موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

تقلای موج سبز برای اغتشاش در راهپیمایی روز قدس

حامیان 2 نامزد شکست خورده انتخابات دهم ریاست جمهوری آخرین تلاش‌های خود را برای زنده نگه داشتن آتش اغتشاشات بکار بستند.

به گزارش ایرنا طی هفته‌های اخیر و با نزدیک شدن به روز قدس (جمعه آخر ماه مبارک رمضان) رسانه‌های حامی 2 کاندیدای شکست خورده انتخابات با صدور اطلاعیه‌های پیاپی، هواداران خود را به شرکت در راهپیمایی ترغیب کردند.
در این تبلیغات هماهنگ که در خارج از کشور پررنگ‌تر از داخل کشور است، از اغتشاشگران خواسته شده تا با شرکت در راهپیمایی و سر دادن شعارهای خاص، به مخالفت با نظام اسلامی بپردازند.
در همین راستا رسانه‌های بیگانه به ویژه رسانه های صهیونیستی همه توان تبلیغاتی خود را برای ترغیب اغشاشگران به برهم زدن مراسم روز جهانی قدس بکار بسته‌اند و همچون ارگان رسانه‌ای ستادهای کاندیداهای مذکور از هفته‌ها قبل در تدارک اجرای سناریوی اغتشاش در جمعه آخر ماه مبارک رمضان بوده اند.
سایت صدای آمریکا ضمن انعکاس اخبار اغتشاشگران می نویسد: طرفداران میرحسین موسوی اعلام کرده اند با حضور در راه پیمایی روز قدس مخالفت خود را با وضعیت کنونی اعلام خواهند کرد. صدای آمریکا که از بودجه سازمان سیا ارتزاق می‌کند خواستار حضور طرفداران موسوی و کروبی در راهپیمایی روز قدس شده است.
سایت بی بی سی فارسی متعلق به دولت انگلیس نیز با آب و تاب بیانیه یک حزب تندرو و افراطی در دعوت سبزپوشان به شرکت در راهپیمایی را مورد پوشش خبری قرار داد و راهپیمایی -هنوز برگزار نشده- روز قدس را بحث برانگیز خواند و نوشت: روز قدس امسال از این جهت که برخی مخالفان می خواهند از آن به عنوان فرصتی برای ادامه اعتراضات خود استفاده کنند به موضوعی بحث انگیز بدل شده است.
در اطلاعیه‌ای که حامیان سبزپوش یک نامزد شکست خورده در انتخابات دهم در "فیس بوک" منتشر کرده اند، آمده است: اکنون 30 سال است که هر سال بخشی از صدای آزادی خواهان به نفع گروه خاص دیگری مصادره می شود. آنها تاکید کردند که روز قدس سبز خواهد شد.
سایت رادیو زمانه هم که در خارج از کشور مدیریت می شود، در مطلبی به انعکاس بیانیه مهدی کروبی پرداخت نوشت: مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی از مردم خواسته است که با حضور در این راهپیمایی، بار دیگر اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران را نشان دهند.
یک سایت دیگر وابسته به گروهک اغتشاش که خود را ایستگاه طرفداران نامزد شکست خورده معرفی می کند، نیز با دعوت از هواداران خود برای شرکت در راهپیمایی روز قدس با لباس سبزرنگ، ادعا کرد: همه برای یک تظاهرات میلیونی می آییم. این سایت همچنین در رویه‌ای متناقض از هواداران درخواست کرد: امسال مردم زکات و فطریه ی خود را در صندوق های کمیته امام خمینی و امثال آن نیندازند و به سالمندان و یا بهزیستی بدهند تا پولش به اینها نرسد و خرج فلسطین نشود!
سایت رادیو فردا وابسته به دولت آمریکا هم در این میان بیکار نماند و با پوشش اخبار اغتشاشگران خبر داد: برخی از سایت‌های حامی جنبش سبز، اعلام کرده اند که معترضان، با شرکت در تظاهرات روز قدس بار دیگر به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض خواهند کرد.
گفتنی است پوشش هماهنگ اخبار اغتشاشگران در حالی در رسانه‌های بیگانه رخ می‌دهد که این رسانه‌ها عمدتا در سالیان گذشته به سانسور یا بایکوت تظاهرات میلیونی مردم ایران در روز قدس می پرداختند. در همین حال از انگلیس خبر رسید که در تظاهرات روز قدس امسال مسلمانان این کشور در لندن ائتلافی از صهیونیست‌های مقیم این کشور و جماعتی سبزپوش اقدام به برهم زدن راهپیمایی ضدصهیونیستی مسلمانان کردند و تلاش کردند با تهدید و توهین به راهپیمایان ایجاد تنش و درگیری کنند که موفق نشدند. مسلمانان مقیم انگلیس در حالی مراسم روز قدس را برگزار کردند که دولت این کشور اجازه نداده بود که آنها مراسم‌شان را در مکان هرساله آن -میدان ترافالگار- برگزار کنند فلذا مجبور شدند این راهپیمایی را به خیابان "پال مال" تغییر دهند.
گفتنی است در جریان آشوب‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری رسانه‌های وابسته و سفارت انگلیس در تهران نقشی ویژه را ایفا کردند به طوری که حسین رسام، تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس در تهران در جریان دادگاه محاکمه کودتاچیان اعتراف می‌کند: از حدود 4 ماه قبل از انتخابات جلسات مختلفی در این خصوص تشکیل شد و اطلاعات لازم از طریق مرتبطین و فعالان سیاسی به ویژه اصلاح طلبان جمع آوری شده بود. دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت.
رسوایی استعمار پیر تا آنجا پیش می رود که سایمون گس سفیر جدید انگلیس در ایران در دیدار با رییس جمهوری می گوید که انگلیس به آنچه در گذشته بین دو کشور اتفاق افتاده است به هیچ عنوان افتخار نمی کند. دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری نیز در سخنانی قاطع تاکید می‌کند که دولت انگلیس از گذشته خود تجربه خوبی گرفته باشد و در مسیر اصلاح رفتارهای گذشته خود گام بردارد.
با توجه به همسویی دیرینه دول انگلیس و آمریکا با رژیم صهیونیستی و خدمت مداوم رسانه‌های این کشورها به صهیونیست‌ها و از طرفی افشای همکاری‌های منظم یکی از ستادهای تبلیغاتی با عناصر صهیونیستی به ویژه بنیاد صهیونیستی سوروس و با توجه به رسوایی و شکست‌های پی در پی آن رژیم غاصب در جنگ 33 روزه و 22 روزه به نظر می‌رسد که سناریویی هماهنگ شده برای تحت‌الشعاع قرار دادن روز جهانی قدس و تبدیل آن محلی برای منازعات سیاسی تدوین شده است. سناریویی که بار دیگر با هوشیاری ملت ایران و ویران کردن مسجد ضرار در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان نقش بر آب خوهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد