به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این بیانیه آمده است: معرفت به اهل بیت عصمت (ع) شاه بیت اندیشه شیعی است. ثمره این معرفت، مودت و محبتی عمیق است که در جان شیعیان ریشه دوانیده است. این مردم رنگ سبز را به عنوان نماد این دلدادگی و شوریدگی برگزیده و در طول حیات فرهنگی خود، همواره به دیده تقدس به آن نگریستهاند. شال سبز سادات، پرچمها و آذین بندیهای سبز مساجد و حرم امام و امامزادگان جلوههایی از این نگاه در فرهنگ شیعه است. این تقدس متعلق به همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر عالم است و نباید در حصار تنگ دعواهای جناحی و گروهی محدود شود.
بقیه مطالب را در ادامه مطلب بخوانید:
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این بیانیه آمده است: معرفت به اهل بیت عصمت (ع) شاه بیت اندیشه شیعی است. ثمره این معرفت، مودت و محبتی عمیق است که در جان شیعیان ریشه دوانیده است. این مردم رنگ سبز را به عنوان نماد این دلدادگی و شوریدگی برگزیده و در طول حیات فرهنگی خود، همواره به دیده تقدس به آن نگریستهاند. شال سبز سادات، پرچمها و آذین بندیهای سبز مساجد و حرم امام و امامزادگان جلوههایی از این نگاه در فرهنگ شیعه است. این تقدس متعلق به همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) نه تنها در ایران، بلکه در سرتاسر عالم است و نباید در حصار تنگ دعواهای جناحی و گروهی محدود شود.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: در انتخابات اخیر، برخی از گروههای سیاسی با تمسک به این رنگ در عرصه رقابت حاضر شدند و بخشی از مردم هم در چارچوب نظام و انقلاب به آنها تمایل نشان دادند و در کنار بخشهای دیگری از مردم الگوی بینظیری از مردم سالاری دینی را به نمایش گذاشتند. اما پس از انتخابات، متاسفانه سران این گروهها از متن مردم جدا شده و دست در دست بدخواهان خارجی، سلطنتطلبان، منافقان و مطرودین امام و انقلاب، جبهه شکنندهای را در تقابل با اندیشه سبز ولایت ایجاد کرده و صحنههایی را آفریدند که دل ارادتمندان به امام راحل (ره) را دردمند ساخت.
در این بیانیه تصریح شده است: مردمی که صادقانه در انتخابات حاضر شده بودند، اینک ناباورانه به این صحنهها مینگریستند و از خود میپرسیدند آیا این اشخاص همانهاییاند که از ولایت اهل بیت(ع) دم میزدند و با اظهار پایبندی به آرمانهای امام و رهبری و ارزشهای دفاع مقدس و با شعار قانونگرایی، زندگی آرام و بدون تنشی را نوید میدادند؟ این مردم، فوران نفرت را با چشم خود میدیدند و نسبت به آن بیزاری میجستند.
در ادامه آمده است؛ در نظر آگاهان، وقوع چنین حوادثی دور از انتظار نبود. برخی از این جریانات در سالهای نه چندان دور صراحتا پیامبر اکرم (ص) را خشونتطلب و شهادت امام حسین (ع) را محصول این خشونت نامیدند، به ساحت مقدس فاطمه زهرا (س) جسارت کردند، زیارت جامعه کبیره را غلوآمیز خواندند و نام امام خمینی (ره) را به موزهها سپردند و اینک در پس تقدس رنگ سبز و نام امام پنهان شده و اندیشه سبز او و میراث بر جای مانده از او را مورد هجمه قرار دادند.
این بیانیه میافزاید؛ این اتفاق چندان هم تازه نیست. در صدر اسلام نیز گروهی در تقابل با جریان سبز نبوی و علوی به مسجد ضرار پناه بردند و قرآنها را بر سر نیزهها برافراشتند، آیا هجمه نظری و علمی به اندیشه ولایت فقیه متهم کردن نظام و انقلاب، تعرض به قانون اساسی و زیر پا نهادن ساختاهای قانونی، حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، سردادن شعارهای نه غزه نه لبنان و جمهوری ایرانی به جای جمهوری اسلامی زیر سئوال بردن تسخیر لانه جاسوسی و عذر خواهی کردن از آمریکا، احیای مطرودین امام و پناه بردن به آنان، تقابل آشکار با اندیشه خمینی کبیر نیست؟
این بیانیه تصریح میکند؛ هنوز نوای پر صلابت خمینی، این ابر مرد تاریخ، در گوشمان طنینانداز است که ولایت فقیه را امتداد ولایت رسول الله(ص) و نظام ولایی را مترقیترین نظامها و حفظ آن را از اوجب واجبات میدانست و بر جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد تاکید داشت، آمریکا را شیطان بزرگ و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید و در مقابل عربده کشی آمریکا فریاد زد: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند، اسرائیل را غده سرطانی خواند و فتنه حکومت از نیل تا فرات را به همگان یادآور شد.
در ادامه آمده است؛ با طرد برخی از اشخاص و جریانات داخلی، آنها را نااهلان نامید و فرزندان انقلابیش را از سپردن امور به دست آنان بر حذر داشت، امروز برخی از انقلابیون خسته و فرتوت را چه شده که از خط نورانی مبارزه و مجاهدت اظهار پشیمانی میکنند و بر چهره عبوس آمریکا لبخند میزنند؟ یاران دیروز و عهدشکنان امروز که کنج عافیت و راحتطلبی را برگزیده و برای توجیه فرسایش و دگراندیشی خود اندیشه تابناک امام را تحریف میکنند.
این بیانیه تصریح میکند؛ آیا معیار راه امام تنها یدک کشیدن نام امام است؟ و آیا اندیشه او اندیشهای مقطعی و محدود به زمان ایشان است؟ مگر او نبود که خط مبارزه حق و باطل را به وسعت تاریخ برایمان ترسیم کرد و فرمود: تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم؟ ما سادات حوزه علمیه قم به عنوان بخشی از جامعه بزرگ روحانیت ضمن اظهار برائت از مکر و حیله جریان نفاق، اعلام میکنیم همچنان به عهدی که با خمینی کبیر(ره) بستهایم وفاداریم و اندیشه تابناکش را با جان و دل پاس میداریم.
در ادامه این بیانیه خاطرنشان میکند؛ ولایت فقیه را میراث جاوید آن بزرگمرد و جلوهای از ولایت الهی میدانیم که در امتداد ولایت سبز نبوی و علویست و در آستانه عید سعید غدیر، بیعت خود را با خلف صالح خمینی، خامنهای عزیز تازه میکنیم. ما مصممیم تحت لوای او، راه نورانی اما پر از فراز و نشیبی را که اماممان ترسیم کرد، بپیماییم و کلامش را باور داریم که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.
این بیانیه میافزاید؛ در این راه توکلمان بر خداست و سلاحمان بصیرت. و همتها و ارادههای مردمی را به همراه داریم که پس از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب، به دعوت رهبر خود، حماسه بیبدیل حضور 40 میلیونی را آفریدند که چشم مدعیان دموکراسی و مردمسالاری را در جهان خیره ساخت. هر چند برخی از جریانات داخلی قدر آن را نشناختند و بر صورت این حماسه عظیم غبار تردید افشاندند.
در پایان این بیانیه آمده است؛ در پایان از همه دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) میخواهیم که در دهه ولایت و عید سعید غدیر، با برپایی مراسم سرور و شادی، پایبندی و ارادت خود را به جریان ولایت الهی جلوهگر ساخته و نقش زیبای الیوم یئس الذین کفروا من دینکم را به تصویر کشند، به عهدشکنان و فتنهگران هم توصیه میکنیم که پوستین نفاق و دورویی را از تن بیرون کنند و به خط نورانی و اصیل امام بازگردند. به آموزههای قرآن رجوع کنند تا دریابند که نور ولایت الهی آینده تاریخ را رقم خواهد زد و در این بین نصیب باطل، تنها جولانی چند روزه است.« یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کرده الکافرون»
در این بیانیه اسامی افرادی همچون حجج الاسلام سیدصمصامالدین قوامی، سیدمهدی میرباقری، سیدعلیرضا تکیهای، سیداحمد رهنمایی، سیدمحمدرضا مدرسی، سید احمد فقیهی، سیدمحمود نبویان و سیدمحمدصادق موسوی نسب دیده میشود.