موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موج سبز یا موج شورش؟

آزدی اندیشه با هرج و مرج نمیشه....

موسوی توجیه کننده فشارهای ناروای بین المللی علیه ملت ایران

اختصاصی/
سعدالله زارعی: بیانیه موسوی توجیه کننده فشارهای ناروای بین المللی علیه ملت ایران است
سعد الله زارعی کارشناس مسایل سیاسی با تاکید براینکه بیانیه موسوی توجیه کننده فشارهای ناروای بین المللی برملت ایران است، گفت: فشارهای بین المللی بدنبال تضمینی در داخل است که بیانیه موسوی تضمین کننده این فشارهاست.

زارعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره بخشی از بیانیه موسوی مبنی براینکه "با چه پشتوانه ای از کارآمدی و انسجام ملی و سیاست خارجی موثر، سایه قطعنامه ها و امتیازخواهی های بیشتر را در سطح بین الملل از سر کشور و ملتمان دور می کنید؟"، بیان داشت: این اظهارات در ادامه همان طرحی است که شبکه بین المللی برای مهار و تضعیف جمهوری اسلامی به راه انداخته است.
وی افزود: زمانی که علیه کشورمان قطعنامه صادر می کنند، باید اثرگذاری داخلی آن توسط برخی جریان ها تضمین شود که بیانیه موسوی در واقع تضمین داخلی فشار بین المللی به حساب می آید؛ این اقدام بسیاروقیحانه و ضد ملی است که نمونه آن در طول تاریخ ایران، توسط چهره های وابسته به آمریکا و انگلیس که بعدها پرونده آنها از جاسوسخانه ها بیرون آمده، سابقه دارد.
این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه بیانیه شماره 17 موسوی نشان ازهمراهی او با جریان حرمت شکن روز عاشورا دارد، اظهار داشت: موسوی اعلام می کند آشوب طلبان بدون دعوت سران فتنه در روز عاشورا حضوریافتند درحالی که حرمت شکنانی که موجب رخداد این فاجعه شدند، به لحاظ اطلاع گیری و کسب خبر، کاملا به شبکه های شناخته شده بین المللی وصل بودند.
وی درادامه خاطرنشان کرد: این گروه به دعوت آشکار و رسمی یک شبکه بین المللی ضدایرانی به میدان آمدند، وقتی موسوی دربیانیه خود به اینها اعلام وفاداری و همکاری می کند، به نوعی تبعیت پذیری خود را از یک شبکه جهانی آشوب نشان می دهد.
زارعی درباره علت صدور بیانیه از سوی موسوی پس از اجتماع عظیم عاشوراییان، بیان داشت :این موضوع بیانگر این است که موسوی نتوانسته موضعی در قبال نهضت عظیم روز 13 محرم داشته باشد و از طرف دیگر قادر نبوده حساب خود را از جریان فتنه و جریان بین المللی آشوب جدا کند، در نهایت بین ملت و جریان جهانی ضد انقلاب به شبکه جهانی پیوسته و از حضور درکنار ملت امتناع کرده است که البته دربیانیه شماره 17 او هم هیچ ذکرمثبتی از حضور باشکوه مردم در نهضت عظیم 13 محرم نشده است.
وی درخصوص بخش دیگری از این بیانیه مبنی بر اینکه "ما نه آمریکایی هستیم و نه انگلیسی، تا حال نه کارت تبریکی برای روسای کشورهای بزرگ فرستاده ایم و نه امید یاری آنها را داریم"، اذعان داشت: این طعنه موسوی برای پوشاندن حقیقت وابستگی این جریان به جریان جهانی ضدانقلاب است. در واقع همدلی همنوایی و پشتیبانی او از این جریان بسیارعیان تر از آن است که قادر باشد با یک بیانیه سیاسی آن را بپوشاند.
این روزنامه نگار با تاکید بر تن دادن موسوی به خواسته های زورمدارانه آمریکا و اسراییل تصریح کرد: ازجمله این خواسته ها می توان به کنار گذاشتن مطالبات مردم فلسطین اشاره کرد که البته با حمایت جریان های وابسته جهانی همراه بود. حمایت گسترده سران آمریکا، اسراییل، انگلیس و فرانسه از این اقدامات بسیار آشکارتر از آن است که موسوی بتواند آن را کتمان کند. با این حال انتظار می رفت موسوی در بیانیه خود مرزبندی شفافی را با آمریکا و اسراییل داشته باشد اما متاسفانه نه تنها این مرزبندی مشاهده نشد بلکه روند بیانیه کاملا بیانگر اتصال دو جبهه ضدانقلاب در داخل و خارج است.
زارعی درباره راهکارهای موسوی برای خروج از بحران گفت: این راهکارها تنها بیانگر این است که آشوبگرها و فتنه گران آزاد و از پیگرد قانونی و خشم ملت درامان باشند.
وی از شرکت برخی از کسانی که در انتخابات به موسوی رای دادند در راهپیمایی عاشوراییان سخن گفت و خاطرنشان کرد: ملت ایران و به خصوص کسانی که درانتخابات 22 خرداد به موسوی رای دادند، همان کسانی بودند که در تظاهرات 13 محرم در تهران و سراسر کشور با شورحضور پیدا کردند و پایبندی خود را به ارزش ها و اصول نظام اسلامی نشان دادند؛ بنابراین، آن مردم و آزادی که موسوی از آن دم می زند، در نقطه مقابل تعهدی است که مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی نسبت به حفظ اصول و آرمان ها دارد.
این کارشناس مسایل سیاسی در پاسخ به اینکه با توجه به رخ دادن اغتشاشات در انظار عمومی آیا نباید دادگاه سران فتنه به صورت علنی برگزار شود، اظهار داشت: سران فتنه در دادگاه افکار عمومی محاکمه شدند. شعارهایی که مردم درروز 13 محرم در تهران و شهرستان ها دادند، در واقع رایی بود که دادگاه افکار عمومی به چهره های روی صحنه وپشت صحنه فتنه داد، البته این موضوع دستگاه قضایی را ازپیگیری جدی این امربی نیاز نمی کند.
وی افزود: مردم توقع دارند دستگاه قضایی، دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی وانتظامی بدون ملاحظات و تحلیل های خاص سیاسی، وظایف خود را در قبال جریان فتنه و چهره های شناخته شده آن انجام دهند.
سیام*9144
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد