موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

عناوین اظهارات سید محمد غرضی در شبکه اول سیما




سید محمد غرضی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه دیدگاه و از طریق دوربین شبکه یک سیما به بیان دیدگاهها و مواضع و برنامه های خود پرداخت.
 

 * صدسال گذشته همه نسل ها زیر تورم گرفتار شدند و سوختند. انشاءالله از این به بعد ملت به دولتی رای بدهند که نخواهد با تورم کشور را اداره کند.

 * اشاره غرضی به افزایش قیمت دلار در صدسال گذشته. دلار نسبت به دوره مصدق 1500 برابر شده است.

 * اشتغال در کشور سرنگون شده است به خاطر آنکه تولید سرنگون شده.

 * هرچه الان در داخل تولید می شود گرانتر از خارجی است چرا که در خارج تورم پایین است و سرمایه با نرخ کم به بهره برداری می رسد.

* وقت بیکاری هست جوان نمیتواند ازدواج کند.

 * تورم جیب فقر را خالی و جیب اغنیا را پر میکند و هر دو برای کشور گرفتاری دارد.

 * به عنوان یک ندادهنده می گویم اقتصاد کشور را خوب می شناسم و در این کشور کارهای بسیار زیادی انجام داده‌ام مانند شبکه های تلفن و پست و راه. تمام اینها را در دوره جنگ انجام داده‌ایم.

 * علت اینکه توانستیم اینکار را انجام دهیم این بود که به دولت تکیه نکردیم.  پول دولت برکت ندارد.

 * شبکه تلفن فرسوده را به پیشرفته‌ترین شبکه تلفن تبدیل کردیم اما از کیسه دولت استفاده نکردیم. الان 105میلیون مشترک داریم که اینها سرمایه ملی است.

 * تا وقتی که کار به مردم واگذار نشود هزینه های دولت از درآمدش بیشتر خواهد بود.

 * تا الان هر دولتی آمده سر کار مسئولان دولت های قبلی را خانه نشین کرده و از نیروهای متخصص دولت قبلی استفاده نکرده است. امیدوارم دولت های بعد از این استفاده نکنند و کشور بتواند از نوامیس خود که همان متخصصان هستند استفاده کند.

 * دولت مکلف است قانون را تغییر بدهد نه اینکه آدم‌ها را عوض کند. این کار کشور را سست میکند وهزینه ها را بالا می برد.

 * از اول انقلاب تاکنون 330 استاندار عوض شده است. یعنی هر سال 10 استاندار عوض شده است. حداکثر استانها دو و نیم یا سه سال استاندار داشتند و حداقل یک و نیم سال. بعضی استانها 21 استاندار عوض کرده‌اند. یعنی هر یک و نیم سال یک استاندارد.

 * اینکه تهران بزرگ شده و استانها کوچک شده‌اند نتیجه تغییر آدمهایی است که مسئولیت داشته‌اند.

 * بایستی در هر استان جوابگوی مردم خود استاندار باشد نه اینها همه تهران نشین بشنوند به خاطر اینکه کسی به شکایتش رسیدگی نمیکند. باید 30 تهران داشته باشیم. راهکار این است که انتخاب استانداران را به رای مردم همان استان بگذاریم. هر استاندار با رای ملت به مدت 4 سال استاندار شود. فقط یک شرط برای استاندار می گذارم که خدایی نکرده ذهنیت تجزیه‌طلبی نداشته باشد.

 * اینکه من ستادی تشکیل دهم و بعد رئیس جمهور شوم و بعد اعضای ستادم وزیر و وکیل و استاندار شود در شان جمهوری اسلامی نیست و هر کس هم اینکار را انجام داده شکست خورده است. باید کار را به کسانی داد که کار معناداری کنند نه اینکه روابط معناداری داشته باشند.

 * اینکه دولت های ما ظرف 30 سال هیچکدام اعتبار اجتماعی قابل دوام گیر نیاوردند به خاطر این بود که دولت ها با ستادهایشان کار کردند لذا بنیه اجتماعی اش کم شد و توان فهم قضایای اجتماعی کم می شود لذا هزینه اش بالا می رود و بالا رفتن هزینه یعنی افزایش تورم.

 * ارز 3 ریالی 1292 تبدیل شده به ارز 35 هزار ریالی سال 1392

 * پیشنهاد من این است که به غرضی رای ندهید ولی به دولتی رای بدهید که با تورم مبارزه کرده و تورم را به صفر برساند.

 * تورم کاهش یابد تولید و اشتغال شکل میگیرد و جوانان امیدوار می شوند و توسعه سامان می یابد. جوان ها هستند که میتوانند اقتدار ملی را حفظ کرده و بجنگنند هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه نظامی و هم در حوزه تکنیکی.

 * پیشنهاد میکنم با هم یک عهد اخوت ببندیم برای اینکه سعی کنیم، حالا این دولت نشد دولت های بعدی. 55 میلیون نفر پای صندوق‌های رای بیایند و مردم به ضدتورم رای بدهند. در این صورت آمریکاییها نمیتوانند فکر کنند که با تیغ اقتصادی و ... زخمی کنند، پشیمان و منصرف شوند.

 * ایرانی توانایی اداره کشورش را دارد و زنده است و به همین خاطر مستعمره نشده است.

 * برای اینکه استعدادها شکوفا شود دولت باید در برابر ملت پاسخگو باشد نه اینکه بالعکس باشد.

 * دولت های قبلی خدمتگزار بودند اما این کافی نیست.

 * دولت باید بتواند ارزش پول ملی را حفظ کند و تورم را کم کند تا خانوار بتواند تثبیت شود. اگر خانوار را تثبیت نکنید، خانواده تثبیت نمی شود. انضباط فکری جامعه منوط به انضباط فکری دولت است.

 * ما باید از گذشته درس بگیریم برای آینده. باید بگوییم این کشور همه چیز دارد، ولی مدیریت های اداری و سیاسی اش بسیار ضعیف است. قانونی قانونی است که علاوه بر اینکه رای شورای نگهبان را داشته باشد باید تاییده عامه را داشته باشد. یعنی قانون باید توسط مردم استقبال شود. چرا مردم مالیات نمیدهند؟ مگر این کشور متعلق به ملت نیست و این ملت خودش انقلاب نکرده و این مجموعه توسط مردم اداره نشده است؟ یک دلیل بیشتر ندارد مردم احساس نمیکنند مالیاتشان هزینه توسعه میشود. بلکه احساس میکنند آنجایی هزینه می شود که به نفع ملت نیست بنابراین مایوس می شوند.

 * باید این پولها در جایی هزینه شود که نیاز مردم و اقتدار ملی را تامین کند.

 * وقتی مردم احساس کردند شبکه گاز و تلفن به نفعشان است، پولش را دادند. لذا تمام کشور متنعم به این کار است. مردم وقتی میگویند این مفید است سرمایه گذاری میکنند و پول میدهند. البته در قضیه مخابرات اشکالاتی هم دارم که اگر رای بدهید آن را اعلام میکنم.

 *  به همه صنعت‌"گران درود می فرستم و میگویم اگر میخواهید خیر دنیا و آخرت را داشته باشید طوری کار کنید که بتوانید رضایت مردم را جلب کنید. در صنعت فعلی کیفیت لازم وجود ندارد به همین خاطر مردم استقبال نمی کنند لذا واردات را بر خرید برخی کالاها مانند اتومبیل داخلی ترجیح میدهند.

 * اگر شما ملت به من رای دادید، شروع میکنم به تشکیل دولت ضدتورمی و مشکلات را رفع میکنم. امیدوارم توانایی درست گفتن را داشته باشم و توانایی درست کاری را هم با یاری ملت داشته باشم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد