موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

سران آشوب‌ها، همان سران اصلاح‌طلب هستند

رسانه‌های اصلاح‌طلب به اتفاق آرا تایید کردند: سران آشوب‌ها، همان سران اصلاح‌طلب هستند  
پس از آنکه خطیب جمعه تهران بدون ذکر نام هیچ شخصی، خواستار برخورد با سران اصلی اغتشاشات شد، روزنامه‌ها و سایت‌های اصلاح‌طلب، سران اصلی اغتشاشات را همان سران اصلاحات اعلام و از دستگیری آنها اظهار نگرانی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ایران هنوز ساعاتی از سخنان آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه تهران نگدشته بود که رسانه‌های اصلاح‌طلب به سرعت نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.
خطیب نماز جمعه تهران روز گذشته گفت: "عده‌ای در این حوادث دستگیر شدند، اما کسانی که این بلوا را بر پا و آن را فرماندهی کردند دستگیر نشدند."
وی در ادامه از مسئولین قضایی سوال کرد چرا سران اغتشاشات اخیر و کسانی که ریشه فتنه و ام‌الافساد بودند و فریب‌دهندگانی که به نقطه‌ای متصل هستند و جوانان را فریب دادند، آزاد بوده و دستگیر و محاکمه نشدند؟
سخنان آیت‌الله جنتی که با تکبیرهای پی‌درپی نمازگزاران حاضر در دانشگاه تهران همراه می‌شد، هیچ نامی از اشخاص در آن دیده نشد اما رسانه‌های اصلاح‌طلب با دستپاچگی قابل تاملی این سخنان را تفسیر کرده و سران اصلی آشوب‌ها را موسوی، کروبی و خاتمی معرفی و از دستگیری آنها ابراز نگرانی کردند.
در این راستا پایگاه اطلاع‌رسانی حزب مشارکت سران اصلی اغتشاشات اخیر را از دیدگاه خود افشا و سخنان آیت‌الله جنتی را این‌گونه تفسیر کرد: "دستور تلویحی خطیب نماز جمعه، برای دستگیری کروبی و موسوی".
روزنامه اعتماد نیز امروز شنبه در صفحه اول خود، با اشاره به سخنان آیت‌الله جنتی، سران اصلی آشوب‌ها را از دیدگاه خود خاتمی، میرحسین و کروبی اعلام کرد و در دفاع از آنان نوشت: "این روحانی حامی دولت البته اشاره‌یی به این موضوع نداشت که خاتمی، میرحسین و کروبی یا حتی آیت الله هاشمی رفسنجانی به کجا متصل هستند که حتی امکان حضور در یک برنامه تلویزیونی و دفاع از سیل اتهامات علیه خود را ندارند."
همچنین سایت هم‌میهن که نزدیک به کارگزاران است، نماز جمعه تهران را با این تیتر منعکس کرد: "ناراحتی جنتی از دستگیر نشدن موسوی و کروبی." از سوی دیگر رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی هم‌زمان با سخنان خطیب جمعه تهران، در یک موضع‌گیری تعجب‌برانگیز، طرح بازداشت موسوی و کروبی را توطئه‌‌ای دانست که از سوی "طراحان شیطان سیرت" صورت می‌گیرد.
به نظر می‌رسد با شفاف شدن فضای سیاسی کشور و نیز اعترافات تکان دهنده عوامل آشوب‌ها در دادگاه‌، اکنون سران اصلی اغتشاشات جایی برای فرار از قانون ندارند چنانچه رسانه‌های اصلاح‌طلب خود به این امر اذعان و حتی بر روی اسامی آنان هم اتفاق نظر دارند.
این رسانه ها که راهی برای جلوگیری از افزایش مطالبه عمومی نسبت به محاکمه کروبی، موسوی و خاتمی را سراغ ندارند، تنها حول این محور تبلیغ می کنند که با سران اصلی اغتشاشات برخورد نشود چرا که این موضوع به نفع نظام نیست!
سیام/
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد