موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

سخنی با مجلس و صدا و سیما:مبادا جای شاکی و متهم عوض شود

دفتر پژوهش و بررسیهای خبری-عباس جورچین:باید هوشیاربود که مبادا جای شاکی، در وقایع پس از انتخابات که نظام مظلوم اسلامی است با متشاکی که همان متهمان اصلی آشوب‌های اخیرهستند، عوض شود.

نزدیک به سه ماه ازخلق حماسه 22 خرداد که به راستی باید از آن به عنوان غربال و پوست اندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی یاد کرد، می‌‌گذرد. در این مدت اگرچه نظام اسلامی با چالش‌های بعضا جدی مواجهه شد اما این فتنه برای انقلاب نعماتی بسیار بزرگ به همراه داشت که واکاوی وکالبد شکافی درهمه ابعاد آن با نگاهی عمیق، ضروری – اگرچه در این زمینه تحلیل‌های متنوع و متعددی تاکنون ارائه شده است – به نظر می‌رسد .
اما دراین مدت مسائلی آگاهانه و نا آگاهانه رخ داد که با بی توجهی و غفلت، اهمال و کوتاهی برخی ازمراکز، نهاد ها و افراد مسئول روبرو شد که به مواردی از آن در ذیل اشاره می‌کنم تا شاید و فقط شاید به آن توجهی شود؛
1- درفتنه پس از انتخابات شکوهمند 22 خرداد و حضور بی سابقه 85 درصدی مردم که رئیس جمهور منتخب با رای بیش از 24 ملیون نفربرگزیده شد، وقایعی یا بهتر بگویم جنایاتی صورت پذیرفت که اصل ماجرا که همان اردوکشی خیابانی موسوی، کروبی وحامیانشان بود و منجربه شهادت، کشته شدن و مصدومیت نیروهای بسیجی و حزب اللهی و مردم بی گناه شد که همه زندگی خود را برای دفاع و پاسداری از انقلاب گذاشتند، تحت شعاع قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب در این خصوص دردیداربا تشکل های دانشجویی می‌فرمایند " ظلم بزرگی را که پس ازانتخابات به مردم و نظام اسلامی شد و هتک آبروی نظام در مقابل ملتها را نادیده می گیرند و مسئله کهریزک یا کوی دانشگاه را قضیه اصلی قلمداد می‌کنند اما این نگاه، خود یک ظلم آشکار است". این درحالی است متاسفانه برخی از نهاد ها و مراکز نظام هم در این بازی دشمن خارجی و ایادی داخلی آن قرار گرفتند و هنوز هم غفلت آنان ادامه دارد.
2- مجلس شورای اسلامی که امام روح الله آن را راس همه امورمی‌دانستند، نقش بسزایی دراحقاق حقوق ملت دارد، چراکه مجلس عصاره ملت است و وکلای ملت باید در صف اولیه تظلم خواهی باشند. اما در حالی که درجنایات خیابانی اخیرکه عوامل اصلی آن با توجه به مستندات دستگاه‌ای امنیتی و قضایی و اعترافات متهمین میانی کودتای مخملی افرادی نظیر موسوی، خاتمی، کروبی، موسوی خوئنی‌ها، مهدی هاشمی و ... مشخص شدند، نه تنها این افراد از پیگرد قضایی و پاسخگویی مصون مانده‌اند بلکه با بزرگ نمایی و فضا سازی مباحثی نظیربازداشتگاه کهریزک، حادثه کوی دانشگاه، ادعای تجاوز و آزار اذیت زندانیان و معترضان به جریان انتخابات- بخوانید اوباش و اغتشاش گران- پروژه شهید سازی و نمونه‌های بسیار دیگر، سعی در انحراف و تحت شعاع قرار دادن مسائل اصلی که همان محاکمه خودشان است را دنبال می‌کنند که متاسفانه مجلس و رسانه ملی و برخی از افراد هم در این فضا سازی گرفتارآمده‌اند.
3- مصاحبه‌ها و اظهار نظر پی در پی و بعضا عامدانه برخی از نمایندگان محترم مجلس و برخی اعضای کمیته ویژه مجلس درباره بازداشتگان اخیر با رسانه‌های مغرض دوم خردادی که با هدف زنده نگه داشتن این مسایل حاشیه‌ای در فضای کنونی جامعه صورت می‌گیرد و البته باید این را نیز گفت که هیچ فرد با انصافی منکر وظیفه ذاتی این کمیته در بررسی وضعیت بازداشتگان اخیرنیست همان طور که رهبر انقلاب اسلامی بر لزوم پرهیز از کارهای صرفاً تبلیغاتی در موضوع برخورد با عاملان کوی دانشگاه و حوادث مشابه تاکید دارند اما در عین حال هم می‌فرمایند: " کار تبلیغاتی لازم نیست اما از اولین روزها، دستور اکید داده شد که ضمن مراقبت و دقت لازم با اینگونه مسائل برخورد قاطع شود." بیانگر آن است که برخی از نمایندگان در فضا سازی دشمن داخلی وایادی و داخلی آن قرار گرفته‌اند که باید در زمینه هوشیارباشند.
4- رسانه ملی هم که بنا بر فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی دانشگاه عمومی است با پخش گزارشی از وضعیت بازداشتگاه کهریزک وانعکاس ابراز رضایت اوباش بازداشته دراین بازداشتگاه- البته از نوع غیر استاندارد- از رسیدگی مسئولان به آنان، نشان داد که در همان فضایی گرفتار آمده که برخی از نمایندگان پیش از این گرفتار آن شده اند. حال سئوال از مسئولان رسانه‌ملی این است که اگرچه باید از روند پیگری اینگونه تخلفات سخیف گزارشی به مردم ارائه شود اما تاکنون صدا و سیما چند گزارش، مستند، خبراز روند پیگیری وضعیت مصدومان و مجروحین بسیجی، انتظامی و مردم تولید و تهیه کرده است که از هول حلیم اینگونه به دیگ افتاده است.
و در آخراینکه باید هوشیاربود که مبادا جای شاکی، در وقایع پس از انتخابات که نظام مظلوم اسلامی است با متشاکی که همان متهمان اصلی آشوب‌های اخیرهستند، عوض شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد