موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

داد میزنه این روزا، توی خیابون، فِری بسیجیه واقعی، همت بود و...

علی میرزایی در وبلاگ 22 خرداد نوشت:

کار سختیه اگه بخوای همیشه بخندی. گاهی اوقات اشک تو چشمات و بغض توی گلوت، رهات نمیکنه. این شعر حاصل یکی از همان اوقات است.

داد میزنه این روزا، توی خیابون، فِری
بسیجیه واقعی، همت بود و باکری 
***
بسیجیه واقعی،اونه که مرده باشه!
زنده اگر بمونه، باید تو خونه باشه!  



در عکس فوق، تصویر جانبازی را میبینید که توسط سبزی جماعت کتک خورده است. خوب تقصیر خودش است! میخواست شهید شود تا بسیجی واقعی به حساب آید. این بندگان خدا هم میخواستند شهیدش کنند تا ازش یک بسیجی واقعی بسازند. پس نیت سبزیا خیر بوده.
*******

به یاد من نمونده، خاطره ی زیادی
ز همت و باکری، به غیره کلیاتی

یاد ندارم که همت، مسجد سوزونده باشه
نماز جمعه ها شو، اونجوری خونده باشه

میشه مگر باکری هیئت ندیده باشه
به شهر و خونه هامون آتیش کشیده باشه
***
یقین دارم باکری، بچه مسلمون بوده
پرچم ایران ما، براش مثه جون بوده
***
نه مثل سبزیه آش! بیاد میون میدون
تا که بهش بخندن کوچیک و پیر و جوون
***
برای دفع دشمن، باکری داده خونش
نه در ره بی بی سی، حذر کنه ز جونش

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده

***
یادم میاد یه روزی، به وقت انتخابات
قِر میومد یه بانو، با کلی افتضاحات  


 


رو پرچمه تو دستش، اسم پیامبر هم بود
چیکار میکرد اون اگر،برادر همتم بود؟

غربتمون رو امروز، باکری ها میدونن
که سبزیا میرقصن تو شهرمون، میخونن
***
همون جماعتی که، شکسته پشت همت
داد میزنه: حمایت، بسیجیه باغیرت!
***
بسیجیه باغیرت،جون کف دستش گذاشت
مثل داداش کبیری، ما همه رو جاگذاشت  


 


بسیجی شهید غلام کبیری که در شامگاه ۲۵خرداد۱۳۸۸ به جرم ایستادن کنار خیابان توسط یک پراید مشکی در سعادت آباد زیر گرفته شد و چند ساعت بعد به دلیل خونریزی شدید داخلی در سن ۱۸ سالگی شهید گردید. او نیز یک بسیجیه واقعی بود. شاید بعضی ها آن زمان کور بودند. شاید هم . . . دلم میخواد بگم: از پراید مشکی متنفرم. از منافق بیزارم. از این همه ریای سبز . . . .
********

وقتی گلی و پری، با هم میرن خیابون
حرمت خون همت، فنا میشه چه آسون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده
***
تا حامیه بعضیا، اون رجویه نازه
خیال نکن باکری، با سبزیا میسازه
***
منافقا همیشه، ریگ توی کفششونه
بسیجیه باغیرت، دشمن جونشونه
***
میترسن اینکه امروز، بسیجیا بیدارن
تا ترسشون بریزه، شرط و شروط میذارن
***
خیلی باحالن ولی، خیالشون چه خامه
زندگیه بسیجی، خودش یه جور پیامه
***
حب ولایت اما، تو قلبمون میمونه
چشم حسود کور بشه، که قلبامون جوونه
***
یه وقت باید بجنگی، تو جبهه ها تو میدون
یه وقتی هم که جبهه، میشه همین خیابون

غصه نخور بسیجی، اینم یه جور جهاده
موندنه تو راه حق، نه آسونه نه ساده

دانشجویان 201 دانشگاه : میرحسین، کروبی و ... را محاکمه کنید

خبرنامه دانشجویان ایران:201 تشکل دانشجویی سراسر کشور با ارسال نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه، خواستار برخورد قضایی با موسوی، کروبی و مهدی هاشمی رفسنجانی شدند.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، متن نامه سرگشاده 201 تشکل دانشجویی خطاب به ریاست قوه قضائیه به شرح ذیل ست؛

حضور ریاست محترم دستگاه عدلیه کشور حضرت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی؛

سلام علیکم؛

جمهوری اسلامی طی سی سال عمر پر برکت خود همواره در معرض توطئه‌ها و تهمت‌های دشمنان خارجی، منافقین داخلی و دوستان بی بصیرت و نادان قرار داشته است، که هر کشوری به غیر از ایران عزیز بود تا به حال بارها کمرش زیر بار خیانت‌ها و مکرهایی این چنین می‌شکست و این سرافرازی بدون شک در سایه عنایت ولی عصر(عج) و رهبری حکیمانه امام راحل(ره) و نایب به حقش، مقام معظم رهبری است.

در طول این سال‌های پر فراز و نشیب، نهضت آزادی‌ها، بنی‌صدرها، رجوی‌ها، قطب‌زاده‌ها، شریعتمداری‌ها و مهدی هاشمی‌ها و ... کم نبوده‌اند که در مقابل این نظام اسلامی و مردمی ایستادند و مردم مسلمان ایران اسلامی جوابی دندان شکن به آنها دادند. امام عزیز بارها و بارها فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است و در این میان فرقی میان مسئولین و غیر مسئولین نیست که اصل عدالت هم همین است، که همه در برابر آن یکسانند، و اگر در حق این نظام ظلمی روا دارند و به آن تهمت بزنند باید جوابگوی عملکرد نابجای خود در پای میز عدالت باشند.

امروز که گرد و غبار فتنه فتنه‌انگیزان فرو نشسته است و حقیقت تلخ نهفته در پشت این غبار شبهات و تهمت‌ها بر همگان آشکار گردیده است، دیگر جای مسامحه و تعلل باقی نمانده است. همان‌طور که افراد در مقابل تهمت‌هایی که به آنها زده می‌شود از خود حق دفاع دارند، نظام هم از خود حق دفاع دارد. این وظیفه دستگاه قضا بود که از نظام مظلوم جمهوری اسلامی که طی ماه‌های گذشته در معرض بی‌رحمانه‌ترین و وقیحانه‌ترین توهین‌ها و تهمت‌ها قرار داشته است، دفاع کند.

فرمایشات رهبر انقلاب در جمع نخبگان در تاریخ 6/8/88 را باید انتقاد ایشان از مجموعه دستگاه قضا و نخبگان سیاسی کشور دانست. زیر سئوال بردن اصل انتخابات بزرگترین جرمی بوده است که طی این ماه‌های اخیر علیه نظام مرتکب شده‌اند و دستگاه قضا و نخبگان کشور چشم بر آن بسته‌اند و سکوت کرده‌اند.

گرچه دادگاه‌های عناصر میانی اغتشاشات برگزار شده است ولی مجرمان اصلی و به تعبیر رهبر انقلاب صحنه گردانان این حوادث همچنان بر سبیل ناحق خود در حرکتند.

ریاست محترم قوه قضاییه!

ظلم و هتک حرمتی که آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و فرزندان بعضی از مسئولین عالی رتبه نظام در حق این نظام و مردمش کردند، قلب‌های تمامی آزادگان و مظلومان و مسلمانان جهان را که چشم امیدشان به ایران اسلامی بود را شکست و آنها را نگران کرد و لبخند منحوسی را بر لبان دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از آمریکا گرفته تا اسراییل جنایتکار حک نمود غافل از اینکه نظام جمهوری اسلامی بیدی نیست که با خرده وزش های این چنینی بلرزد.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های سرتاسر کشور در دفاع از نظام و انقلاب، لحظه ای درنگ را هم جایز نمی دانند و خواهان برخورد قضایی با این مجرمان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی می‌باشد. اهم تخلفات آقایان موسوی، کروبی و مهدی هاشمی به شرح زیر است:

* تهمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی با زیر سئوال بردن اصل انتخابات بدون ارائه دلیل و سند.
* تشویق افراد به اردو کشی خیابانی و نتیجتا آشوب و شورش، تخریب اموال عمومی و خصوصی، مجروح کردن و کشتن هموطنان بی‌گناه، ‌بر هم زدن امنیت عمومی.
* حضور در تظاهرات ها و تجمعات غیر قانونی.
* افترا و توهین و هتک حرمت اشخاص حقیقی و حقوقی و مسئولین.
* شرکت در مراسم ختم افراد زنده در جهت تشویش اذهان عمومی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی.
* ایراد خدشه بر حیثیت نظام در سطح بین الملل، علل الخصوص در پی تهمت وقیحانه مهدی کروبی.
* مصاحبه و ارتباط با رسانه های معاند و بیگانه از جمله بی بی سی فارسی.
* داشتن نقش محوری در حوادث اخیر و آشوب ها بر اساس اعترافات انجام گرفته در دادگاه‌ها.
در پایان امید است همان طور که ریاست محترم قوه قضاییه در صحبت های خود از اول قبول این مسئولیت خطیر، بر دفاع از حقوق ملت تاکید داشتند، در این برهه هم، دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق نظام و ملت، صحنه گردانان اصلی حوادث اخیر را به پای میز محاکمه بکشاند. دانشجویان ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که در دفاع از حقوق ملت از آقای میر حسین موسوی شکایت نموده‌اند، حق شکایت اختصاصی خود را از جایگاه نخبگان علمی و سیاسی کشور از آقایان میر حسین موسوی، مهدی کروبی و مهدی هاشمی محفوظ می‌داند و در صورت عدم اقدام درخور دستگاه قضائی اقدامات بعدی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

السلام علی من التبع الهدی  


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاههای؛  در ادامه مطلب


ادامه مطلب ...

سبز های اموی به دنبال پیراهن عثمان

شایعه سازی فتنه گران سبز درخصوص کشته شدن یک جوان اصفهانی در راهپیمایی 13 آبان رسوایی به بار آورد.
به گزارش«جوان آنلاین»،اخیرا خبری در سایتهای نوروز و حزب اعتماد ملی درج شده بود مبنی بر اینکه یک جوان اصفهانی در جریان تیراندازی های 13 آبان کشته شده است.این در حالی است که در بررسی های صورت گرفته مشخص کرده است واقعه کشته شدن فرد مزبور در روز 16 آبان اتفاق افتاده و هیچ گونه ارتباطی با حوادث 13 آبان نداشته است.
بنا براین گزارش،اصل واقعه این بوده که  مقتول در روز 16 آبان به سراغ یکی از کسبه های محل رفته و ضمن شکستن شیشه مغازه وی،او را با اسلحه تهدید کرده است. ماموران نیزجهت بررسی موضوع به منزلی که فرد خاطی در آن حضور داشته مراجعه کرده که ناگهان وی از خانه بیرون آمده و ضمن تیراندازی هوایی به ماموران تیراندازی می کند.
دراین تیراندازی سه نفر از اهالی محل و سه نفر از عوامل نیروی انتظامی مجروح می شوند.
این گزارش می افزاید، فرد مزبور با توجه تیراندازی به سوی مامورین و با توجه به مراحل اخطار،و شلیک هوایی و عدم تسلیم شدن و ایجاد درگیری مسلحانه دراین هدف گلوله قرار می گیرد و متاسفانه کشته می شود.گفتنی است در ماههای بعد از انتخابات،رهبران جریان فته سبز پروژه کشته سازی را دردستور کار خود قرار دادند و حتی برخی اسامی را به عنوان کشته شدگان اغتشاشات معرفی کرده و برای آنها مراسم ختم برگزارکردند که یا وجود خارجی نداشته و یا اصلا کشته نشده بودند.

 

چرا رسانه های حامی جریان سبز در قبال اظهارات حسین کروبی سکوت کرد

دفتر پژوهش و بررسی های خبری -امیرطاهر حسین خان:رسانه های حامی جریان سبز که همیشه در پی ایجاد تنش و حاشیه در فضای رسانه ای کشور بوده اند در قبال حملات حسین کروبی به میرحسین موسوی به دلیل عدم حضور وی در راهپیمایی روز 13آبان سکوت پیشه کرده اند.

حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی روز 13آبان گفت و گویی را با ایرنا انجام داد اما او که پس از انتشار این گفت و گو از سوی همفکران و هم قطارانش سخت مورد شماتت و انتقاد قرار گرفته بود به کلی منکر انجام چنین گفت و گویی شد و در یک اقدام غیر اخلاقی این مصاحبه را تکذیب و اتهامات فراوانی را متوجه خبرگزاری ایرنا کرد.
البته ایرنا هم حسب وظیفه ذاتی خود که همان تنویر افکار عمومی و تمیز دادن حق از باطل است بخشی از فایل صوتی گفت و گوی حسین کروبی با خبرنگار خود را انتشار داد تا خط بطلانی بر ادعاهای واهی کشیده شود.
اما نکته قابل تامل در این میان آن است که پس از تکذیب گفت و گوی حسین کروبی با ایرنا تمام رسانه های حامی و وابسته به جریان سبز به این مهم دامن زده و آن را یک فتح الفتوح برای خود ارزیابی کردند.
در حالیکه پس از انتشار فایل صوتی گفت و گوی حسین کروبی با ایرنا رسانه های حامی موسوی و کروبی حتی از ارائه یک تحلیل یا خبر ناتوان مانده و جملگی مدهوش از کنار این خبر گذشتند.
ظاهر اختلاف بین سران فتنه و آشوب ، موجب بحران گسترده در میان طیف رنگارنگ حامیان این افراد شده است.
عناصری چون موسوی و کروبی - به ویژه موسوی- از یکسو با راه اندازی آشوب و تن ندادن به مکانیزم های قانون اساسی با ریزش گسترده کسانی مواجه شدند که تصور می کردند این چهره های سیاسی قائل به خط امام، نظام و قانون اساسی هستند. از سوی دیگر جریان ضد انقلاب هم که از آنها برای گشودن عقده های ناگشوده علیه نظام بهره می جست، اکنون به این نتیجه رسیده که تاریخ مصرف چهره های سیاسی مذکور تمام شده است. به همین دلیل طی روزهای اخیر انتقادهای سرزنش آمیز عناصر ضدانقلاب علیه سران آشوب شدت یافته است.
باید گفت جریان سبز یک جریان آنارشیستی است که رهبری مشخصی ندارد. شعارها هم یکی نیست. حتی بین کروبی و آقای موسوی هم تفاوت های چشمگیری وجود دارد. و به تازگی بین این دو اختلافات شدیدی ایجاد شده است .
اینان در تلاشند که به خیال خود منویات امام (ره)را مصادره و کولاژ کنند بی آنکه اصلا درک کافی از این منویات یافته باشند.
دورافتادگی این مصادره به ویژه آنجا آشکار میشود که اعمال آنها با گذشت زمان برای ملت روشن شده و همه در می یابند که این طایفه تنها برای حفظ قدرت و ثروت در هیاهو هستند نه تحقق منویات امام امت.
کوتاه سخن؛ مطلوب است که جوانان این مرز و بوم به خوبی به گفته های حسین کروبی تدبر و تامل کنند تا به تازه ها دست پیدا نمایند و ماهیت اصلی و شوم این افراد که همان عافیت طلبی و آینده نگری است برای آنها به خوبی آشکار شود تا در دام این خناسان به نظام و کشور گرفتار نشده و از آنها برای رسیدن به امیال حزبی و سیاسی استفاده ابزاری نگردد.

پایان جنبش سبز اموی

حامد طالبی نویسنده وبلاگ «خبرنگارمسلمان» در آخرین پست وبلاگ خود با اشاره به آخرین تحرکات سبزی های طرفدار غرب می نویسد:  

آبان امسال را باید یکی از مقاطع مهم پس از انتخابات دهم تلقی کرد، نه از آن جهت که مثلا مردم بیشتری از روز قدس به میدان آمدند (که نیامدند) و نه تنها از این جهت که اوباش کمتری از آن روز و روزهای دیگر در پایتخت خودی نشان دادند ( که دادند ).

این روز حاصل دو سه ماه رجز خواندن تمام مخالفان و معاندان ضد انقلاب به همراه هواداران جنبش سبز اموی بود. سایت منتشر کننده اخبار لحظه به لحظه آنان از مدتها قبل به شهرستان ها فراخوان داده بود که بیایید و آنها پاسخ داده بودند که می آییم.

در برخی روزها کسانی گفته بودند که از خارج به ایران می آییم و اگر مثل همیشه دروغ نگفته باشند لابد آمده بودند . شبکه های ماهواره ای فارسی زبان به همراه رادیو آمریکا و بی بی سی ( هم شبکه های تلویزیونی و هم رادیویی آنها) تبلیغات گسترده و مصاحبه ها و میزگردهای متعدد گذاشته بودند .

حتی گروهک تروریستی مجاهدین خلق و جامعه بهاییان نیز برای چندمین بار حمایت خودشان را از جنبش سبز کذایی اعلام کردند و گفتند: ما هستیم ( شعار معروف فرقه ضاله که در این ماهها به شعار «ما هستیم، ما هستیم، ما همه با هم هستیم» تبدیل شد).

استفاده بسیار بسیار گسترده از ایمیل و سایت و وبلاگ در این ایام و ماهها تشدید شد و تقریبا کسی نبود که ایمیلی داشته باشد و هر روز و هر ساعت ایمیلهای تبلیغاتی با شعارها و تبلیغات متنوع در حمایت از این حرکت و قیام ! در این روز دریافت نکند.

حتی وبلاگهای بچه های مسلمان و انقلابی و میهن دوست و ولایی نیز از تیررس تبلیغات آنان در امان نماند  و با کامنتها و فحشهای ناموسی یا درخواستهای حضور در 13 آبان که بیشتر برای مخاطبان این وبلاگها نوشته می شد ، فضا سازی رسانه ای خود را تکمیل می کردند . بگذریم از کامنتهایی که در برخی سایتهای بی در و پیکر مثل تابناک و آینده و ... که هر اراجیفی را به عنوان کامنت منتشر و تایید می کردند و هنوز هم به این شیوه ضد ملی خود ادامه می دهند و خواسته ( و نه ناخواسته !) تریبون تبلیغاتی همه کسانی می شوند که ذکرشان رفت.

با این همه، 13 آبان امسال چه اتفاقی افتاد ؟ برنامه ای که راس ساعت 10 در مقابل لانه سابق جاسوسی آمریکا قرار بود برگزار  شود و دانش آموزان و دانشجویان و جوانان از ساعت 30/8 دقیقه در آن حضور سبز پیدا کرده بودند  و تا ساعتی بعد از پایان آن هم حضور داشتند، شاهد ِحتی یک شعار سبز اموی در آن محدوده ( تاکید می کنم در آن محدوده ) نبود.

هم از لحاظ تعداد کسانی که امسال در مقابل لانه حاضر شدند و هم کسانی که شعارهای انقلابی و ملی و ولایی سر می دادند امسال سالی منحصر به فرد بود . اما کسانی که به فراخوان بسیار گسترده همه ضد انقلاب و ضد دین و ضد ملت و بیگانگان موصوف پاسخ دادند چند نفر بود ؟ به قول کیهان 100 تا 150 نفر ؟ به قول رجا نیوز 200 نفر که به طور پراکنده خیابانها را بالا و پایین می رفتند و می آمدند ، به قول برخی سایتهای خارجی «چند صد» نفر؟ و در بدبینانه ترین نقل قول صورت گرفته «حداکثر یک هزار نفر»؟ آیا تمام بضاعت همه مردان و زنان ضد انقلاب و بهایی و بی دین و متمرد و مرتد و پشیمان و گوش به فرمان رادیو و تلویزیون های خارجی و پس از این همه ماهها تبلیغات و رسانه و ایمیل و وبلاگ و پیامک و ... هزار نفر است ؟!

دوست دارم تشکرات صمیمانه خود را از تمامی اشخاص و گروههای پیش گفته ابراز کنم و در این تشکر نه قصد طعنه دارم و نه قصد مسخره؛ این تشکر، سپاسی از صمیم قلب است چرا که اگر آنها نبودند تمام مراسم ما مثل همه این سالهای اخیر به نوعی عادت و تکرار ملال آور تبدیل شده بود.

مقایسه کنید میزان و نحوه حضور و شعارهای تظاهرات روز قدس امسال را با سالهای پیش . آیا سالهای پیش هم مردم با این میزان انگیزه در تظاهرات شرکت می کردند ؟ روز 13 آبان امسال را با مراسم مشابه در سالهای قبل . آیا دانش آموزان و دانشجویان و جوانان ما ، مانند سالهای پیش در آن حضور یافته بودند ؟ آنها که در زیر زمین و پستوهای مترو میدان هفتم تیر قایم شده بودند کاش در خیابان طالقانی، «قائم»! می شدند تا می دیدند چهره های بی استثنا بشاش و سرزنده و پر انرژی بچه ها را و مقایسه می کردند آن روحیه را با کسانی که وقتی از سوراخ مترو وارد میدان هفتم تیر می شدند و خیل جمعیت را می دیدند ، مضطرب و ترسان چگونه آهسته و پنهانی دستبندهای سبز را باز می کردند و آن را در کیف و جیبشان می چپاندند!

13 آبان امسال یک «نشانه» است برای کسانی که می بینند و به قول رهبر انقلاب «بصیرت» دارند ؛ نشانه یک پایان برای آنها که انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی را هدف گرفته بودند و البته عده ای نا آگاهانه فکر می کردند زیر عَلَم «نخست وزیر امام» سینه می زنند و چشمشان را به روی این همه دروغ و تبلیغات از همه سوی جبهه کفر و نفاق داخلی و خارجی بستند.

آن «نخست وزیر امام» امروز چشمش را باز کند ( اگر چشمی دارد و رویی !) و ببیند که  از آن 13 میلیون رای ، 100 تا حداکثر 1000 نفر برایش باقی مانده است که تازه بخشی از آن هم شعار می دهد: «نه موسوی، نه احمدی؛ فقط رژیم پهلوی»! بله آقای موسوی! آنها نه تو را می خواهند و نه احمدی نژاد را ، آنها تفاله ها و پسمانده های رژیم منفوری هستند که امامی که تو نخست وزیرش بودی علیه او قیام و انقلاب کرد و جوانانی در تثبیت و تحکیم آن به جنگی رفتند که تو امروز به نخست وزیر آن «دوران» بودن، خود را مفتخر نشان می دهی. کلاهت را بالا بگیر اگر آن را باد نبرده است. آنها چیزی نگذشته چهار نفر چهار نفر ، پارچه سبز مستطیل شکلی را به صورت تابوت حمل می کنند و می گویند این تشییع جنازه جنبش سبز است ؛ همان کسانی که شعار می دادند: نه موسوی ، نه احمدی ؛ فقط رژیم پهلوی !

تو گوش نکردی اما مردم ما شنیدند که رهبر عزیزمان چند روز پیش در جمع نخبگان چه فرمودند:

- «من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتى که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصى دادم. من اگر یک وقتى توى نماز جمعه یک حرفى میزنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصى، پیغام خصوصى، نصیحتِ لازم انجام میگیرد، وقتى انسان ناچار میشود، یک حرفى را مى‌آورد در علن بیان میکند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع میکنید، اما نمیتوانید تا آخر کنترل کنید؛ مى‌آیند دیگران سوءاستفاده میکنند.»

حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معناى این کار چیست؟ آنى که وارد عرصه‌ى سیاست میشود، باید مثل یک شطرنج‌باز ماهر هر حرکتى را که میکند، تا سه تا چهار تا حرکت بعد از او را هم پیش‌بینى کند.

شما این حرکت را میکنى، رقیبت در مقابل او آن حرکت دیگر را خواهد کرد؛ باید فکرش باشى که تو چه حرکتى خواهى کرد. اگر دیدى در آن حرکت دوم، تو درمیمانى، امروز این حرکت را نکن؛ اگر کردى، ناشى هستى - حالا تعبیر بهترش این است - توى این کار، توى این بازى، توى این حرکت، ناشى هستى، ناواردى. اینها نمیفهمند چه کار میکنند؛ یک حرکتى را شروع میکنند، ملتفت نیستند که در حرکات بعد و بعد و بعد، چطور در خواهند ماند؛ مات خواهند شد. اینها را باید محاسبه میکردند. مطلب اصلى این بود."

یعنی شروع با «نخست وزیر امام» و پایان با «رژیم پهلوی»! این هشدار چند ماه پیش آقا به تو و صحنه گردانان دیگر بود و ما البته امروز می فهمیم راز ِ حمایت رضا پهلوی و مسعود رجوی و عبدالمالک ریگی و حقیرهایی چون گوگوش و گنجی ( که گفته بود خمینی را باید در موزه تاریخ جست و جو کرد) از نخست وزیر امام و نخست وزیر دوران جنگ چیست .

این درخواست سایت کذایی بالاترین در ساعت 14 روز سیزدهم آبان بسیار با معناست که : «از کمی تعداد ناراحت نباشید.  از مردم درخواست می کنیم که فقط دو ساعت دیگر تحمل کنند و در خیابان ها باشند. ما اشتباه استراتژیک بزرگی مرتکب شدیم که در روز ِ کاری، برنامه تظاهرات گذاشتیم . مردم الان سر کارهای خودشان هستند و اگر دو ساعت دیگر بتوانید تحمل کنید و در خیابانها بمانید، ادارات که تعطیل شود مردم به ما ملحق می شوند ( به بیان دیگر از این قلت و کمی تعداد بیرون می‌آییم !)»

جالب اینجاست که ساعت 17 دیروز، که هم ادارات و هم مدارس و هم دانشگاهها تعطیل شده بود ،  سرتاسر خیابان ولی عصر «عج» ساکت و آرام و خلوت بود و حتی خبری از آن 100 تا 150 نفر دو ساعت پیش هم نبود!

آری این گزارش و این درخواست عاجزانه و ملتمسانه بسیار با معناست. و معنی و مفهوم آن این است که جنبش سبز به وضعیت قرمز رسیده و مُهر پایان بر آن خورده و تمام شده است. خلاص!

در حقیقت یوم الله 13 آبان امسال ، ویژگی جدیدی دارد و آن ثبت چهارمین حادثه تاریخی در این روز پس از سه حادثه قبلی یعنی تبعید امام خمینی ، کشتار دانش آموزان و دانشجویان به دست رژیم پهلوی در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده آمریکا در سال 1359 و اینک زدن مُهر پایان بر جنبش سبز اموی است. 

این پیروزی خجسته باد

* درباره شکست بزرگی که حامیان سبز اموی در روز 13 آبان متحمل شدند، گفتنی های زیادی هست که می خواستم آنها را بنویسم اما مطلب دوست عزیزم، تقی دژاکام را کامل و جامع دیدم و به همین دلیل به جای صرف وقت برای نوشتن مطلب جدید، توان تبلیغاتیم را صرف تبلیغ این مطلب بصیرانه می‌کنم

سناریوی ناکام برای امریکایی کردن یک راهپیمایی ضد استکباری

سناریوی شش مرحله ای و ناکام برای امریکایی کردن یک راهپیمایی ضداستکباری
13 آبان امسال بهانه دیگری بود که دشمنان انقلاب اسلامی بار دیگر برای رسیدن به مطامع خود سناریویی را برای کشورمان طراحی کنند که البته پس از طراحی آن را به اطلاع دست نشاندگان خود در داخل کشور رساندند و بار دیگر از فتنه گران سبزپوش به عنوان ابزار رسیدن به اهداف خود استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا با نگاهی به 30 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد درمی یابیم همواره دشمنان که در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی ضربات سختی خورده بودند درصدد طراحی و اجرای سناریوهایی برای کشورمان بوده اند که البته همواره با هوشیاری مردم ایران اسلامی این نقشه ها نقش برآب شده است این بارشاهد بودیم از روزها پیش دشمنان انقلاب شکوهمند اسلامی درآن سوی مرزها درادامه طراحی های خود برای ایجاد فتنه درکشورمان به طراحی و برنامه ریزی فتنه ای دیگر این بار برای یوم الله 13 آبان(روز دانش آموز) پرداختند.

*سناریوی شش مرحله ای و ناکام برای امریکایی کردن یک راهپیمایی ضداستکباری
موید مدعای فوق اخبار منتشر شده بر روی سایت های آنها در آستانه این روز است به طوریکه سایت موج کمپ یکی از سایت های سازمان دهنده اغتشاشات روز گذشته با قرار دادن مطلبی بر روی سایت خود با عنوان" موج‌آفرینی‌های سبز سیزدهم آبان: وعده ما، سیزدهم آبان در زنجیره انسانی به یاد شهدا و اسرای جنبش سبز از هفت تیر تا سفارت سابق آمریکا"کاملا برنامه ریزی و طراحی دشمن را برای سازماندهی فتنه گران به اطلاع دست نشاندگان خود در کشورمان رساند.
سایت موج آزادی روز گذشته با خط دهی به مخاطبان خود آنها را به انجام شش مرحله تحت عنوان "موج آفرینی" خوانده بود.
در این گزارش این مراحل با عناوینی مانند موج آفرینی اول با عنوان الله‌اکبر سبز درساعت 9،موج آفرینی دوم را "مچ بند سبز، پرچم سبز"، موج آفرینی سوم را"شعارهای سبز"، موج چهارم را"راهپیمایی سبز"، خبرموج آفرینی پنجم را "زنجیر انسانی سبز" وموج آفرینی ششم را "عکس و فیلم سبز" همراه شده است.
در بخش دیگری از این گزارش شعارهایی مانند کروبی زنده باد / موسوی پاینده باد،زندانی سیاسی، آزاد باید گردد وهمچنین شعارهای بر علیه روسیه به عنوان پیشنهاد آورده شده است.

*اجرای دقیق سناریوی از پیش تعیین شده دشمن برای 13 آبان

امروز یوم الله 13 آبان با حضور گسترده مردم کشورمان برگزارشد و البته فتنه گران هم براساس یک برنامه از پیش تعیین شده که دقیقا در شش مرحله از سوی دشمنان انقلاب اسلامی در آن سوی مرزها طراحی شده بود ،در این برنامه حضور یافتند و به تکرار همان شعارها و برنامه هایی که در روزهای گذشته در سایت هایشان قرار گرفته بود پرداختند.
بیشتر این افراد که با اعلام کروبی برای حضور در هفت تیر به این میدان آمده بودند ابتدا با گفتن الله اکبر به آغاز سناریوی از پیش تعیین شده پرداختند سپس نمادهای سبز رنگ خود را نمایان کردند و همین طور که پیش میرفت به ادامه این سناریو یعنی راهپیمایی در پیاده روها، سردادن شعارپرداختند که تا این مرحله نیروی انتظامی وارد عمل نشد اما در ادامه آنها بر اساس موج پنجم خود یعنی زنجیر انسانی به تجمع درزیریکی ازپل های عابرهفت تیر به سر دادن شعارهایی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع کشور پرداختند و با حرکات دست خود سعی در تحریک کردن جمعیت حاضر و اغتشاش در میدان هفت تیر را داشتند که در این مرحله نیروی انتظامی وارد عمل شد و به متفرق کردن این جمعیت پرداخت.
واما مرحله آخر ازسناریوی دشمن برای این روز که گرفتن فیلم و عکس بود پس از اینکه نیروی انتظامی از تجمع فتنه گران جلوگیری کرد تعداد بسیاری از آنها به روی دو پل عابر پیاده این میدان رفتند و از روی پل به مدت یک ساعتی مشغول فیلم برداری و عکس برداری بودند.
و اما مردم همیشه بیدار ایران اسلامی که همواره در مقابل توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی هوشیار بوده اند این بارهم توطئه دشمن را شناختند و قشرهای مختلف مردم با حضور گسترده خود با سردادن شعارهایی در حمایت از انقلاب اسلامی ،ولایت فقیه و ارزشهای اسلامی به مقابله با این دست نشاندگان دشمن پرداختند.

*پاسخ قاطع مردم هوشیار ایران اسلامی به طراحان و اجراکنندگان سناریوی فتنه

امروز مردم ایران اسلامی به خوبی دریافته بودند که دیگر دوره ای که دشمن با استفاده از جنگ سخت در دوران هشت سال دفاع مقدس به جان و مال آنها تعدی کردند، گذشته است، امروزه دشمن با سرمایه گذاری و استفاده از نیروهای خود فروخته داخلی به کشورمان تعرض می کند بنابراین امروز در روز 13 آبان لحظه به لحظه به تعداد مردم آگاه در میدان هفت تیر افزوده می شد به طوریکه در نهایت حضور این خیل عظیم جمعیت موجب فرار کردن فتنه گران شد.
وپس از دقایقی میدان هفت تیر که به عنوان محل اصلی پیاده شدن اهداف دشمن انتخاب شده بود رنگ و بوی دیگری گرفت و در ظهر امروز تنها پرچم های ایران،عکس های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دیده و شعارهایی در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب شنیده می شد که در نهایت صدای دلنشین اذان ظهر و برپایی نماز پرشکوه مردم ایران اسلامی پایان بخش اقدامات توطئه آمیز دست نشاندگان دشمن شد.

*اثبات دوباره حرکت فتنه گران بر اساس مطامع دشمنان
در حال حاضرهمه چیز به حالت اولیه بازگشته و آرامش بار دیگر بر کشور حاکم شده و تنها ردپایی که از فتنه گران باقی مانده اثبات این موضوع است که افرادی که امروزبه عنوان سبزپوشان به فتنه ای دیگر دامن زدند تنها به ابزاری در دست دشمنانی که در آنسوی مرزها به سر می برند، تبدیل شدند تا به اجرای سناریوی دیگر آنها برای کشورمان بپردازند.

بیانیه 14 میرحسین برای امریکا

 

میرحسین موسوی با صدور بیانیه ای به بهانه سالگرد 13 آبان، ترجیح داد ماهیت ضد آمریکایی «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» و محتوای آن در زمینه «تسخیر لانه جاسوسی» را مسکوت بگذارد. وی به روال عملکرد چند ماه اخیر خود از ابراز برائت و انزجار نسبت به سیاست های ظالمانه و استکباری شیطان بزرگ طفره رفت و این در حالی است که جفاکاری وی در حق کشور و نظام طی 5، 4 ماه گذشته بارها با ستایش دولتمردان آمریکایی مواجه شده است. کسانی چون اوباما، هیلاری کلینتون، پل ولفویتز و... با نام بردن از موسوی، وی را مردی شجاع و الهام بخش خوانده و نسبت به تحرکات ضدانقلابی او ابراز ذوق زدگی کرده اند.

موسوی در بیانیه خود تحت «بیانیه شماره 14 میرحسین موسوی در آستانه سیزدهم آبان» با اشاره به مناسبت های این روز (تبعید حضرت امام و کشتار دانش آموزان از سوی رژیم پهلوی) درباره مناسبت اصلی این روز (تسخیر جاسوسخانه شیطان بزرگ) به این جملات بسنده کرد: درباره سومین سیزده آبان بسیار گفته شده است، تا جایی که بعید است کمترین اطلاعی از آن ماجرا ناگفته مانده باشد؛ از جمله آن که در این رویداد امام از دانشجویان مسلمان پیروی کرد. ظاهراً این دانشجویان بودند که خود را پیرو خط امام می خواندند، اما در واقع این امام بود که حرکت آنان را دنبال نمود. قطعاً هیچ یک از رهبران و فرماندهان انقلاب در شکل دادن به آنچه در این روز اتفاق افتاد نقشی نداشت. حتی خود دانشجویان تصور می کردند بعد از چند روز حادثه تمام می شود و به خانه هایشان باز می گردند. ولی امام این رویداد را پیگیری کرد و آن را انقلابی بزرگ تر از انقلاب اول نامید.

وی هیچ اشاره ای به محتوای این مناسبت بزرگ یعنی فتح جاسوسخانه آمریکا و برملا شدن اسناد جاسوسی اعضای گروهک هایی نظیر نهضت آزادی، جبهه ملی، جنبش خلق مسلمان و... که با طراحی کودتا، غائله های مرزی، شایعه پراکنی، منفی بافی و سیاه نمایی، جنگ روانی و مطبوعاتی و القای اختلاف میان مسئولان به جنگ نظام نوپای اسلامی آمده بودند، نکرد و این در حالی است که اغلب گروهک های یاد شده، چه آنها که اعضایشان در داخل کشور هستند و چه آنها که از کشور گریختند- (کسانی نظیر ابراهیم یزدی و علیرضا نوری زاده و...) مشخصاً از اقدامات خیانت آمیز و ضدانقلابی موسوی طی چند ماه گذشته مکرراً حمایت کرده و حتی گروهک هایی نظیر نهضت آزادی در ارتباط با ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان بوده اند.

حضرت امام با اشاره به اسناد لانه جاسوسی و مشخص شدن ماهیت گروهک های منافق شبه مذهبی- نظیر نهضت آزادی و دولت موقت برآمده از آن بود- که فتح لانه جاسوسی را انقلاب دوم و بزرگ تر از انقلاب اول توصیف کردند و تأکید نمودند که اگر اینها سرکار مانده بودند به اسلام سیلی می زدند.

میرحسین موسوی در بیانیه خود پس از عبور از هویت و ماهیت ضدآمریکایی روز 13 آبان و در حالی که متحدان حزبی وی در دولت اصلاحات تا مرز تعطیلی تمام فعالیت های هسته ای پیش رفتند و خواستار سرکشیدن جام زهر تسلیم شدند، به سیاست خارجی عزتمندانه امروز کشور حمله کرد و با ادعای رفتارهای افراط و تفریطی مدعی شد: دولتمردان مصالح بلندمدت مردم را به هیچ معامله می کنند و با گشاده دستی از حقوق ملت عقب می نشینند. آنها نشان دادند حتی در تسلیم شدن و کرنش کردن افراط گرند(!)

وی آنگاه در تناقض با همین ادعا نوشت «حتی اگر با تلاش دلسوزان، از واگذاری دستاوردهای کشور در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای جلوگیری شود از عواقب افراط و تفریط های دولتمردان ایمن نشده ایم زیرا رفتارهای آنان زمینه را برای اجماع بین المللی جهت اعمال تحریم ها و فشارهای بیشتر به ملت ما فراهم کرده است».

مانور تبلیغاتی میرحسین موسوی روی فشار جبهه غرب در حالی است که برخی عناصر سیاسی و اطلاعاتی در آمریکا و اروپا اخیراً اعلام کرده اند باید با تشدید فشار تبلیغاتی و فضای روانی علیه جمهوری اسلامی، به تقویت جریان معارض با نظام اسلامی در داخل پرداخت! و با توجه به روشن بودن صورت مسئله آقای موسوی باید توضیح دهد که منظورش از جملات مبهم و دوپهلو برای متهم کردن نظام چیست و چرا جریان رسانه ای هماهنگ با غرب هم نظام را متهم به سازش و امتیاز دادن به بیگانگان می کند و هم در عین حال دفاع نظام از حقوق ملت و باج ندادن در این زمینه را حمل به ماجراجویی و تحمیل هزینه برای کشور می نماید!

حذف معنادار «برائت از آمریکا» - و لااقل اشاره به ماهیت روز ملی مبارزه با استکبار- و به جای آن تخطئه عملکرد عزتمندانه نظام در چالش هسته ای در حالی است که چند روز پیش جفری فلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا و تعدادی از اعضای کنگره این کشور در نشست مشترکی اعلام کردند برای برون رفت از بن بست هسته ای، مجدداً حمات از اصلاح طلبان در ایران را به عنوان جایگزین برای تحریم های غیرمؤثر، در دستور کار قرار داده اند. موازی با این پروژه، عناصر سیاسی همسو با غرب در داخل، القای دو محور متناقض «ضعف» و «ماجراجویی» (امتیازدهی و سماجت)! را در پیش گرفته اند.

هفته گذشته محسن مخمل باف که خود را سخنگوی جنبش سبز در خارج از کشور معرفی می کند با انتشار نامه ای خطاب به اوباما، از وی به خاطر تسخیر لانه جاسوسی در ایران عذرخواهی کرد و خواستار معرفی 13 آبان به عنوان روز آشتی با آمریکا شد.

جرم زیرسوال‌برندگان انتخابات از اغتشاشگران بیشتر است

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان را بسیار هشدار دهنده دانستند و تاکید کردند: کسانی که انتخابات را زیر سوال بردند مجرمان واقعی هستند و جرمشان از اغتشاشگران بیشتر است.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع نخبگان زیر سوال بردن اصل انتخابات را بزرگترین جرم خواندند و با انتقاد از بی توجهی برخی به این جرم افزودند: همان فردای انتخابات عده ای بدون دلیل و استدلال، آن انتخابات عظیم را دروغ خواندند آیا این جرم کمی است.
ایشان افزودند: دشمن هم از این بی انصافی حداکثر استفاده را کرد و در داخل هم عده ای که از اول با نظام اسلامی موافق نبوده اند با توجه به صحنه گردانی و میدان‌داری برخی از عناصر خود نظام، فرصت را مغتنم شمردند و آن حوادث پیش آمد.

در این رابطه جمعی از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جرم زیرسوال برندگان انتخابات از اغتشاشگران بیشتر است، تصریح کردند: ادعای تقلب در انتخابات جرمی نابخشودنی است.
گفت‌وگوی خبرنگار سیاسی ایرنا با جمعی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی در ذیل آمده است:

**جرمی بالاتر از به خطر انداختن امنیت ملی وجود ندارد
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ جرمی بالاتر از به خطر انداختن امنیت کشور وجود ندارد.
نیره اخوان بی طرف با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان افزود: در همه مسایل باید رهبری فصل الخطاب باشد.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب حوادث بعد از انتخابات را پیش بینی کرده بودند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خصوصی با رهبران آشوب های پس از انتخابات حوادث پس از انتخابات را به آنها گوشزد کرده بودند.
این نماینده مجلس خواستار برخورد با عوامل اصلی اغتشاشات پس از انتخابات شد.

**جرم زیرسوال‌برندگان انتخابات از اغتشاشگران بیشتر است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:مجرمینی مانند موسوی و کروبی که انتخابات را زیرسوال بردند از اغتشاشگران و کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند بیشتر است.
حمیدرضا ترقی در خصوص افرادی که اصل انتخابات را زیرسوال بردند تصریح کرد:زیرسوال بردن اصل انتخابات اولین بار توسط موسوی و کروبی و حامیان آنها مطرح شد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان اظهار داشت:مجرم اصلی در زیرسوال بردن و دروغ پنداشتن انتخابات موسوی و کروبی هستند که با بیانیه هایشان برخی را وادار به تجمعات خیابانی کردند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: جرم این افراد ازاغتشاشگران و کسانی که به اموال عمومی آسیب رساندند،بیشتر است و دستگاه قضایی و دادستان کل کشور باید کیفرخواستی را برای این مجرمین تنظیم کند.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر صحنه گردانی و میانداری برخی از عناصر خود نظام در انتخابات اظهار داشت: صحنه گردانان اصلی اغتشاشات احزاب مشارکت،سازمان مجاهدین،اعتماد ملی و مجمع روحانیون مبارز بودند که برخی از اشخاص و جریان های پشت پرده هم آنها را از نظر مادی تامین می کردند که تعداد این سرمایه گذاران و شرکت های غیر دولتی قابل توجه است که دادگاه باید به این موارد رسیدگی کند.

**برخی از سران اغتشاشگر در جستجوی مفری برای خود هستند
رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی از سران اغتشاشگر در جستجوی مفری برای خود هستند.
محمد کاظم انبارلویی با بیان اینکه مطالبه اصلی مردم از مسئولین در حال حاضر محاکمه سران اغتشاشگران است، گفت : برخی از این افراد محاکمه و بعضی در حاشیه امنیتی و سران این اغتشاش ها نیز در جستجوی مفری برای خود هستند و همچنان به بی مهری خود نسبت به نظام ادامه می دهند.
وی با تاکید بر سخنان رهبری در دیدار با نخبگان اظهار داشت : حوادث پس از انتخابات از لحاظ حقوقی مشکلات زیادی را برای نظام و مردم فراهم آورد و این مشکلات ناشی از جرائمی بود که برخی گروه ها به دلیل عدم توفیق در انتخابات مرتکب شدند.
وی تصریح کرد: نشر اکاذیب ، ایجاد تهمت و افترا به نظام ، تشویش اذهان عمومی ، تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی و بیش از 600 هزار نفر برگزار کننده انتخابات ، جرائم مشهود این افراد و گروه ها بود.
سردبیر روزنامه رسالت با بیان این که این افراد پس از انتخابات تصور کردند هم می توانند شاکی باشند هم قاضی ، خاطر نشان کرد:این گروه ها رای نهاد قانونی و شرعی شورای نگهبان را که از 6 فقیه عادل و حقوقدان تشکیل شده زیر سوال بردند و تنفیذ ریاست جمهوری ولایت فقیه را نیز نپذیرفتند و شروع به معارضه با نظام و دولت ، ساختار شکنی و اقدام علیه امنیت ملی کردند که به عقیده من این مسائل نیز جزو اتهامات آنها به حساب می آید.
وی ادامه داد : راهیپمایی ها و آشوب های خیابانی و همپیمانی با منافقین و بیگانگان در به هم ریختن امنیت مردم و نظام از جرائم محرز این افراد است و به لحاظ مدنی قوه قضائیه باید با آنها برخورد کند.
رییس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براین که سران اغتشاشگران هنوز به بی مهری های خود نسبت به نظام ادامه می دهند گفت : متاسفانه این افراد برخی در حاشیه امنیتی و بعضی نیز در جستجوی مفری برای خود هستند و تعدادی نیز محاکمه شده اند و وظیفه دستگاه قضایی این است که هر چه سریعتر تکلیف این افراد و اتهامات آنها را مشخص کند.

***ادعای تقلب در انتخابات جرمی نابخشودنی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: کسانی که ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند، جرمی نابخشودنی را مرتکب شده اند.
"سیدحسین نقوی حسینی" درگفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا بااشاره به اینکه بعد از آشوب ها و بحرانی انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری،خسارت ها و لطمه های جبران ناپذیری بر کشور وارد شد، گفت: در حوادث پس از انتخابات، خسارت و لطمه به شان، جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل و مجموعه ای از خسارات در داخل به مردم جامعه و ساختار سیاسی اجتماعی ما وارد شد.
وی افزود:در عرصه بین الملل با شکوه ترین مشارکت ملت را در عرصه انتخابات شاهد بودیم که حادثه ای بی نظیر دردنیای معاصر محسوب می شود،که ما نمونه این مشارکت راحتی در کشورهای مدعی دموکراسی نداشتیم.
وی با اشاره به اینکه در حوادث پس از انتخابات در داخل کشور بحران ها و آشوب ها باعث از دست دادن جان بسیاری از افراد شد، اظهار داشت: حوادث بعد از انتخابات خسارات مالی زیادی به شهروندان و همچنین ساختار اجرایی و روند کشور وارد کرد.
نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: در این مدت بیانیه هایی از سوی بسیاری از افراد صادرشد که برخی ازادعاهای این بیانیه ها مبانی واقعی نداشت واین بیانیه ها چهره جمهوری اسلامی را در عرصه بین اللمل مورد تردید قرار داد.
وی گفت: ما انتظار داریم دستگاه قضایی به این امور رسیدگی کند و مجرمین را در هر لباس و جایگاهی که هستند مورد مواخذه قرار دهد.
نقوی حسینی اظهار داشت:رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان نکته مهمی را مورد تاکید قرار دادند اینکه کسانی که حماسه ملت را زیر سوال بردند و از ابتدا تقلب و شائبه تقلب را مطرح کردند این ها مجرم ترین هستند.
وی افزود: ما می خواهیم مسئولین قضایی اطلاعیه ها و سخنرانی های کسانی را که بعد از انتخابات صادر شده بررسی کنند و هر کدام که در اطلاعیه هایشان راجع به تقلب بدون استناد و مدرک صحبت کردند به عنوان مجرم دستگیر کنند چون تمام این خسارت ها به دنبال طرح پروژه تقلب ایجاد شد.
نماینده ورامین تاکید کرد:رهبر معظم انقلاب به درستی مطرح کردند که کسانی که ادعای تقلب را مطرح کردند، مجرم ترین افراد هستند.

**فرمایشات رهبری هشداری پدرانه به نخبگان بود
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب هشداری پدرانه به نخبگان بود.
"محمد کرمی راد" با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب برای چندمین بار است که نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل پس از انتخابات بیان کردند، گفت: متاسفانه پس از انتخابات تعدادی از مردم بیگناه کشته شدند و این مساله همراه با زیر سوال بردن انتخابات از سوی رادیو و رسانه های بیگانه و تبلیغات گسترده آنان بود.
وی تاکید کرد: متاسفانه در این انتخابات پیوندی میان سایت های خبری و دشمنان ایجاد شده بود و آنان به راحتی بحث تقلب را مطرح کردند.
این نماینده با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند انتخابات ایران را زیر سوال ببرند، اظهار داشت: امروز رهبری با بیان این مسائل سعی دارند به ما یادآور شوند که عده ای در انتخابات تلاش کردند اصل انتخابات را زیر سوال ببرند.
وی گفت: ایشان تاکید کردند که ما بدانیم که شواری نگهبان نظارت کامل بر انتخابات دارد، کسانی که انتخابات را زیر سوال بردند مجرم هستند و قوه قضاییه باید آنان را محاکمه کند.

** برخی با تشکیل کمیته صیانت از آرا، قبل و بعد از انتخابات در پی جنجال بودند
نماینده گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از نخبگان علمی کشور، تصریح کرد: برخی با تشکیل کمیته صیانت از آرا، قبل و بعد از انتخابات درپی ایجاد جنجال بودند .
"ولی اسماعیلی" اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات بسیار هشدار دهنده بود.
وی اظهار داشت: رهبری در گذشته هم همواره از مردم خواسته بودند که در عین هوشیاری مراقب دسیسه ها و توطئه های دشمنان باشند.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها شاخص های یک رییس جمهور خوب را بیان کردند گفت: رهبری بارها از شاخص های یک رییس جمهور سخن گفتند و دکتر احمدی نژاد به حمدالله این شاخص ها را دارند و به حق توسط مردم انتخاب شده اند.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار داشت: بعد از انتخابات هم هیچ سندی مبنی بر ادعای تقلب برخی از افراد وجود نداشت و این افراد از همان زمان که بحث کمیته صیانت از آرا را تشکیل دادند سعی می کردند این ادعا را مطرح کنند.
اسماعیلی اظهار داشت: فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب کاملا پدرانه بود و رهبری با نگاه جامع و معنوی خود همه گروه ها را مخاطب قرار دادند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب از نخبگان خواستند که چارچوب ها را رعایت کنند و خطوط قرمز را رد نکنند.

سبزپوشان هر لحظه کمتر از لحظه قبل

حاشیه‌های سخنرانی رسایی در دانشگاه اهواز؛ سبزپوشان هر لحظه کمتر از لحظه قبل  
بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخی را با حضور حمید رسایی نماینده مردم تهران برپا کرده بود که این جلسه به دلیل شعارهای برخی سبزپوشان که قصد داشتند اجازه سخنرانی به وی را ندهند، با حاشیه هایی همراه شد.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم تهران در این جلسه، همه شعارهای سبزپوشان را توضیح داده و آن شعار را بی اثر می‌کرد که همین مساله سبب شد تا حاشیه ها تبدیل به متن جلسه شود.

**ساعتی پیش از برگزاری مراسم ، سالن آمفی تئاتر شهید آوینی دانشگاه شهید چمران پر شده بود و بیش از 150 نفر نیز به صورت ایستاده در جلسه حضور داشتند.

**برنامه قرار بود ساعت 12 و 30 آغاز شود اما به دلیل شعاردهی حدود 50 نفر که چهره‌های خود را با دستمال سبز پوشانده بودند با 30 دقیقه تاخیر آغاز شد.

**شعار مرگ بر دیکتاتور از سوی برخی سبزپوشان داده شد که رسایی نیز این شعار را تایید کرد و گفت: بله ما هم می گوییم مرگ بر دیکتاتور اما دیکتاور واقعی کسی است که ارزشی برای رای 40 میلیونی مردم قائل نیست و آن را قبول ندارد.

**مسوولان برگزاری این جلسه به رسایی اعلام کردند که عده ای قصد به هم ریختن جلسه را دارند و جلسه را لغو کنید اما رسایی نپذیرفت و یک ساعت و نیم در جلسه صحبت کرد.

** قاری برنامه در حالی که شعار سر می دادند، با بصیرت کامل آیه " فی قلوبهم مرض ..." را قرائت کرد.

**دانشجویان سبزپوش که تعداد آنها حدود 50 نفر بود شعار "توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد" را سر دادند که رسایی گفت: بله این شعار درستی است چون موسوی هم می گفت که من بسیجی ام اما متاسفانه می بینیم که اکنون رادیوهای بیگانه از او حمایت می کنند پس ما هم می گوییم بسیجی آمریکایی دیگر اثر ندارد. این پاسخ با استقبال حاضران مواجه شد و برای دقایقی شعار "بسیجی آمریکایی دیگر اثر ندارد" از سوی حاضران سر داده شد.

** همزمان با آغاز سخنان رسایی، سبزپوشان شروع به پرتاب اشیاء مختلف به سمت او کردند که وی گفت: این دوستان حتما می دانند که من چه می خواهم بگویم که اینطور عصبانی شده و اجازه سخنرانی به من نمی دهند.

**آرامش رسایی در این جلسه به گونه ای بود که در طول این برنامه لبخند به لب داشت. این حالت باعث می شد تا سبزپوشان بیشتر عصبانی شوند.

**رسایی از دانشجویی که دستبند سبز به دست داشت و در ردیف اول نشسته بود خواست تا روی سن بیاید و نظراتش را بگوید و این را نشانه آزادی بیان و احترام تفکرات طرف مقابل دانست اما همان عده قلیل اجازه سخنرانی به آن دانشجو را نداده و در زمان صحبت او نیز همان جو را حاکم کرده و شروع به تمسخر این فرد کردند.

** این مساله سه بار دیگر تکرار شد و جمعا چهار نفر از سبزپوشان در کنار رسایی حاضر شدند و نظراتشان را گفتند و رسایی نیز به سوالات آنان پاسخ داد. رسایی هر بار قبل از سخن آنها اعلام کرد: اگر شما سخن بگویید و این جماعت نگذارند من پاسخ دهم یعنی آنها قائل به دیکتاتوری هستند.

**رسایی گفت: دانشجو اهل گفت و گو و منطق است و نه داد و قال که در این هنگام دانشجویانی که اکثریت جلسه را تشکیل می‌دادند، با شعار " الله اکبر" نظر او را تایید کردند.

**عده ای از طرفداران سبزپوش شعار رای ما را پس بدهید سر دادند که رسایی پاسخ داد: ما رای تقلبی و رای به کاندیدای آمریکایی را نمی دزدیم. با این جمله جمعیت به وجد آمد و به تشویق وی پرداختند.

** در ادامه جلسه سبز پوشان شعار دادند: "رسایی بی عرضه " که این نماینده پاسخ داد: حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات نشان داد که ما بی عرضه نیستیم و الا نمی‌توانستیم مردم را پای صندوق بکشانیم.

**زمانی که یکی از حاضران سبزپوش بطری آب به سمت رسایی پرت کرد، وی گفت: یاران پیامبر هم زمانی که قصد بیان حقایق به مردم را داشتند، به سویشان سنگ پرتاب می کردند. ما از این حرکات ترسی نداریم. الزیدی هم کفش به سوی بوش پرتاب کرد و ابوذر هم استخوان به سوی معاویه پرتاب کرد و آنها هم به سوی یاران پیامبر سنگ پرتاب می کردند. مهم نیست که چه چیزی پرتاب می شود بلکه مهم این است که پشت این پرتاب چه تفکری نهفته است.

**جواب های صریح رسایی موجب شد تا اواخر جلسه طرفداران سبزپوش که در ابتدا حدود 50 نفر بودند و شعار سر می دادند به کمتر از پنج نفر رسیده و با عصبانیت بر سر دوستان خود فریاد می زدند که چرا شعار نمی دهید.

**رسایی پس از سخنرانی یک و نیم ساعته و مقاومت در برابر شعارها گفت: من می خواستم در سخنرانی هم همین‌ها را بگویم که در جنگ نرم شعار مرگ بر دیکتاتور سر می دهند ولی سعی می کنند دیکتاتوری نوین را حاکم کنند که نمونه هایی از آن را دیدید.
** دانشجویان سبز پوش شعار سر دادند: "ابطحی زیر شکنجه اعتراف کرده" که رسایی پاسخ داد: اگر ابطحی و حجاریان زیر شکنجه اعتراف کردند، پس آدم های بی‌عرضه‌ای هستند. چون شهید آیت الله سعیدی را هر قدر هم که شکنجه کردند نظرش را تغییر نداد ولی با شناختی که از ابطحی دارم قائلم که فردی منطقی است و وقتی دیده شرایط چگونه است از اعمال خود پشیمان شده و اعتراف کرده است.

**دانشجویان سبز پوش عصبانی وقتی هر شعاری می دادند و رسایی آن شعار را توضیح داده و به خودشان برمی گرداند، شعار "مرگ بر تو" را سر می‌دادند که رسایی گفت: مرگ حق است و سراغ همه می آید مهم این است که وقتی مرگ سراغ ما آمد، دشمنان اسلام از مرگ ما خوشحال شوند.

**رسایی در پایان از تمام دانشجویان تشکر کرد حتی از دانشجویانی که پارچه سبز به دست داشته و در جلسه حاضر بودند ولی به صورت منطقی برخورد می‌کردند نیز تشکر کرد.
سیام/