موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

عذرخواهی شبکه فرانس 24 از بینندگان به خاطر ایران

 

به دنبال پخش عکسی در رابطه با حوادث روز عاشورا بر روی شبکه خبری 24 فرانسه ، برخی از خبرگزاری ها و سایت های خبری از جعلی بودن آن خبر دادند، پیگیری های خبرنگار ایرانی این شبکه منجر به مشخص شدن اشتباه و عذرخواهی این شبکه از بینندگان به خاطر پخش تصاویر نامربوط به حوادث ایران در روز عاشورا، شد.

به گزارش تابناک، این عکس که در ضمن گزارشات خبری – تلویزیونی فرانسه 24 در شبکه های عربی ، انگلیسی و فرانسوی این کانال پخش شده بود عکس دختری را نشان می داد که سر و صورتش آغشته به خون است و این در حالی بود که این شبکه این عکس را مربوط به حوادث روز عاشورا و حوادث اخیر ایران اعلام کرده بود .
بنابر این گزارش، با اعتراض برخی رسانه های داخلی ، خبرنگار کانال عربی شبکه فرانس 24 طی نامه ایی به اتاق اخبار شبکه 24 فرانسه خواستار روشن شدن منبع این عکس و اعلام ارتباط آن با حوادث ایران می شود . پس از این پیگیری روشن می شود که این عکس و یک عکس دیگر در که در گزارشات خبری این شبکه مورد استفاده قرار گرفته بود هیچ ارتباطی با حوادث عاشورا نداشته است و شبکه 24 فرانسه آن را از کانال 2 فرانسه دریافت کرده بوده است .

در همین راستا، اداره کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در جریان و کم کیف این موضوع قرار گرفته بود .

به گزارش خبرنگار ما، عصر روز چهارشنبه ، اتاق اخبار شبکه 24 فرانسه به خبرنگارش در تهران اعلام می کند که طی نامه ایی رسمی ضمن توضیح موضوع از این اقدام عذر خواهی خواهد کرد . اما خبرنگار کانال عربی فرانس 24 در تهران در خواست می کند که با توجه به پخش عکس و خبر در تلویزیون ، موضوع از طریق تلویزیون و برروی بخش های خبری به اطلاع بینندگان برسد . برهمین اساس این شبکه شب گذشته در اخبار ساعت 10 و نیم شب و 11 شب به وقت تهران در همه بخش های خبری اش اعم از عربی ، انگلیسی و فرانسوی ، ضمن توضیح و شرح خطایی که صورت گرفته بود از همه بینندگانش عذر خواهی کرد . این شبکه این عذر خواهی خود را در راستای احترام به جریان اطلاع رسانی و حفظ اصول حرفه ایی خود قلمداد کرده است .

متن کامل خبر بر روی شبکه 24 به شرح ذیل می باشد :
روز گذشته شبکه 24 فرانسه گزارشی از تظاهرات ایران پخش نمود که در آن دو تصویر وجود داشت که منبع آن کانال 2 فرانسه بوده است در حالی که این دو تصویر هیچ ارتباطی به حادثه نداشته است . کانال 2 فرانسه از خطایی که صورت گرفته است از بینندگان خود عذرخواهی کرده است و ما نیز به نوبه خود عذر خواهی خویش را تقدیم بینندگان می کنیم . لازم به یادآوری است که شبکه 24 فرانسه امکان فعالیت آزادانه فعالیت ( به منظور پوشش اخبار اخیر ایران ) در تهران همچون بسیاری دیگر از رسانه های خبری بین المللی را ندارد .

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1388 ساعت 11:32 ب.ظ

اقای ایرانی نامیده شده
اگر حرمت عاشوذا شکسته ما شکستیم یا شما
آیا با خون ریختن حرمت عاشورا شکسته نشده
ما خون ریختیم یا شما
نگویید شما
که من به خود به شخصه شاهد بودم که مزدوران بسیج چه سرها که با چوب و چماق نشکستند
حتی حرمت مسجد و نماز را نگه نداشتند و مردم را بسان ابن ملجم در سر نماز مضروب کردند که جرات رویارویی نداشتند
نگویید بسیجی که خود زمانی جز انها بودم و با دیدن اعمال نگین انها از بسیجی بودن توبه کردم

ببخشید اینطور که شما میگوئید لابد ما هم دو تا گوش دراز داریم که اراجیف شما رو باور کنیم
اگر هم بسیج کاری کرده وظیفه اش را در مقابل وحشی بازی آن دسته ای انجام داده که حرمت هیچ چیز را نگه نداشتند
ماشالا روکه نیست!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد