی برخوردار نیستند، می گویند که مجلس نباید تابع اشارات رهبری باشد بلکه فقط باید تابع فرامین و حکم حکومتی باشد! در حالی‌که مجلسی که چنین باشد، به نقطه امید دشمن تبدیل خواهد شد و امنیت و اقتدار کشور را کاهش خواهد داد. به نماینده اصول‌گرا می گوییم چرا رسانه بیگانه سخنان تو را پخش می‎کند، می گوید من نمی‎دانم چرا این‎کار را می کند! ما باید ببینیم مواضع کدام یک از نامزدها در بی بی سی با اشتیاق پوشش داده می شود و به این افراد رای ندهیم و در مقابل ببینیم دشمنان از مواضع چه کسی برآشفته می شوند، به او رای بدهیم.

مصلحتی برای رای ندادن به انقلابی ها وجود ندارد 

 

پناهیان با اشاره به اهمیت مصلحت اندیشی در حکومت اسلامی گفت: آیا اکنون دلیلی وجود دارد که مصلحت اندیشی کنیم و به انقلابی ها رای ندهیم؟ آیا امروز مصلحتی وجود دارد که یک عنصر غیر انقلابی را به مجلس بفرستیم؟ هرجا ما ضرر کردیم به‎خاطر این بوده است که از انقلاب‎مان کوتاه آمده ایم. یکی از نشانه های انقلابی‌گری این است که از اصل اساسی نظام یعنی ولایت فقیه درک روشن و به آن التزام واقعی داشته باشیم و نماینده ها نیز باید انقلابی باشند تا رأی‎شان حلال باشد.

وی ادامه داد: نامه منتظری به امام را بخوانید؛ همان نامه ای که موجب شد امام به او بگوید برو توبه کن تا در قعر جهنم نمانی. منتظری مگر در آن نامه چه گفته بود؟ آیا ولایت فقیه را زیر سوال برده بود یا علیه امام حسین شعار داده بود؟ او اشکالاتی را مطرح کرده بود که تا آن حدی که او اهمیت می داد، اهمیت نداشتند. به همین خاطر امام به او گفتند تو ساده لوحی و نظام را دست منافقین و لیبرال‎ها خواهی داد. من خواهش می‎کنم به ساده لوح ها رأی ندهید.

بعضی‎ها در فتنه هوس "سعه صدر" کردند! 

پناهیان در فراز پایانی سخنانش نیز گفت: بعضی ها در فتنه 88 هوس سعه صدر و به اصطلاح "بزرگوارانه برخورد کردن" پیدا کردند. آنها آن‌قدر سعه صدر پیدا کردند که خواستند بین رهبری و فتنه گران پادرمیانی کنند! مجلس هشتم درباره فتنه 88 آن‌طور که باید انقلابی عمل نکرد. این در کلیت مجلس احساس شد. اگر در مشکلات بعدی هم بخواهند این‌طور برخورد کنند چه مسائلی پیش خواهد آمد؟ نمایندگان باید انقلابی باشند و معیارهایی مانند تخصص بعد از انقلابی بودن اهمیت دارد. هرچه فرد انقلابی تر را انتخاب کنی،م سرعت نظام در رسیدن به اهدافش بیشتر خواهد شد و این سرعت مورد نیاز امروز جهان است.

حجت الاسلام پناهیان به سخنانش با این دعا پایان داد که "خدایا موجبات رسوایی کسانی را که می خواهند عوام فریبانه از مردم رأی جمع کنند و انقلابی نیستند، در همین چند روزه فراهم کن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد